Ik overweeg over niet al te lange tijd de stap te zetten van een 240 estate naar een 960 estate vanaf '95 of een V90, met automaat. Dan heb ik de keuze uit een 2.5 en een 3.0. Zelf ben ik geneigd voor een 2.5 te kiezen, omdat deze zuiniger en goedkoper in de houderschapsbelasting is, waarschijnlijk ook in aanschaf. De extra pk's van de 3.0 zijn natuurlijk leuk, maar ik rij nu al jaren in een 2 liter 4-pitter dus ik denk dat ik er met een 2.5 ook al genoeg op vooruit ga.
Nu is mijn vraag: zijn er verschillen in kwaliteit, duurzaamheid en dergelijke? Is de 2.5 net zo goed als de 3.0, misschien zelfs beter?
965/V90: 2.5 of 3.0?
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Tja......gaat het al weer kriebelen.
Het verschil tussen de 2.5 en 3.0 is niet zo groot. De automaat is meer geleverd in de 3 liter, dus daarin wat meer kans.
Qua verbuik maakt het niet zoveel uit of je een automaat combineert met een 2.5 of 3.0. Allebei tussen de 1 op 8 a 9. Afhankelijk van je rijstijl.
Kijk voor meer info op mijn web-log!
Het verschil tussen de 2.5 en 3.0 is niet zo groot. De automaat is meer geleverd in de 3 liter, dus daarin wat meer kans.
Qua verbuik maakt het niet zoveel uit of je een automaat combineert met een 2.5 of 3.0. Allebei tussen de 1 op 8 a 9. Afhankelijk van je rijstijl.
Kijk voor meer info op mijn web-log!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Je zal het niet geloven, maar dat was ik juist aan het doen!volvorider schreef: Kijk voor meer info op mijn web-log!