Hallo,
Ik ben in het bezit van een Volvo S40 1.9D uit 1999, gisteren vond ik onder het reservewiel een plasje water. Kan iemand mij vertellen waar dit vandaag kan komen? ik heb wel gezien dat het rubbertje van de knop op de kofferbak te openen los hing....inmiddels heb ik die zelf weer hersteld.
Graag hoor ik jullie reacties!
Groetjes,
Vincent
Vocht in kofferbak van S40 uit 1999
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de achterlichtrubbers willen wel eens lekken
Volvo for life
- brambierpul
- 2nd Gear member
Hmm net gekeken bij de V40, en ja bij mij ook een plasje...
Volvo V40 1.9TD Europa bj 1999 230.000km
-
- 1st Gear member
Tijd voor 'n goudvisje of 2 lijkt me! 

- lovemy440
- 4th Gear member
Oorzaak is mogelijk de binnenrand van de achterbak. Er zitten daar laspunten, en die kunnen nog wel eens scheuren. Dit is op de plek waar de gasveren van de achterklep zitten. Ff aftapen met ducktape, dan is waarschijnlijk het probleem over 

Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- brambierpul
- 2nd Gear member
dank je... zal bij mij ook kijk of dit het geval is...
Volvo V40 1.9TD Europa bj 1999 230.000km
-
- 1st Gear member
Heb ook al even last van water in de bak (V40 1.9D uit 1998). Vandaag ns gekeken en denkelijk zoals hogerop gesugereerd de afdichting van het linkerachter licht.
Even unit uitgehaald en afgekit. Nu ns kijkien of dat geholpen heeft. Hopelijk wel want heb ontzettend last van wasem op de ruiten aan de binnenkant. (allemaal de ruiten). Is geen probleem als je tijd genoeg hebt om te vertrekken -> motor starten en blazen maar.
In de winter wél vervelend omdat dan de ruiten niet enkel aan de buitenkant onder een laagje ijs zitten maar ook aan de binnenkant. Dat dan weer vooral op de voorruit.
Even unit uitgehaald en afgekit. Nu ns kijkien of dat geholpen heeft. Hopelijk wel want heb ontzettend last van wasem op de ruiten aan de binnenkant. (allemaal de ruiten). Is geen probleem als je tijd genoeg hebt om te vertrekken -> motor starten en blazen maar.
In de winter wél vervelend omdat dan de ruiten niet enkel aan de buitenkant onder een laagje ijs zitten maar ook aan de binnenkant. Dat dan weer vooral op de voorruit.

-
- 1st Gear member
Vandaag na een hevige regenbui gaan kijken naar de wagen die buiten stond -> Afkitten heeft niets geholpen want er stond weer vocht in de kofferbak. 
Maar heb wel een bedenking: kan het zijn dat er vocht van de omranding van het schuifdak af komt?
Heb gemerkt dat ik aan de deurstijl rechtsvoor precies ook vocht heb want die bekleding lijkt me vochtig. Het is te zeggen: er zijn allemaal putjes in en links is de bekleding mooi glad. Heb er eigenlijk geen erg in gehad maar de vloermat rechtsvoor is ook wat vochtig. Ik ga eens even verder zoeken als het een paar dagen beter (lees: droog, warmer) weer is. Er verdwijnt geen koelvloeistof dus hopelijk sluit dat al een defecte binnenkachel uit. Heb die een paar jaar geleden al ns vervangen en was echt geen prettig werkje...

Maar heb wel een bedenking: kan het zijn dat er vocht van de omranding van het schuifdak af komt?
Heb gemerkt dat ik aan de deurstijl rechtsvoor precies ook vocht heb want die bekleding lijkt me vochtig. Het is te zeggen: er zijn allemaal putjes in en links is de bekleding mooi glad. Heb er eigenlijk geen erg in gehad maar de vloermat rechtsvoor is ook wat vochtig. Ik ga eens even verder zoeken als het een paar dagen beter (lees: droog, warmer) weer is. Er verdwijnt geen koelvloeistof dus hopelijk sluit dat al een defecte binnenkachel uit. Heb die een paar jaar geleden al ns vervangen en was echt geen prettig werkje...
-
- 5th Gear member
-Antenne afwatering
-Rubbers kofferbak
-Rubbers achterlichten
-Als je een trekhaak hebt, afdichting rondom kabels t.b.v trekhaak
-Ring rondom drukknop (ligt er bij ook half uit)
-Rubbers kofferbak
-Rubbers achterlichten
-Als je een trekhaak hebt, afdichting rondom kabels t.b.v trekhaak
-Ring rondom drukknop (ligt er bij ook half uit)
-
- 1st Gear member
Bedankt voor de extra tips Bart! zal het zeker allemaal ns nakijken.
Is wel zo dat het water er in komt tijdens een felle regenbui en zonder dat de wagen een meter gereden heeft. Dan kan ik de trekhaak al uitsluiten denk ik?
Is wel zo dat het water er in komt tijdens een felle regenbui en zonder dat de wagen een meter gereden heeft. Dan kan ik de trekhaak al uitsluiten denk ik?
-
- 5th Gear member
Ik kan alleen zeggen, op grond van mijn eigen contateringen en ervaringen; met water (lekkages) sluit ik echt NIKS meer uit haha
.
Bij de ruitenwisser zat een lekje in het rubber, en rechtsachter was het tapijt nat. Lekkage verholpen, vocht rechtsachter weg. Nu jij weer

Bij de ruitenwisser zat een lekje in het rubber, en rechtsachter was het tapijt nat. Lekkage verholpen, vocht rechtsachter weg. Nu jij weer

-
- Starter
Reservewiel bak bij mij was altijd kurkdroog, totdat ik mijn trekhaak eronder weg heb gehaald. Sindsdien is het altijd vochtig en vind ik soms zelfs een miniem laagje water.
Ik heb alles weer keurig terug geschroefd en dichtgekit, maar blijkbaar komt er nog steeds iets van vocht doorheen...
Zolang ik er geen goudvis in kan laten zwemmen, zou ik me niet te druk maken!
Ik heb alles weer keurig terug geschroefd en dichtgekit, maar blijkbaar komt er nog steeds iets van vocht doorheen...
Zolang ik er geen goudvis in kan laten zwemmen, zou ik me niet te druk maken!