460 aankoop advies

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
SaikoKas
Starter

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, ben Daan en woon in Den Haag. Op het moment rij ik zelf in een Peugeot 306 (mijn vader is peugeot-gek, zie www.hoeyng.nl) Ik ben nu bezig mijn auto te verkopen. Ik zag op marktplaats een volvo 460 2.0 automaat staan. Nu is mijn vraag, is het verstandig om een auto als deze te kopen, hoe storingsgevoelig zijn deze auto's?
gertsan
3rd Gear member

Er moet hier op het forum al wat gezegd zijn over volvo 460. Sommige zouden onder de spatborden roesten. Dat heeft die van mij nooit gehad. Buiten beschadigingen van anderen heb ik nooit last van roest gehad. Verder geen noemenswaardige problemen gehad. Mijn dynamo begaf het na 13 jaar. Maar dat kan altijd gebeuren op een gegeven moment was hij op. Hij rijdt overigens nog, mijn zwager rijdt er nu in). Het is de tweede auto die ik weg heb gedaan die niet op was. De eerste was ooit een mitshubishi, daarna heb ik een bmw, opel, ford etc gehad.... die waren allemaal op toen ik ze de deur uit deed. Ik verwacht dat die volvo het nog wel een aantal jaren doet. het was geen automaat, maar wel een lekkere pittige 2.0i met airco.

Maar even zoeken en dan vind je de op en aanmerkingen.

Veel succes
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”