De dealer (Niham-Forepark) gaat de centrale computer vervangen. Na een zoektocht van 2 weken en na vervangen van al 2 deursloten gaat de dealer nu ook de centrale computer vervangen. De accu trok steeds leeg, dealer zegt dat deursloten niet goed zijn,€800. Kwaal blijft aanwezig, dealer wil nu computer vervangen €700. Volgens dealer zijn sloten kapot gegaan door de falende computer. Hadden ze dat niet meteen kunnen vinden, de auto heeft notabene bij hun aan de computer gestaan gedurende bijna 2 weken. Gevolg voor de portemonnee €1500!!
Het lijkt er meer op dat ze de kwaal niet kunnen vinden en nu dus maar een paardemiddel toepassen....
Wie weet hier iets zinnigs op te zeggen???
Roland
centrale computer/deursloten
-
- 3rd Gear member
Weet de relatie met je dealer niet, en weet ook niet onder welke voorwaarden de reparaties zijn uitgevoerd. Een garantie op een garantie is meestal niet te regelen maar een garantie op een reparatie wel lijkt mij.
Als er naar gekeken is en jij je auto 2 weken kwijt was en de suggestie gewekt is dat de storing is verholpen voor 1500 euro dan vind ik het niet meer dan billijk dat als er nu weer dezelfde storing optreed hierover gesproken kan worden. Ofwel, de storing is niet verholpen over een redelijke termijn van gebruik. Probeer alles voor kosten van de dealer en anders een deel van de kosten. Deal iets uit in de vorm van arbeidsloon oid.
Ik heb eens een lekkende kachelradiator gehad. Buiten de garantietermijn. Dus kosten voor mij. Is logisch. Maar toen de kachelradiator binnen 1 jaar weer defect was is alles onder garantie gerepareerd.
Kan er verder ook niets zinnigs over zeggen. Heb deze storing (nog?) niet aan de hand gehad en kan dus niet de ervaring delen.
Succes.
Als er naar gekeken is en jij je auto 2 weken kwijt was en de suggestie gewekt is dat de storing is verholpen voor 1500 euro dan vind ik het niet meer dan billijk dat als er nu weer dezelfde storing optreed hierover gesproken kan worden. Ofwel, de storing is niet verholpen over een redelijke termijn van gebruik. Probeer alles voor kosten van de dealer en anders een deel van de kosten. Deal iets uit in de vorm van arbeidsloon oid.
Ik heb eens een lekkende kachelradiator gehad. Buiten de garantietermijn. Dus kosten voor mij. Is logisch. Maar toen de kachelradiator binnen 1 jaar weer defect was is alles onder garantie gerepareerd.
Kan er verder ook niets zinnigs over zeggen. Heb deze storing (nog?) niet aan de hand gehad en kan dus niet de ervaring delen.
Succes.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
- 3rd Gear member
Volgens dealer zijn ze al coulant omdat ze geen interne kosten zoals arbeidsloon e.d. in rekening hebben gebracht. Ook hebben ze ons een leenauto gegeven. Maar als ze die auto meteen goed onderzocht hadden had ik helemaal geen leenauto nodig gehad.(sigaar uit eigen doos) Bij de eerste reparatie waren ze er 90% zeker van dat ze het gevonden hadden,de deursloten. Nu zegt de dealer dat die sloten de storing gaven omdat de computer niet goed is...daarom nu ook de computer vervangen. Ja ja..
Volgens mij hebben ze die sloten voor niets vervangen, ik heb nooit storing aan die sloten gehad. Die sloten gaan ze natuurlijk niet terug geven , vandaar deze oplossing, denk ik.
Volgens mij hebben ze die sloten voor niets vervangen, ik heb nooit storing aan die sloten gehad. Die sloten gaan ze natuurlijk niet terug geven , vandaar deze oplossing, denk ik.
-
- 3rd Gear member
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens dealer zijn ze al coulant omdat ze geen interne kosten zoals arbeidsloon e.d. in rekening hebben gebracht. Ook hebben ze ons een leenauto gegeven. Maar als ze die auto meteen goed onderzocht hadden had ik helemaal geen leenauto nodig gehad.(sigaar uit eigen doos) Bij de eerste reparatie waren ze er 90% zeker van dat ze het gevonden hadden,de deursloten. Nu zegt de dealer dat die sloten de storing gaven omdat de computer niet goed is...daarom nu ook de computer vervangen. Ja ja..
Volgens mij hebben ze die sloten voor niets vervangen, ik heb nooit storing aan die sloten gehad. Die sloten gaan ze natuurlijk niet terug geven , vandaar deze oplossing, denk ik.Volgens dealer zijn ze al coulant omdat ze geen interne kosten zoals arbeidsloon e.d. in rekening hebben gebracht. Ook hebben ze ons een leenauto gegeven. Maar als ze die auto meteen goed onderzocht hadden had ik helemaal geen leenauto nodig gehad.(sigaar uit eigen doos) Bij de eerste reparatie waren ze er 90% zeker van dat ze het gevonden hadden,de deursloten. Nu zegt de dealer dat die sloten de storing gaven omdat de computer niet goed is...daarom nu ook de computer vervangen. Ja ja..
Schakel naar het hele bewerkingformulier
[ ]
Volgens mij hebben ze die sloten voor niets vervangen, ik heb nooit storing aan die sloten gehad. Die sloten gaan ze natuurlijk niet terug geven , vandaar deze oplossing, denk ik.Volgens dealer zijn ze al coulant omdat ze geen interne kosten zoals arbeidsloon e.d. in rekening hebben gebracht. Ook hebben ze ons een leenauto gegeven. Maar als ze die auto meteen goed onderzocht hadden had ik helemaal geen leenauto nodig gehad.(sigaar uit eigen doos) Bij de eerste reparatie waren ze er 90% zeker van dat ze het gevonden hadden,de deursloten. Nu zegt de dealer dat die sloten de storing gaven omdat de computer niet goed is...daarom nu ook de computer vervangen. Ja ja..
[ ]
Ik geloof niet dat de sloten stuk zijn gegaan door de computer of omgekeerd. Maarja onderbouwen kan ik het niet. :?
Wat als het probleem blijft aanhouden?
Gaan ze dan nog een andere computer vervangen? Er zijn meerdere!
Je zit een beetje in een spagaat, want hoe kom je achter de waarheid?
Ofwel hoe kom je aan een second opinion?
Sowieso, de oude onderdelen opvragen. Zijn immers van jou.
Misschien kan je er nog mee bij Volvo NL terecht, of een electronica expert.
Wat als het probleem blijft aanhouden?
Gaan ze dan nog een andere computer vervangen? Er zijn meerdere!
Je zit een beetje in een spagaat, want hoe kom je achter de waarheid?
Ofwel hoe kom je aan een second opinion?
Sowieso, de oude onderdelen opvragen. Zijn immers van jou.
Misschien kan je er nog mee bij Volvo NL terecht, of een electronica expert.
-
- 2nd Gear member
Dit vind ik echt belachelijk 1500 euro !!!moeten betalen en dan nog maar afwachten of het probleem verholpen is.
Het is toch te meten of er een bovenmatige spanningsvraag aanwezig is en blijft. Na het vervangen van de sloten zou dit dan toch weer normaal moeten zijn geweest.
Je nieuwe sloten zouden dus nu ook kapot gaan door de de computer.
Een second opinion door een andere Volvo dealer lijkt mij hier op zijn plaats.
Het is toch te meten of er een bovenmatige spanningsvraag aanwezig is en blijft. Na het vervangen van de sloten zou dit dan toch weer normaal moeten zijn geweest.
Je nieuwe sloten zouden dus nu ook kapot gaan door de de computer.
Een second opinion door een andere Volvo dealer lijkt mij hier op zijn plaats.
-
- 3rd Gear member
Tja, dinsdag weer afspraak, auto ophalen. Het blijft mijn woord tegen dat van hun. Ik zal kijken of er te onderhandelen valt. Die auto staat er nu, dus heb er geen kijk meer op. Ik ga de zaak voor leggen aan het hoofdkantoor van Volvo Nederland(als dat bestaat) Weet iemand een adres?
-
- 3rd Gear member
Jij bent wanhopig zeg.koster schreef:--------------------------------------------------------------------------------
[ ]
(Grapje)
-
- 3rd Gear member
Lijkt mij geen goede zak waarin je nu zit. Overleggen is haast niet mogelijk begrijp ik? Ben het met reacties hierboven eens. Second opinion vragen. Ook je onderdelen opvragen voor een check. Als dat nog lukt want is maar de vraag of hij ze af wil staan. Kan dus verhaal worden dat hij ze al heeft weggegooid.
Ben even aan het Googlen geweest.
Probeer eens te kijken op onderstaande link.
http://www.volvocars.nl/salesandservice ... efault.htm
Succes
Ben even aan het Googlen geweest.
Probeer eens te kijken op onderstaande link.
http://www.volvocars.nl/salesandservice ... efault.htm
Succes
-
- 3rd Gear member
Het is maar een auto hoor. Diep adem halen en bedenken dat je er altijd nog vanaf kan.koster schreef:Allemaal stress....
Alhoewel, het is wel een Volvo natuurlijk. Mijn advies zou zijn een andere dealer te zoeken. Of een ex-dealer die wel de spullen en de kennis heeft.
Anders een belletje met Volvo. Die zou je verder kunnen helpen. Zo niet dan wordt het lastiger.
Kan je alleen nogmaals succes toewensen.
- Frumpy
- 5th Gear member
Koster, rijd voor een second opinion nog even langs Van Vliet in Leidschendam. Top gasten daar, en nooit te beroerd om mensen in nood te helpen. Wellicht dat zij nog wat tips kunnen geven.
Het is niet voor niets dat ook de Volvo's met AA-kentekens niet zo vaak meer in de werkplaats op het Forepark te vinden zijn.
Het is niet voor niets dat ook de Volvo's met AA-kentekens niet zo vaak meer in de werkplaats op het Forepark te vinden zijn.
S80 2,5T AUT5 2004
- TTT242
- 2nd Gear member
Tijd voor een andere bekwamere dealer lijkt me.
Als er bij mij dure nieuwe onderdelen in komen (dat kan mogelijk zijn) en de boel blijkt opnieuw niet te werken of de oorzaak blijkt iets anders te zijn, dan gaan de oude onderdelen er zo terug in en kan de dealer zijn nieuwe terug in het schap zetten. Het is toch niet omdat de dealer een verkeerde diagnose stelt dat jij daarvoor moet opdraaien. Zo werkt het bij mij niet :x
Als er bij mij dure nieuwe onderdelen in komen (dat kan mogelijk zijn) en de boel blijkt opnieuw niet te werken of de oorzaak blijkt iets anders te zijn, dan gaan de oude onderdelen er zo terug in en kan de dealer zijn nieuwe terug in het schap zetten. Het is toch niet omdat de dealer een verkeerde diagnose stelt dat jij daarvoor moet opdraaien. Zo werkt het bij mij niet :x
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
-
- 3rd Gear member
Bij meerderen onder ons niet. Maar daar is Koster niet meegeholpen.TTT242 schreef:Tijd voor een andere bekwamere dealer lijkt me.
Daar is voor 1500 euro uitgegeven voor een reparatie die niet geholpen heeft. Hoe kan hij nu storingsvrij en zonder kosten met zijn dealer weer door één deur? Hoe zit dit juridisch of consumenttechnisch? De relatie zal zeker verstoord zijn en omkijken naar een andere dealer zal er mogelijk wel inzitten, maar daar gaat het nu niet om denk ik.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Inderdaad, 'k hoop voor je dat je een Rechtsbijstandsverzekering heb. Daar zou ik zeker eens gaan vragen. 't Mag dan wel 'slechts een auto zijn', 't zijn wel 1500 keiharde euro's.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 3rd Gear member
En dan nog de kosten die in het verschiet liggen. Uit het verhaal haal ik niet dat het nu gestopt of opgelost is.BlackSapphire schreef:Inderdaad, 'k hoop voor je dat je een Rechtsbijstandsverzekering heb. Daar zou ik zeker eens gaan vragen. 't Mag dan wel 'slechts een auto zijn', 't zijn wel 1500 keiharde euro's.