Ben niet de gelukkigste Volvo rijder.
Dacht ik dat ik alles gehad te hebben begint mijn auto nu op vier poten te lopen.
Enige tijd geleden heb ik de bougiekabels en de bougies vervangen. Deze waren aan vervanging toe.
Nu heb ik sinds gisteren dat mijn auto op vier cilinders loopt. Ik heb vandaag de bougiekabels en de bougies gecontroleerd maar kon niets aparts zien.
Wie o wie kan me helpen?
help mijn S70 2.5 10v vonkt niet goed
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
vonken alle bougie kabels nog wel dan..?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
waarom ga je niet verder in je vorige topic hierover.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19391
zijn de kabels nu vernieuwd of enkel gecontroleerd?.
dat is niet duidelijk, vervangen of gecontroleerd is een heel verschil. ??
hier schrijf je ook niet dat de motor op lpg loopt.
heb je de rotor en verdeelkap ook al een keer vervangen?.
de juiste bougies gemonteerd?.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19391
zijn de kabels nu vernieuwd of enkel gecontroleerd?.
dat is niet duidelijk, vervangen of gecontroleerd is een heel verschil. ??
hier schrijf je ook niet dat de motor op lpg loopt.
heb je de rotor en verdeelkap ook al een keer vervangen?.
de juiste bougies gemonteerd?.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11.01.2008 - 00:05
Ludo,
Ik heb de kabels zowel vervangen als gecontroleerd. Rotor en verdeelkap heb ik nog niet vervangen. De bougies zijn mij door de volvo dealer verkocht aan de hand van het kenteken.
Zoals je kunt zien ben ik nieuw hier en heb nog niet helemaal in de gaten hoe de forum werkt.
Mijn auto is dus een LPG G3 versie.
Ik heb de kabels zowel vervangen als gecontroleerd. Rotor en verdeelkap heb ik nog niet vervangen. De bougies zijn mij door de volvo dealer verkocht aan de hand van het kenteken.
Zoals je kunt zien ben ik nieuw hier en heb nog niet helemaal in de gaten hoe de forum werkt.
Mijn auto is dus een LPG G3 versie.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
En? roffelt ie weer?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11.01.2008 - 00:05
Heb zojuist een nieuwe verdelerkap en een rotor besteld.
Ook was er een bougiekabel doorgebrand. Net een nieuwe set erop gezet. Kan weer 160 euro uitgeven voor de kabels.
Vrijdag zal alles erop gezet worden.
Laat nog wel weten hoe het dan is.
Ook was er een bougiekabel doorgebrand. Net een nieuwe set erop gezet. Kan weer 160 euro uitgeven voor de kabels.
Vrijdag zal alles erop gezet worden.
Laat nog wel weten hoe het dan is.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wel vreemd dat een nieuwe kabel doorbrand. Overigens kun je via fcpgroton.com heel goedkoop nieuwe (originele) kabels bestellen. Kostte mij iets van 60 euro.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11.01.2008 - 00:05
Volgens de monteur bij de volvo dealer zou de afstand tussen rotor en verdeelkappuntjes te groot zijn geworden door slijtage. Hierdoor zou hij niet juist hebben gevonkt naar de kabels. Mogelijk dat hij regelmatig meer stroom kreeg dan de bedoeling was.
Tot de kabels binnen zijn hebben we de kabel profosorisch afgeplakt. (uiteraard op eigen verzoek zodat ik weer naar huis kon rijden)
Tot de kabels binnen zijn hebben we de kabel profosorisch afgeplakt. (uiteraard op eigen verzoek zodat ik weer naar huis kon rijden)
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Als het waar is dat de afstand tussen de rotor en de bougie-kabel-electroden door slijtage groter is geworden, dan vraag ik mij af hoelang de kap en rotor er op zitten (1.000.000 km?)
Deze afstand verandert niet door slijtage.
Welke slijtage zou er moeten zijn?
De roter en kap raken elkaar alleen bij de centraal geplaatste koolstaaf (bobineaansluiting).
Er is altijd een luchtspleet tussen de rotor en de bougie-kabel-electroden.
Misschien kan iemand mij uitleggen hoe hier slijtage kan ontstaan?
Als een nieuwe kabel doorbrand, dan is er normaalgesproken sprake van een breuk of slechte isolatie.
Misschien verstandig om je ontsteking te laten nameten.
Hugo
IwemaLPG
Deze afstand verandert niet door slijtage.
Welke slijtage zou er moeten zijn?
De roter en kap raken elkaar alleen bij de centraal geplaatste koolstaaf (bobineaansluiting).
Er is altijd een luchtspleet tussen de rotor en de bougie-kabel-electroden.
Misschien kan iemand mij uitleggen hoe hier slijtage kan ontstaan?
Als een nieuwe kabel doorbrand, dan is er normaalgesproken sprake van een breuk of slechte isolatie.
Misschien verstandig om je ontsteking te laten nameten.
Hugo
IwemaLPG
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11.01.2008 - 00:05
Ik heb de verdeelkap zelf nog nooit vervangen. Hij staat nu op 3 ton.
Het gegeven zoals ik heb genoteerd is het verhaaltje van een volvo-monteur.
Ik mag aannemen dat hij dat wel zal weten.
Vrijdag zal ik ook gelijk mijn ontsteking laten nameten. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
Het gegeven zoals ik heb genoteerd is het verhaaltje van een volvo-monteur.
Ik mag aannemen dat hij dat wel zal weten.
Vrijdag zal ik ook gelijk mijn ontsteking laten nameten. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
precies weet ik het niet.Iwema schreef:Deze afstand verandert niet door slijtage.
Welke slijtage zou er moeten zijn?
De roter en kap raken elkaar alleen bij de centraal geplaatste koolstaaf (bobineaansluiting).
Er is altijd een luchtspleet tussen de rotor en de bougie-kabel-electroden.
Misschien kan iemand mij uitleggen hoe hier slijtage kan ontstaan?
maar als je een oude en nieuwe rotor naast mekaar houd, is er wel degelijk verschil.
heb even een foto gezocht ter illustratie.
het gedeelte in de rode cirkel slijt altijd af.

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
In de verdelerkap en rotor vind ook een vonkoverslag plaats, daardoor slijt langzaam de elektrode, en wordt hij dus korter.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11.01.2008 - 00:05
De verdelerkap, rotor, bougie's en bougiekabels vervangen.
Het roffellende geluid is nu weg.
Ik heb nu wel het idee dat hij tijdens een continue snelheid van 130-140 km/h een keer overvonkt. Kan het zijn dat de bougies niet goed zijn afgesteld. Heb me namelijk laten vertellen dat de afstand bougie punt van een benzine groter is dan die van LPG.
Wie weet de juiste afstand?
Het roffellende geluid is nu weg.
Ik heb nu wel het idee dat hij tijdens een continue snelheid van 130-140 km/h een keer overvonkt. Kan het zijn dat de bougies niet goed zijn afgesteld. Heb me namelijk laten vertellen dat de afstand bougie punt van een benzine groter is dan die van LPG.
Wie weet de juiste afstand?