Olielekkage Krukaskering???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
danny
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:02
Locatie: Terhole

Geluk voor diegen die mijn auto niet hebben gekocht, pech voor mij.
Ik heb sinds zaterdag last van een lekkage. Volgens mij zit het tussen de motor en de versnellingsbak. Dit lijkt mij de krukaskering of zou het iets anders zijn. Is wel iets voor de specialisten denk ik zomaar of zal dit zelf te doen zijn.
EricT4
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 03.06.2005 - 19:46

Schijn ik ook te hebben

Lekt bij mij sinds een week behoorlijk,

Volgende week toch maar even langs de echte dealer.
Guestuser

Is de distributieriem wel bij 120.000 km vervangen?
Gebruikersavatar
danny
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:02
Locatie: Terhole

Ja de heeft gewoon al zijn beurten en etc gehad
Gast

Dat had ik ook toen ik nog een V40 T4 had. Die lekte daar ook ergens olie, altijd drupjes op de straat en bij een stukje flink blazen ook op de achterkant. Schijnt dus wel meer voor te komen. Ik heb er nooit wat aan laten doen omdat het al met al wel meeviel en ze er in de garage toch wel wat uurtjes werk aan zouden hebben gehad.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bij de 850/X70 gaan de keerringen er over het algemeen na 2 ton uit, hoofdoorzaak verstopte carterventilatie.
Vervanging betekend dat de bak eraf moet, koppelingsset eruit en dan ring vervangen.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gast

Ik had het al rond een ton! Best wel vlug vind ik zelf. Bij mij zou ook de versnellingsbak eraf hebben gemoeten en aangezien de lekkage wel meeviel heb ik er dus nooit wat aan laten doen.
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Bij mij gebeurde het toen ik de auto kocht met 117 duizend op de teller.
Ik heb godzijdank het onder garantie bij de garage kunnen laten repareren. De versnellingsbak moet eronder uit om er nieuwe keerringen in te zetten. Dit kost normaal een aardige duit. Het schijnt trouwens een volvo S/V40 kwaal te zijn, vooral fase 1.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Was het bij je T4 niet gewoon een lekkende olieretourleiding? Die willen nog wel eens gaan lekker namelijk. Vaak een kwestie van een nieuw pakkinkje en een nieuwe rubber ring op de buis die in het motorblok steekt.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Weet iemand trouwens hoe en waar de carterontluchting van de T4 te reinigen?
Gast

Marinus schreef:Was het bij je T4 niet gewoon een lekkende olieretourleiding? Die willen nog wel eens gaan lekker namelijk. Vaak een kwestie van een nieuw pakkinkje en een nieuwe rubber ring op de buis die in het motorblok steekt.
Die lekte ook wel wat maar ik ben gisteren nog bij de dealer geweest en daar zeiden ze dat bij mijn vorige auto de versnellingsbak er al was afgeweest, ook de 2 Nivomat schokdempers vervangen en een nieuwe boordcomputer! Het lijkt erop dat ik hem op tijd heb opgeruimd!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”