schoonmaken cd lens HU 1205; open maken HU??

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
korp
Starter

Hoi allen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de HU 1205 moet openmaken om de cd lens te kunnen schoonmaken?
Heb erg veel schroefjes er uit gedraaid, maar ik zie nog niet hoe ie open kan nl......

graag advies/suggesties

mvg
Marcel
M_Bruinsma
1st Gear member

Waarom wil je de lens schoonmaken??

Dit is vaak een halve oplossing, en kan in veel gevallen een slechter resultaat opleveren. (kapotte lens)

Hooguit eenmalig (max 10sec) een zg. cleaning cd erin doen.... anders zou ik het loopwerk laten vervangen

Groeten Maarten
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
Farrari
1st Gear member

Schoonmaken van de lens helpt wel degelijk !!!!! (wel voorzichtig doen.)

Heb mijn S80 uit 2003 vorige week opgehaald en toen bleek ook dat ie iedere keer om een cleaning DVD riep. Navigatie viel om de 10min uit.
De garage waar ik hem gekocht heb heeft de DVD (disc) eerst goed schoongemaakt en zei dat ie het zo wel weer zou doen. Maar helaas na een half uur weer constant uitvallen (resetten) en om de cleaning DVD vragen.

Dus na een paar dagen was ik het beu en heb die DVD speler (eigenlijk is het een PC want er draait een core van windows CE op) eruit geschroefd.

Heb alleen de bovenkap eraf gehaald en kon tussen een spleetje van 3mm metaal het lensje al zien glinsteren (goede lamp erbij halen). Door het flexible gedeelte voorzichtig wat naar beneden te drukken kon ik met een wattestaafje bij de lens komen. Heb deze met een vochtig wattestaafje gereinigd (kwam behoorlijk wat vuil vanaf).
Weer in de auto gemonteerd en getest. Het is nu net of ie weer NIEUW is.
Van de week al meer dan 1500km mee gereden en GEEN enkele keer meer gehaperd of uitgevallen.

(let op !! in mijn volvo zit wel een DVD versie, de CD versie zal zeker wel verschillen)

Mischien als je er een goede lamp bijhaalt kun je ook het lensje zien zien schitteren.

Haal wel eerst je CD eruit en sluit je navigatie af !!!! Als je dat doet zal de lens zich naar zijn parkeerstand begeven.

Succes verder.
S80 2.4 170PK 2003 (mobi/prem/comf) aut5
JeroenT5
Starter

Hmm, daar heb ik vanmiddag een hele andere ervaring mee gekregen..

DVD leesunit eruit geschroefd, wattenstaafje met wat alcohol en voorzichtig schoonmaken. Er kwam inderdaad vuil uit.

Na terugmonteren van de unit bleek deze nog dooier dan voordien... DVD wil er niet eens meer in. Scherm niet meer uit het dashboard.. Volgens mij is 'ie nu echt overleden. En ik ben nog zo voorzichtig geweest :-(

Iemand een tip?
2007: V70 T5 (2002), LPG, Heico Sportfahrwerk, leer, navi, the works...
2005 - 2007: SAAB 900 2.0i LPG-G3
Okke
4th Gear member

Ja, niet met alcahol doen. Dat schreef Menjo al eerder (ik was ook verbaast) maar sommige lenzen zijn van plastic en kunnen daar niet tegen. Ruilunit via dealer, is dat geen optie?
V40
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Tegen verzendkosten no cure no pay.
Ofwel, je stuurt op naar ons, wij kijken of we'm aan de praat krijgen voor je. Lukt het niet, dan betaal je verzendkosten retour en meer niet.

Lukt het wel, dan rekenen we tussen de 45,= en 90,= (meestal max een uur werk).

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Okke
4th Gear member

Nog veel beter idee ;-)
V40
JeroenT5
Starter

Nou, dat lijkt me zeker het proberen waard. Beste Bob, houd je mail in de gatren voor de commerciële vraag...
Jeroen
2007: V70 T5 (2002), LPG, Heico Sportfahrwerk, leer, navi, the works...
2005 - 2007: SAAB 900 2.0i LPG-G3
vmcc
2nd Gear member

Probeer maar! Ik heb de mijne ook geprobeerd schoon te maken, tevergeefs en uiteindelijk een ruil moeten doen bij de dealer met een gereviseerde. Voor mij XC90 kost dat € 410 incl. Leuk he Volvo rijden?!
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”