Héééééél interessant mannen !!! Video op je rti scherm

Plaats reactie
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Was eens ant zien op ebay en heb iets gevonden dat mss wel een oplossing is voor de vele volvo eigenaars met rti systemen!!
het is een soort omvormer, het is in het duits ( denk ik ) !!
Als iemand van jullie een fatsoenlijke vertaling kan geven of uitlegen wat er in staat en voor wat dat het dient, dat zou al een grote hulp zijn!!!
Het dient volgens mij om de beeld dat naar het scherm gaat af te tappen en er een andere video-signaal in de plaats stuurt !!!!
Check it out and report back !!!!!!
Gebruikersavatar
Rofoxc70
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 25.07.2005 - 21:02

Klinkt leuk, heb je ook een link o.i.d. waar de informatie is te lezen?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ik neem aan deze: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 88096&rd=1

Dat is inderdaad een "kastje" om een extern apparaat via een composiet aansluiting op het scherm van je navigatie systeem aa nte sluiten.

Uit Vadis kan ik niet helemaal halen wat voor signalen er naar het scherm gaan, maar iig RGB en daarnaast ook nog wat andere (slecht benoemde) signalen. Zou dus VGA kunnen zijn, of hij kan zowel RGB als composiet aan. Als hij composiet aan kan dan is de 121 euro voor dat kastje veels te duur (want dan is het kastje leeg). Als het een composiet naar VGA (of RGB) converter is, en het ding werkt, dan lijkt die 121 euro me wel redelijk. Ik zie alleen niet helemaal hoe je bij dat apparaatje kunt wisselen tussen de 2 bronnen (navigatie en extern apparaat).
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

tja dat weet ik ook niet !!
was de link weer vergeten posten zekers!! :roll:
Mss dat er al iemand dit heeft aangeschaft of weet hoe het marcheert !!!
Meer weet ik er ook niet van! Zal verder neuzen op het net !!
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

Ik heb zo'n soort kastje in me auto zitten, nog op de ouwe navigatie met cd roms. werkt perfect. en de bron selecteer je met 1 + draadje, als er geen stroom op staat gaat ie vanzelf op navigatie.

Let wel of deze op de nieuwe breedbeeld schermen kunnen van volvo die hebben namelijk een RGB Kabel, de ouwe schermen die hebben een simpele kabel+stekker

Je zit straks alleen met je geluid, dat moet je dan via een FM modulator doen. helaas
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

mag ik je dan eens vragen waar je deze kastje hebt gekocht ??? In Nederland ??? En hoeveel heb je ervoor betaald ????
En tijdens het rijden blijft de rti scherm gewoon omhoog ??? Ja ik heb ook nog de oude systeem ( met cd's ). Een fm modulator zeg je ??? Is dat zoiets dat ge aan uw bron (geluid) moet aansluiten en dan je radio er op afstemmen ??? Is dit gemakkelijk te doen ??? En hoeveel kost dat weer ??? Alle info is méér dan welkom !!
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

Ik heb het kastje toen bij www.carvision.nl toen was ik 250 euro armer geloof ik. opzich is simpel aan te sluiten.
de FM modulator die zet je tussen je antenne kabel, en die zend een fm uit, waar je de radio op af kan stemmen.
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Ik kan niets zien op de website van die adapter !!!! enkel een paar afbeeldingen en dat is het !! is dat normaal ????
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

klopt, is een simpele site wan een paar wizzkids op electronica gebied, als je meer info wil moet je ze even bellen.

ik weet niet waar je woont, maar ik ken in de buurt van amsterdam wel een adresje die de adaptor heeft aangesloten op me scherm. en die kan m ook bestellen (is sneller dan rechtstreeks)
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

hoe staat het er mee?
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

nog niet verder dan ik was !!!!
weet er iemand nu de juist prijs van zon adapter ??
eventueel een website met uitleg op ??twijfel er nog aan eigenlijk !!!
en waar zo'n fm modulator kopen en hoeveel zuurverdiende eurotjes voor gans het spel ???
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

olympus1 schreef:nog niet verder dan ik was !!!!
weet er iemand nu de juist prijs van zon adapter ??
eventueel een website met uitleg op ??twijfel er nog aan eigenlijk !!!
en waar zo'n fm modulator kopen en hoeveel zuurverdiende eurotjes voor gans het spel ???
Op http://www.inkoopacties.net staat er een te koop ik geloof voor rond de 22 euro's.
Heb er zelf ook een om mijn mp3 speler op de radio te zetten en dit werkt heel erg goed. Met een goede geluidskwaliteit.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
inooteb
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.02.2006 - 12:32

Ik heb de antwoorden waar jullie naar zoeken.

Let wel er zijn 2 verschillende varianten interfaces.
Het verschil zit hem in het scherm is deze 5,8 inch of 6,5 inch.

Het is makkelijk om zelf te monteren en moet eigenlijk bij een ombouw bedrijf gekocht worden.
Heb zelf de interfaces nog niet gekocht, dit ga ik zeker doen.

De kosten liggen rond de 190 euro.

grt
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Geef anders een gil als je het hebt ingebouwd, ben zeer benieuwd of het werkt. Op zich is die 190 euro ook niet echt om wakker van te liggen, dat is prima te doen. :-)
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Plaats reactie

Terug naar “S80”