[na toerke gereden te hebben leg ik wagen stil en krijg plots bericht IMMOBILISER zie handleiding
wagen niet meer te starten ,ook niet met reservesleutel,batterij even ontkoppeld ,niets gekort, is contact defect ???
s40 20D summum 2005 62000 km
wat moet er vervangen worden en kosten? iemand ook al meegemaakt?
volvo s40 2005 bericht immobiliser
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Is dit hetzelfde bericht als "sleutel niet herkend"? Dat heb ik nl. wel gehad. Kontaktslot vervangen. Kosten onbekend want leaseauto.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja hier ook gehad, nee geen garantie volgens mij was het iets van 300-400 euro. Wel gratis weggesleept door Volvo Advantage
Achteraf hadden we er wel achter kunnen komen, want soms pakte de sleutel het gewoon niet. En ging het overschakelen van stand 1 naar 2 al schroef. Maar goed....
Achteraf hadden we er wel achter kunnen komen, want soms pakte de sleutel het gewoon niet. En ging het overschakelen van stand 1 naar 2 al schroef. Maar goed....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Ben maar eens in deze materie gedoken.
Het werkt als volgt:
De sleutel geeft zijn code naar de CEM deze moet synchroniseren met de ecu, de ecu moet het hardware nummer van de BCM hebben en dan start de auto.
Waarom ben ik daarin gedoken ?
Onze huurauto had eenzelfde probleem, immobiliser zie handleiding
ons probleem zat in de kapotte bcm, ik heb er eentje van de sloop gehaald en het hw nummer in de ecu geprogrammeerd .
Probleem opgelost ..
mvgr Obbe
Het werkt als volgt:
De sleutel geeft zijn code naar de CEM deze moet synchroniseren met de ecu, de ecu moet het hardware nummer van de BCM hebben en dan start de auto.
Waarom ben ik daarin gedoken ?
Onze huurauto had eenzelfde probleem, immobiliser zie handleiding

ons probleem zat in de kapotte bcm, ik heb er eentje van de sloop gehaald en het hw nummer in de ecu geprogrammeerd .
Probleem opgelost ..

mvgr Obbe
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Goedendag,
Oud topic en een heel bekend euvel, ik weet het. Via Google “immobiliser zie manual” is dit echter een van de topics met de meeste technische inhoud.
Mijn immobiliser heeft er de laatste tijd ook af en toe zin in.
Er zijn topics genoeg met hetzelfde probleem, maar niemand heeft het over een vertraging van de boodschap op het display tussen de tellers.
Ik stap in, draai de sleutel naar stand 3, start niet, álles wordt zwart en als ik de sleutel circa 5 seconden op 3 houdt, pas dán komt de gele i met de boodschap “IMMOBILISER ZIE MANUAL”. Is dat net weer een andere kwaal met een ander probleem of mag ik ook op jacht naar een vers(er) contactslot? Of helpt het inspuiten met contactspray zoals hierboven beschreven toch wel, of is dat dan ook maar weer tijdelijk?
Oud topic en een heel bekend euvel, ik weet het. Via Google “immobiliser zie manual” is dit echter een van de topics met de meeste technische inhoud.
Mijn immobiliser heeft er de laatste tijd ook af en toe zin in.
Er zijn topics genoeg met hetzelfde probleem, maar niemand heeft het over een vertraging van de boodschap op het display tussen de tellers.
Ik stap in, draai de sleutel naar stand 3, start niet, álles wordt zwart en als ik de sleutel circa 5 seconden op 3 houdt, pas dán komt de gele i met de boodschap “IMMOBILISER ZIE MANUAL”. Is dat net weer een andere kwaal met een ander probleem of mag ik ook op jacht naar een vers(er) contactslot? Of helpt het inspuiten met contactspray zoals hierboven beschreven toch wel, of is dat dan ook maar weer tijdelijk?
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line