Bij de post trof ik gisteren een brief van Volvo Cars Nederland dat ze hebben besloten tot een terugroepactie voor de S40/V50 met benzinemotoren (2.4, 2.4i en T5) van de modeljaren 2004 tot en met 2006.
Onderzoek zou aan het licht hebben gebracht dat langdurige of herhaaldelijke blootstelling aan zout of vocht inwendige corrosie in de electronische brandstofpompmodule (3x woordwaarde! ) tot gevolg kan hebben. Dit kan ertoe leiden dat de motor een te hoge, te lage of helemaal geen brandstofdruk krijgt.
Of ik mij dus maar z.s.m. wil melden bij de dealer om (kostenloos) de electronische brandstofpompmodule te laten vervangen.
Zijn er meer forumleden die deze oproep al hebben ontvangen?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Ik heb hem ook ontvangen. Ben pas geleden nog bij de volvo dealer geweest voor een vorige terugroep actie die nog niet uitgevoerd was (iets met de handrem). Als ik er toch weer heen moet laat ik ze denk ik ook maar eens naar dit probleem kijken want dat speelt ook nog steeds:
Nog geen brief gehad, wellicht vandaag in de bus? (2.4)
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege. (2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
zaterdag 02 februari 2008 | Bron: BELGA Volvo roept 82.000 voertuigen terug
STOCKHOLM - (Belga) De Zweedse autofabrikant Volvo Cars, filiaal van het Amerikaanse Ford, heeft besloten in een aantal landen 82.000 voertuigen terug te roepen wegens technische problemen. Er schort iets met het elektronische systeem dat de benzinepomp controleert, zo meldt de constructeur zaterdag.
"De module die de benzinepomp controleert kan blootgesteld worden aan regen en zout en er bestaat een risico op erosie", zegt Maria Bohlin, woordvoerster van het bedrijf in Zweden. Er is tot nu toe geen incident gemeld. Het gaat om de versie 2004-2006 van de modellen S40 en V50, aldus Bohlin, die er aan toevoegt dat de terugroeping enkel gebeurt in landen waar er een risico op erosie bestaat, zoals Duitsland, Canada, China, de VS, Frankrijk, Japan, Rusland en Zweden. Op 22 november riep Volvo al 56.000 auto's terug wegens technische problemen met airbags en motoren. Op 13 december moesten 49.500 wagens weer naar de fabriek omdat de roetfilters niet in orde waren. (KWO)
Het geld dus kennelijk niet voor alle s40/v50 van 2004 t/m 2006 met een 5 cilinder.
Heb net gebeld maar mijn dealer melde mij dat het niet voor die van mij geld.
Heb zelf dus een S40 2.4 (140pk) uit 2006
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege. (2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.