Gisteren werd hier op mijn werk een hagelnieuwe Fiat Grande Punto als bedrijfshoer afgeleverd. De leverancier gaf aan dat we de airco altijd aan moeten laten staan omdat er anders stank uit komt op den duur.
Ik heb de airco in mijn V70 altijd uit staan. Dat scheelt in het verbruik en het vermogen. En als het slecht zou zijn kon je hem waarschijnlijk toch ook niet uit zetten? Bovendien heb ik de airco alleen nodig als ik de voorruit ontwasem.
Hoe gaan jullie met je airco om? Altijd aan of uit?
Airco aan of uit?
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
Carfreak,
Het zal niet direct schadelijk zijn om je airco vaak uit te hebben staan, maar zover ik weet, ben dan wel geen airco specialist, is het wel raadzaam om zeker 1 maal per maand je airco te laten draaien ivm mogelijk vastzitten pomp en smeering onderdelen.
Daarnaast wordt de stank waar de fiat dealer mee op de proppen komt veroorzaakt door achtergebleven vochtige lucht in het airosysteem wat condenseerd. Stilstaand water wat met enige regelmaat iets warmer wordt gaat stinken en er bestaad de kans op een mooie broedplaats voor allerlij organismen. Om dit te voorkomen moet je ruim voordat je thuis bent de airo uitzetten en alleen de blower zijn werk laten doen, voorkomt voor een groot deel de luchtjes.
Het zal niet direct schadelijk zijn om je airco vaak uit te hebben staan, maar zover ik weet, ben dan wel geen airco specialist, is het wel raadzaam om zeker 1 maal per maand je airco te laten draaien ivm mogelijk vastzitten pomp en smeering onderdelen.
Daarnaast wordt de stank waar de fiat dealer mee op de proppen komt veroorzaakt door achtergebleven vochtige lucht in het airosysteem wat condenseerd. Stilstaand water wat met enige regelmaat iets warmer wordt gaat stinken en er bestaad de kans op een mooie broedplaats voor allerlij organismen. Om dit te voorkomen moet je ruim voordat je thuis bent de airo uitzetten en alleen de blower zijn werk laten doen, voorkomt voor een groot deel de luchtjes.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
De volvo Airco is een "inteligente" airco: die schakelt alleen aan als ie nodig is (ookal is het lichtje altijd groen......)
(wel eens de verbruiksmeter zien oplopen als je 'm aanzet, trouwens, en houdt ie dan in?)
voor de vochtresten is er in een V70 een najaagfunctie.
(wel eens de verbruiksmeter zien oplopen als je 'm aanzet, trouwens, en houdt ie dan in?)
voor de vochtresten is er in een V70 een najaagfunctie.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Ik ben ook geen expert, maar mij hebben ze wijsgemaakt dat als het koud
is buiten (zo onder de 4 graden) dan moet je juist niet de airco aandoen ivm
vastvriezen bewegende delen....?
is buiten (zo onder de 4 graden) dan moet je juist niet de airco aandoen ivm
vastvriezen bewegende delen....?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Een airco schakelt zelf uit als de buitenlucht te koud wordt, inderdaad om bevriezing te voorkomen. Bij sommige auto's gaat het AC lampje op het dashboard dan ook uit, maar bij de meeste auto's zie je er niets van...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Hoe gaan jullie met je airco om? Altijd aan of uit?
Mijn airco staat in principe uit. Ik merk wel dat ik hem nodig heb als het erg stortregent om mijn voorruit ontwasemd te houden. Dan nog schakel ik hem weer uit als dat gelukt is. Ik gebruik hem verder alleen als het buiten erg warm is

Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb op mijn S60 de airco altijd aanstaan.
Auto regeld zelf wel wanneer de airco nodig is en wanneer niet
Auto regeld zelf wel wanneer de airco nodig is en wanneer niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Bedankt voor jullie reacties.
Maar als ik het goed begrijp kan het dus zo zijn dat als ik het groene lampje airco On heb staan, de airco in feite uit kan zijn? Het is een intelligente airco?
Just checking. Heeft trompetje hierin gelijk?
Maar als ik het goed begrijp kan het dus zo zijn dat als ik het groene lampje airco On heb staan, de airco in feite uit kan zijn? Het is een intelligente airco?
Just checking. Heeft trompetje hierin gelijk?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Ja dat klopt. En wat de nablaasfunctie (niet najaag....) betreft: die kan uitgeschakeld zijn, dit kan de dealer controleren. De nablaasfunctie zorgt er enige tijd na het parkeren van de auto voor dat de boel drooggeblazen wordt als de airco heeft gewerkt (echt gewerkt dus).
Gr/F
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
slip of the keyboard...FrankM schreef: .....
En wat de nablaasfunctie (niet najaag....) betreft:
......
Gr/F

Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik begrijp niet wat er intelligent is aan een airco van Volvo. Het enige wat je doet met het "groene knopje" is het inschakelen mogelijk maken van de compressor (lees:aircopomp). Bij temperaturen onder de 4 graden schakelt deze inderdaad niet in. Bij temperaturen daar boven schakelt de pomp een aantal seconden in, om daarna weer uit te schakelen. Dit zal de pomp dus ALTIJD doen bij een temperatuur van boven de 4 graden. Naarmate de buitentemperatuur hoger wordt, zal de interval zorgen dat deze langer aanblijft en dus korter uitgaat. Een groen brandend lampje zal bij een temperatuur boven de 4 graden dus ALTIJD zorgen voor een hoger brandstofverbruik, terwijl het gebruik op dat moment helemaal niet nodig hoeft te zijn. Alleen als de binnentemperatuur niet naar wens naar beneden kan worden gebracht met verse buitenlucht is de aircopomp nodig. Tevens kan de airco inderdaad gebruikt worden om de ruiten te ontwasemen. Als je er voor zorgt dat er geen overbodig vocht in de auto wordt gebracht, is het gebruik van de airco tot een minimum te beperken.
Overigens werkt niet alleen de airco van Volvo op de bovenbeschreven (intelligente?) manier. Veel automerken gebruiken dit aan/uit systeem. Een andere (tevens veel betere!) manier is een modulerende werking van de compressor. Deze draait bij ingeschakelde airco wel continu mee, maar de belasting wordt aangepast aan de vraag. Groot voordeel is dat het gebruik van de compressor niet voelbaar is in de auto, wat bij de Volvo waarneembaar is als een klein schokje en hoorbare tik bij het inschakelen van de compressor. Voornamelijk de Duitse merken maken gebruik van een modulerende airco.
Ik ga dan ook met V70_bifuel en Oudegroen mee en adviseer je de airco alleen te gebruiken indien nodig, waarmee je onnodige brandstofverspilling voorkomt en eens in de zo veel tijd (1 keer per maand, zoals reeds wordt aangegeven) is meer als genoeg om de aircopomp en diverse afdichtingen te smeren. De nadroogfunctie van de airco zelf werkt niet bij de huidige temperaturen (om te voorkomen dat je om de haverklap met een lege accu staat), dus als je de airco hebt gebruikt en vlak voor je er bent deze even uitschakelt voorkom je die muffe airco lucht. Dit kan overigens ook gewoon bij de Fiat.
Overigens werkt niet alleen de airco van Volvo op de bovenbeschreven (intelligente?) manier. Veel automerken gebruiken dit aan/uit systeem. Een andere (tevens veel betere!) manier is een modulerende werking van de compressor. Deze draait bij ingeschakelde airco wel continu mee, maar de belasting wordt aangepast aan de vraag. Groot voordeel is dat het gebruik van de compressor niet voelbaar is in de auto, wat bij de Volvo waarneembaar is als een klein schokje en hoorbare tik bij het inschakelen van de compressor. Voornamelijk de Duitse merken maken gebruik van een modulerende airco.
Ik ga dan ook met V70_bifuel en Oudegroen mee en adviseer je de airco alleen te gebruiken indien nodig, waarmee je onnodige brandstofverspilling voorkomt en eens in de zo veel tijd (1 keer per maand, zoals reeds wordt aangegeven) is meer als genoeg om de aircopomp en diverse afdichtingen te smeren. De nadroogfunctie van de airco zelf werkt niet bij de huidige temperaturen (om te voorkomen dat je om de haverklap met een lege accu staat), dus als je de airco hebt gebruikt en vlak voor je er bent deze even uitschakelt voorkom je die muffe airco lucht. Dit kan overigens ook gewoon bij de Fiat.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Kan dus gebeuren in de zomer dat je auto zomaar in rust op de parkeerplaats begint te blazen. Niet van schrikken. Onder de negen of zeven graden is ie sowieso uit.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik heb de airco altijd aan, daardoor blijft de auto goed droog, zomer en winter.
Dat ding regelt alles vanzelf, warm of koud. Makkelijk toch?
Als ik op de snelweg met crcr aan de airco uitschakel, gebeurt er niks met het brandstofverbruik volgens de boordcomputer.
En dan nog, als je het brandstofverbruik van een airco niet kan betalen, koop je toch gewoon een Fiatsel?
BTW: je kunt ook je radio uitdoen en je spiegels inklappen tijdens de rit, verbruikt ie ook minder...
Dat ding regelt alles vanzelf, warm of koud. Makkelijk toch?
Als ik op de snelweg met crcr aan de airco uitschakel, gebeurt er niks met het brandstofverbruik volgens de boordcomputer.
En dan nog, als je het brandstofverbruik van een airco niet kan betalen, koop je toch gewoon een Fiatsel?
BTW: je kunt ook je radio uitdoen en je spiegels inklappen tijdens de rit, verbruikt ie ook minder...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het gaat mij hier om onnodig brandstof verbruiken, niet of ik het kan betalen of niet. In het kader van een poging tot vermindering van de CO2 uitstoot, toch iets om bij stil te staan. Voor het regelen (warm/koud) is de aircopomp momenteel volledig overbodig.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Het brandstofverbruik van een airco niet kunnen betalen
Da's een goeie Battlecruiser! Heb je er nog meer?
Bedankt voor je uitleg Oceanracer. Goed onderbouwd verhaal en voor mij een bevestiging van mijn eigen mening. Waarom de airco aan als dat feitelijk niet nodig is? Bovendien gaat ie op die manier waarschijnlijk ook langer mee buiten het feit om dat je zuiniger rijdt. En zuiniger rijden doe je echt wel door hem uit te laten. Dat er mensen zijn die daar aan twijfelen is voor mij een raadsel. Waarom denk je dat een Polo Bluemotion zonder airco wordt geleverd?


Bedankt voor je uitleg Oceanracer. Goed onderbouwd verhaal en voor mij een bevestiging van mijn eigen mening. Waarom de airco aan als dat feitelijk niet nodig is? Bovendien gaat ie op die manier waarschijnlijk ook langer mee buiten het feit om dat je zuiniger rijdt. En zuiniger rijden doe je echt wel door hem uit te laten. Dat er mensen zijn die daar aan twijfelen is voor mij een raadsel. Waarom denk je dat een Polo Bluemotion zonder airco wordt geleverd?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Pas op, voordat je vooroordelen te snel bevestigd worden!
En omdat bij lage temperaturen de luchtvochtigheid snel oploopt, vind ik een airco óók in de winter nuttig.
Te meer omdat hij in de winter weinig verbruikt. De aircopomp loopt wel, maar met weinig weerstand.
Het is net als bij een dynamo: als die veel stroom moet maken, heeft hij meer weerstand.
Bovendien is het een misvatting te denken dat een airco langer meegaat als je hem lange tijd niet gebruikt. Dit soort apparatuur slijt niet zo hard van het aanstaan, maar afdichtingsrubbers gaan hard achteruit als de pomp langere tijd niet loopt. De meeste reparaties aan airco's worden immers verricht aan auto's waarvij de airco slechts af en toe aanstaat.
Verkeerde zuinigheid dus: het beetje brandstofverbruik in de winter weegt niet op tegen de hoge reparatiekosten.
Niet helemaal: de airco droogt je auto perfect. De verwarming kan dat niet zo goed.Oceanracer schreef:Het gaat mij hier om onnodig brandstof verbruiken, niet of ik het kan betalen of niet. In het kader van een poging tot vermindering van de CO2 uitstoot, toch iets om bij stil te staan. Voor het regelen (warm/koud) is de aircopomp momenteel volledig overbodig.
En omdat bij lage temperaturen de luchtvochtigheid snel oploopt, vind ik een airco óók in de winter nuttig.
Te meer omdat hij in de winter weinig verbruikt. De aircopomp loopt wel, maar met weinig weerstand.
Het is net als bij een dynamo: als die veel stroom moet maken, heeft hij meer weerstand.
Bovendien is het een misvatting te denken dat een airco langer meegaat als je hem lange tijd niet gebruikt. Dit soort apparatuur slijt niet zo hard van het aanstaan, maar afdichtingsrubbers gaan hard achteruit als de pomp langere tijd niet loopt. De meeste reparaties aan airco's worden immers verricht aan auto's waarvij de airco slechts af en toe aanstaat.
Verkeerde zuinigheid dus: het beetje brandstofverbruik in de winter weegt niet op tegen de hoge reparatiekosten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Omdat een airco vooral in de ZOMER meer gebruikt....Carfreak schreef: En zuiniger rijden doe je echt wel door hem uit te laten. Dat er mensen zijn die daar aan twijfelen is voor mij een raadsel. Waarom denk je dat een Polo Bluemotion zonder airco wordt geleverd?
In de winter juist heel weinig.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Al eerder meldde ik al het volgende:
Door het gebruikt van de airco hoopt zich in de verdamper vocht op in de auto. Dit vocht komt er na het starten altijd direct weer uit en slaat hierdoor gelijk op de voorruit. Dit trekt wel vlot weer weg, maar is het bewijs dat er vocht in de auto is achtergebleven. Als je de airco bij de laatste rit niet hebt gebruikt, zit er ook geen vocht in de verdamper. De auto wordt dus droger weggezet.
Als ik in de auto zit, staat de kachel op een graad of 23. Net als thuis middels de CV wordt de lucht hierdoor al voldoende gedroogd. Extra droging is derhalve niet nodig. Alleen onder extreem vochtige omstandigheden. Wanneer je bijvoorbeeld met meerdere personen met een doorweekte jas of natte paraplu's in de auto stapt.Tevens kan de airco inderdaad gebruikt worden om de ruiten te ontwasemen. Als je er voor zorgt dat er geen overbodig vocht in de auto wordt gebracht, is het gebruik van de airco tot een minimum te beperken.
Door het gebruikt van de airco hoopt zich in de verdamper vocht op in de auto. Dit vocht komt er na het starten altijd direct weer uit en slaat hierdoor gelijk op de voorruit. Dit trekt wel vlot weer weg, maar is het bewijs dat er vocht in de auto is achtergebleven. Als je de airco bij de laatste rit niet hebt gebruikt, zit er ook geen vocht in de verdamper. De auto wordt dus droger weggezet.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Dat heb ik nooit eerder gehoord. Maar ik moet toegeven dat dat wel logisch klinkt.
Wat zomer en winter te maken hebben met een Polo Blue Motion zonder airco begrijp ik dan weer niet maar goed
Wat zomer en winter te maken hebben met een Polo Blue Motion zonder airco begrijp ik dan weer niet maar goed

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15