Wat zal ik doen ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Thomas
2nd Gear member

Kijkend naar mijn autohistorie heb ik zelden langer dan drie jaar dezelfde auto gehad. Binnenkort heb ik mijn S80 drie jaar en dus begint het weer te kriebelen. Mijn (luxe)probleem is echter dat mijn S80 (2.9) voorzien is van zo ongeveer elke optie. De enige optie die ik zo snel kan bedenken die er niet op zit, is een schuifdak. Als ik een andere auto zou kopen, wil ik er wel op vooruitgaan. Dezelfde auto kopen met een recenter bouwjaar, is voor mij niet per definitie "er op vooruitgaan". En daarbij komt, vindt er maar eens een met de zelfde opties. Een nieuwe model S80 is natuurlijk wel wat, maar dan moet er wel een klap geld bij en is die "meerprijs" evenredig aan de toename van het "genot"?

Wat zouden jullie doen ? De kriebels maar onderdrukken ? Een rationeel punt van overweging is wel dat mijn S80 inmiddels bijna 195k heeft gelopen en er binnenkort wat groot onderhoud lijkt aan te komen (o.a. nieuwe banden en remschijven/blokken). Verder lijkt er nog steeds de eerste ETM in te zitten (als ik tenminste mag afgaan op de kleur van de witte sticker).
MDA
5th Gear member

Tja... er zit in het volvo gamma niet veel boven een S80 full option. Je kan natuurlijk gaan kijken naar een ander merk, al zul je daar voor een acceptabel bedrag ook niet snel iets vinden dat veel beter rijd dan jouw S80. Een nieuwe S-klasse... maar voor dat geld rijd je ook een nieuwe S80.

Een volledig andere oplossing zou zijn, als je toch graag eens in een andere auto rijdt, om de S80 te houden en er bijv. een oldtimer bij te kopen (amazon, oude Saab 900 turbo oid)? Is leuk om eens rond te rijden voor de afwisseling, en je rijd nog steeds als een koning in een S80 als je dat wilt... maar ja, ik ken je autovoorkeur niet, dus ik weet niet of dat is wat je wil.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Volgens mij heeft het alleen maar te maken met hoeveel geld je er voor kwijt wilt?
Een mooie auto vind je altijd weer buiten dat rijden er weet ik niet hoeveel Volvo,s met alle optie's.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Live
4th Gear member

het dilemma van elke auto rijder, koop een auto vol met luxe.. en je wilt nooit meer anders

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
NOS
7th Gear member

Is een gebruikte XC90 ( executive/summum) geen optie?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”