volvo s40 managment lampje

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
wenneke30
1st Gear member

hoi hoi

ben niet helemaal nieuw op het forum 2 jaar geleden waren wij eigenaar van een volvo v40 uit 1996 die hebben we ingeruild voor een peugeot!nooit moeten doen dus hebben we vorige maand een volvo s40 uit 2000 gekocht.
nu helaas vandaag als de eerste problemen en voordat ik weer genept word bij de garage wil ik graag jullie mening van wat er aan de hand zou kunnen zijn.
wij rijden weg en bij de stoplicht valt de auto stil we starten hem weer (beetje moeite) en het lampje van de motormanagment blijft branden ,al rijdend gaat het prima even maar bij de stoplichten merken we dat het gas steeds blijft hangen????
ook het lampje blijft branden en stationair loopt hij onregelmatig.
weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn.

ps ik heb het idee dat het al iets is wat er was omdat soms als wij hem starte duurde het even voordat hij aansloeg .

alvast bedankt allemaal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fjrene
3rd Gear member

heb je geen garantie?
wenneke30
1st Gear member

nou we hebben hem dus in limburg gekocht dus om nou voor misschien een klein mankementje 150 km te rijden ??
heb wel al een mail gestuurd naar het desbetreffende bedrijf
droom niet je leven ,maar leef je dromen
wenneke30
1st Gear member

nou ben vandaag bij de garage geweest om hem te laten uitlezen.
hij geeft aan dat de ecm-78 motortoerentalsensor het signaal ontbreekt.
volgens de monteur is deze dus kapot .
nou ja ik ben een lekker dus laten we hopen dat hij gelijk heeft vrijdag moet ik hem brengen
fjrene
3rd Gear member

ik hoop dat het je niet te veel kost en dat het probleem hiermee opgelost is,en ik zou toch ook proberen het te claimen bij de garage waar je hem hebt gekocht
wenneke30
1st Gear member

in principe is alles te veel natuurlijk maar het zou iets zijn van 60 euro dus dat is te overzien.
alleen dan hoop ik wel dat hiemree het probleem is opgelost
Don Jorgos
Starter

Nouw ik heb ook een tijdje gehad dat m'n motor lampje bleef branden en toen heb ik hem uit laten lezen en was ook een ECM fout. Na een tijdje is deze lamp weer uitgegaan en heb er nooit meer problemen mee gehad. Wel is me toen een keer op een steile helling de stuurbekrachtiging uitgevallen maar weet niet of dit een relatie met elkaar heeft.

Groeten,

Jorgo
wenneke30
1st Gear member

loopt de motor dan niet onregelmatig stationair want mijn lampje is nu ook uit hij ging pas branden toen mijn man hem stil liet vallen .
Don Jorgos
Starter

Ik heb de accupool vervangen (ivm met slecht stationair toerental en oxidatie) hierna ging het motor lampje aan en is na een Km of 100 weer uitgegaan maar er was wel een fout aanwezig.
wenneke30
1st Gear member

owww maar ik wacht het ff af ik laat het gewoon vervangen en hopelijk is dat het enige
wenneke30
1st Gear member

nou hij is vrijdag naar de garage geweest.
ze hebben het onderdeeltje vervangen en het zou goed moeten zijn .
inderdaad gisteren was het prima totdat ik vanmorgen instapte en hij weer bijna niet wilde starten .
het lijkt erop dat hij nu wel goed stationair loopt enzo alleen het starten is nog niet goed.
toen we naar huis wilde rijden had hij echt moeite om te starten zo erg was het eerder niet .
kan het zijn dat de accu gewoon op is???
of zo
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”