Hallo,
Sinds enige tijd weer last met wegvallend vermogen bij het optrekken (vooral hernemingen) Onder de 2.500 tr bijna niet vooruit te branden, dan lijkt het alsof de turbo aanslaat is er ineens vermogen.
Ik heb al een aantal maal dit probleem gehad, verdwijnt even mysterieus als het gekomen is. Luchtmassameter is OK, haalt ook nog zonder problemen 170km/u. Enkel een vermogenprobleem bij lage toerentallen.
Volvo V40D uit 1999, 310.000km.
Iemand raad?
Thanks!
Wegvallen vermogen bij optrekken.
-
- Starter
Probleem met brandstoffilter lijkt me uitgesloten, treedt op onder de 2.500 tr, boven 2.500 tr vermogen als voorheen.
Ik heb inderdaad het vermoeden dat er ergens een klep of iets dergelijks blijft haperen, probleem verdwijnt even mysterieus als het gekomen is.
Ik heb inderdaad het vermoeden dat er ergens een klep of iets dergelijks blijft haperen, probleem verdwijnt even mysterieus als het gekomen is.
-
- Starter
Had dit probleem ook. Totaal geen vermogen in de 1ste en 2de versnelling, pas boven circa 2500 rpm begon de auto een beetje te lopen. Erg vervelend. Heb na veel gegoogle de luchtmassameter als schuldige bevonden en besloot de gok te wagen deze eruit te halen en de sensordraadjes schoon te maken. Ingespoten met contactspray en met een wattenstaafje voorzichtig schoongepoetst. Even laten drogen en weer terug onder de kap. En wonder boven wonder is het euvel zo goed als verdwenen. Zit gevoelsmatig nog een klein dipje onder de 2000, maar dit kan ook het normale turbogat zijn. Heb wel via marktplaats nog een bijna nieuwe LMM gescoord. Dit voor de zekerheid.
V40 1.9D 102 pk 2001
V40 1.9D 102 pk 2001