Wat een verschil

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Hermanus
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2008 - 21:35

Vandaag even de thermostaat vervangen van mijn Volvo 960.
De meter liep namelijk erg langzaam op en het duurde wel heel erg lang voor hij op temperatuur kwam.
Nu is ie na ong 2 km op temperatuur. Zal wel een beetje benzine gaan schelen ook.
Ik heb nog 1 dingetje, als ik overschakel zie ik mijn toetenteller iets oplopen als ik mijn koppeling intrap. Het lijkt alsof het even duurt voor het gas terugloopt...dit is maar heel even..verder loopt hij prachtig stationair en zo..
Iemand een ideetje ????
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Voet eerder van het gas.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Heb je dat alleen maar in het begin ? deze eerste 2 minuten ongeveer ?
Dat is denk ik de automatische shook ( als je het zo schrijft )
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27697
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

choke ;)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Ohw ja :P haha dank je wel.

Maarre.. dat kan het misschien wel zijn.
Mijn vaders 960 en mijn eigen 960 hebben dit ook.
Wanneer je de auto start ( koud ) dan blijft het toerental op het zelfde toerental staan t/m hoe ver je hem gebracht hebt.
Na 1 a 2 minuten heb je er geen last meer van.
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Toch denk ik dat t een kwestie is van het voetje wat eerder van het gas. Volvo's hebben een nogal zwaar vliegwiel, blijft dus makkelijk lang en snel doordraaien.
Volvo 940 SE
Hermanus
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2008 - 21:35

Automatische choke bij een auto uit 1995 met computer ???
Lijkt me onlogisch..
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

ps Mijn 960 heeft toch exact hetzelfde stationair toerental warm of koud.....
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”