Vandaag even de thermostaat vervangen van mijn Volvo 960.
De meter liep namelijk erg langzaam op en het duurde wel heel erg lang voor hij op temperatuur kwam.
Nu is ie na ong 2 km op temperatuur. Zal wel een beetje benzine gaan schelen ook.
Ik heb nog 1 dingetje, als ik overschakel zie ik mijn toetenteller iets oplopen als ik mijn koppeling intrap. Het lijkt alsof het even duurt voor het gas terugloopt...dit is maar heel even..verder loopt hij prachtig stationair en zo..
Iemand een ideetje ????
Wat een verschil
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Voet eerder van het gas.
Volvo 940 SE
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Heb je dat alleen maar in het begin ? deze eerste 2 minuten ongeveer ?
Dat is denk ik de automatische shook ( als je het zo schrijft )
Dat is denk ik de automatische shook ( als je het zo schrijft )
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27697
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
choke 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ohw ja
haha dank je wel.
Maarre.. dat kan het misschien wel zijn.
Mijn vaders 960 en mijn eigen 960 hebben dit ook.
Wanneer je de auto start ( koud ) dan blijft het toerental op het zelfde toerental staan t/m hoe ver je hem gebracht hebt.
Na 1 a 2 minuten heb je er geen last meer van.

Maarre.. dat kan het misschien wel zijn.
Mijn vaders 960 en mijn eigen 960 hebben dit ook.
Wanneer je de auto start ( koud ) dan blijft het toerental op het zelfde toerental staan t/m hoe ver je hem gebracht hebt.
Na 1 a 2 minuten heb je er geen last meer van.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Toch denk ik dat t een kwestie is van het voetje wat eerder van het gas. Volvo's hebben een nogal zwaar vliegwiel, blijft dus makkelijk lang en snel doordraaien.
Volvo 940 SE
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
ps Mijn 960 heeft toch exact hetzelfde stationair toerental warm of koud.....
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996