Pagina 1 van 1

Wat een verschil

Geplaatst: 11.02.2008 - 23:20
door Hermanus
Vandaag even de thermostaat vervangen van mijn Volvo 960.
De meter liep namelijk erg langzaam op en het duurde wel heel erg lang voor hij op temperatuur kwam.
Nu is ie na ong 2 km op temperatuur. Zal wel een beetje benzine gaan schelen ook.
Ik heb nog 1 dingetje, als ik overschakel zie ik mijn toetenteller iets oplopen als ik mijn koppeling intrap. Het lijkt alsof het even duurt voor het gas terugloopt...dit is maar heel even..verder loopt hij prachtig stationair en zo..
Iemand een ideetje ????

Geplaatst: 12.02.2008 - 17:25
door Michael Oud
Voet eerder van het gas.

Geplaatst: 16.02.2008 - 10:21
door volvo 960R
Heb je dat alleen maar in het begin ? deze eerste 2 minuten ongeveer ?
Dat is denk ik de automatische shook ( als je het zo schrijft )

Geplaatst: 16.02.2008 - 12:45
door Fredhead
choke ;)

Geplaatst: 16.02.2008 - 12:49
door volvo 960R
Ohw ja :P haha dank je wel.

Maarre.. dat kan het misschien wel zijn.
Mijn vaders 960 en mijn eigen 960 hebben dit ook.
Wanneer je de auto start ( koud ) dan blijft het toerental op het zelfde toerental staan t/m hoe ver je hem gebracht hebt.
Na 1 a 2 minuten heb je er geen last meer van.

Geplaatst: 16.02.2008 - 20:39
door Michael Oud
Toch denk ik dat t een kwestie is van het voetje wat eerder van het gas. Volvo's hebben een nogal zwaar vliegwiel, blijft dus makkelijk lang en snel doordraaien.

Geplaatst: 23.02.2008 - 10:24
door Hermanus
Automatische choke bij een auto uit 1995 met computer ???
Lijkt me onlogisch..

Geplaatst: 01.03.2008 - 18:11
door Flash
ps Mijn 960 heeft toch exact hetzelfde stationair toerental warm of koud.....