Hey idereen,
Ik ben philippe 25 jaar jong en studeeer psychologie in groningen
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een donkergroen metalic volvo 440 1.8 d; fleet (1994) phase ll (singlepoint injectie)
met:
-1760000 km
-koppeling schijnt net vervangen te zijn
-nieuwe uitlaat
-nieuwe distributie
-999 euro
-geen!!! roest bij de achterwielkast randen
so far so goed.
Een paar kleine probleempjes:
-auto trilt bij stationair (wel 900-1000 toeren) is vaker voorkomend probleem
-lampjes draaiknoppen ventialtie doen het niet
-schakelt zwaar
-koppeling zit vrij hoog
-Volgens de search is het zwaar schakelen op te lossen door nieuwe schakelstang rubbertjes.
-het trillen: stappen motor schoonmaken in gasklephuis(nieuwe olie bougies+kabels)
-iemand enig idee hoe de koppeling lager af te stellen?
en ik vroeg me af of iemand een goed adres weet in groningen om de kleppen te stellen? of iemand die wil helpen uiteraard.
Uiteraard komer er z.s.m. foto's
Voorstellen en vragen
- Iroll
- 6th Gear member
Wat bedoel je precies met trillen als ie stationair loopt? Staat het motorblok te schudden of is de stationair loop onregelmatig?
lampjes zijn te vervangen, kijk even op deze site hoe je het dashboard verwijderd om erbij te komen, even het service manual bodywork downloaden:
http://www.volvo-480-europe.org/volvo480/downloads.php
Zwaar schakelen ligt meestal aan de versnellingsbak olie, wel vervangen met originele Volvo olie, krijg je in afgepaste flacon van 3,4ltr. Andere, goedkopere olie maakt het probleem vaak erger en kan de bak niet tegen.
Koppeling kan je afstellen door de afstelbout van de kabel te verdraaien, zit onder de motorkap, rechts onderin zie je hem zitten. Iets losser afstellen dan grijpt hij lager aan.
lampjes zijn te vervangen, kijk even op deze site hoe je het dashboard verwijderd om erbij te komen, even het service manual bodywork downloaden:
Zwaar schakelen ligt meestal aan de versnellingsbak olie, wel vervangen met originele Volvo olie, krijg je in afgepaste flacon van 3,4ltr. Andere, goedkopere olie maakt het probleem vaak erger en kan de bak niet tegen.
Koppeling kan je afstellen door de afstelbout van de kabel te verdraaien, zit onder de motorkap, rechts onderin zie je hem zitten. Iets losser afstellen dan grijpt hij lager aan.
-
- 2nd Gear member
Met trillen bedoel ik dat de auto schudt
(leuke plaatje btw als avatar, is mijn "droom auto")
(leuke plaatje btw als avatar, is mijn "droom auto")
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Mijn vader had ooit een Volvo en die heeft goede ervaringen in Helpman.
http://www.dealer.volvocars.nl/nl/nl/grouppages/67/
http://www.dealer.volvocars.nl/nl/nl/grouppages/67/
- Iroll
- 6th Gear member
Of hij loopt stationair op 3 cylinders of er is een motorsteun kapot waardoor je motorblok niet stabiel blijft.
De mijne ook! Dat is mijn zomerauto, een '73 1800ES. Die heb ik helemaal gerestaureerd en al sinds '99 in mijn bezit. Mijn andere hobby Volvo is een'92 480S, intussen helemaal GT uitgevoerd.(leuke plaatje btw als avatar, is mijn "droom auto")
-
- 2nd Gear member
ga wel is beginnen met de bougies+kabels te vervangen
overigens bij 1500 toeren is het scudden veel minder: auto loopt verder prima (ook naar hoge snelheden toe)
edit: mijn droom auto si een p1800 e (geen s, sorry) zag het achterkantje niet, maar ook een es is mooi
overigens bij 1500 toeren is het scudden veel minder: auto loopt verder prima (ook naar hoge snelheden toe)
edit: mijn droom auto si een p1800 e (geen s, sorry) zag het achterkantje niet, maar ook een es is mooi

- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat die manual alleen het oude model met schuifknoppen toont. Voor draaiknoppen kun je de knoppen er gewoon aftrekken, daarna met een precisie-schroevedraaier het frontje eraf wippen. Frontje is een los paneel dat in de vier hoeken geklemd zit.Iroll schreef:lampjes zijn te vervangen, kijk even op deze site hoe je het dashboard verwijderd om erbij te komen, even het service manual bodywork downloaden:
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
Ok, ga het proberen bedankt.
Nog even over het schokken, ik heb gemrkt dat de toeren af en toe toch naar de 1100-1600 gaan bij staionair. Dus toch de gasklep. Bij de monopoint gewoon het zwarte ding eraf, schoonmaken met remmenreiniger, nieuwe pakking klaar?
hmm ik heb dus een 18u in mijn auto. Wordt eerst dus maar een tijdje doorrijden met hoger stationair. Kan geen kwaad neem ik aan.
Nog even over het schokken, ik heb gemrkt dat de toeren af en toe toch naar de 1100-1600 gaan bij staionair. Dus toch de gasklep. Bij de monopoint gewoon het zwarte ding eraf, schoonmaken met remmenreiniger, nieuwe pakking klaar?
hmm ik heb dus een 18u in mijn auto. Wordt eerst dus maar een tijdje doorrijden met hoger stationair. Kan geen kwaad neem ik aan.