Wil ik vandaag lekker met mijn T4 op stap gaan.
Ik rijd gewoon rustig weg en toen hoorde en voelde ik hetvolgende:
De auto maakt voorin (lijkt van links te komen) een bonkend bibberig geluid. Dit doet hij niet tijdens accelereren of remmen. Dus ik heb het alleen wanneer ik met een constant tempo rijd of gas los laat.
Bijzonder is ook dat wanneer ik een bocht naar links maak er niks aan de hand is maar zodra ik een bocht naar rechts maak het in alle hevigheid losbarst. Hoe hoger de bochtsnelheid (alleen rechtsaf dus) hoe erger het probleem.
Toen ik hem er gisteren neerzette was er niks aan de hand.
Ik hoop dat iemand het herkent, ik vrees dat dit weer een duur geintje word.
Bij de volvo zullen ze me maandag in ieder geval met open armen ontvangen.
Probleem met de aandrijving (T4)
- menjo
- 7th Gear member
Dit: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=785&i=11235&t=11235
Lijkt heel sterk op wat jij beschrijft. De beschrijving komt overeen met het originele bericht wat aangehaald wordt en het probleem zou wel eens die corrosie van de wielnaven kunnen zijn.
Lijkt heel sterk op wat jij beschrijft. De beschrijving komt overeen met het originele bericht wat aangehaald wordt en het probleem zou wel eens die corrosie van de wielnaven kunnen zijn.
-
- 4th Gear member
Ik heb het zelf gehad, op de ene of de andere manier velgen niet goed gemonteerd.
Ik al helemaal de ziekte er in, want je verwacht namelijk dat het je aandrijfassen zijn, bleken wielbouten te zijn.
Dus ik zou de velgen rondom zelf ffies losmaken en er opnieuw opzetten, zorgen dat ze makkelijk op de naaf schuiven en dat ze echt goed plat op de naaf zitten als je de wielbouten vast zet.
Allemaal even goed natrekken en dan checken of het geluid weg is.
Ik al helemaal de ziekte er in, want je verwacht namelijk dat het je aandrijfassen zijn, bleken wielbouten te zijn.
Dus ik zou de velgen rondom zelf ffies losmaken en er opnieuw opzetten, zorgen dat ze makkelijk op de naaf schuiven en dat ze echt goed plat op de naaf zitten als je de wielbouten vast zet.
Allemaal even goed natrekken en dan checken of het geluid weg is.
- menjo
- 7th Gear member
Ik heb hetzelfde probleem op het moment
Wielen zijn er vorige week afgeweest en daarna is de auto compleet uitgelijnd. Moet dat nu weer opnieuw of zijn die losse bouten niet zo'n probleem voor de uitlijning?

Wielen zijn er vorige week afgeweest en daarna is de auto compleet uitgelijnd. Moet dat nu weer opnieuw of zijn die losse bouten niet zo'n probleem voor de uitlijning?
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
als het slechts een omwenteling van enkele bouten betrof niet!
Als je velgen echt los op de naaf hebben gezeten wel (met de hand te bewegen!) is dat iets anders.
Als je velgen echt los op de naaf hebben gezeten wel (met de hand te bewegen!) is dat iets anders.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
als een uitlijner of garage wielen niet vast kan zetten.....NOOIT meer komen bij zo'n prutser; is knap gevaarlijk ook, een loszittend wiel kan er snel afvliegen met alle nare gevolgen.
Het is bij met het monteren van wielen van groot belang dat de wielmoeren met een momentsleutel worden vastgezet; uiteraard niet te los, maar te vast is ook niet goed: daar kan het draadeind door beschadigen of het conische gat in de velg waar de moer tegenaanligt wordt beschadigd/vervormd waardoor de moer uiteindelijk weer kan lossen; voordeel van een momentsleutel is ook dat de krachten netjes worden verdeeld over de hele velg.
Als een wiel tijdens het uitlijnen niet in de juiste positie heeft gestaan heeft het uitlijnen geen waarde meer
Het is bij met het monteren van wielen van groot belang dat de wielmoeren met een momentsleutel worden vastgezet; uiteraard niet te los, maar te vast is ook niet goed: daar kan het draadeind door beschadigen of het conische gat in de velg waar de moer tegenaanligt wordt beschadigd/vervormd waardoor de moer uiteindelijk weer kan lossen; voordeel van een momentsleutel is ook dat de krachten netjes worden verdeeld over de hele velg.
Als een wiel tijdens het uitlijnen niet in de juiste positie heeft gestaan heeft het uitlijnen geen waarde meer
- menjo
- 7th Gear member
Nou ze hebben wel een momentsleutel gebruikt, maar blijkbaar niet strak genoeg. Moet toch nog een nieuwe accu hebben dus laat het wel even goed doen bij de Euromaster morgen. Als ik het zo lees lijkt het me ook niet echt heel goed om er zelf maar wat aan te gaan draaien?
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
tsja, een momentsleutel moet wel goed zijn en goed zijn ingesteld op de bij de auto behorende waarde; een momentsleutel is ideaal, maar je kan best zelf wielen vastzetten, niet iedereen heeft een momentsleutel en als je bv onderweg een lekke band hebt moet je ook het wiel vastzetten; met een beetje gevoel kan je een wiel goed vastzetten; zorg wel dat het wiel goed op de naaf is geplaatst en dat de moeren en de gaten in het wiel nog gaaf en zijn en niet vervormd.
Ik hoop dat de accu wel goed wordt vastgezet........ (enne...plus aan plus en zo)
Ik hoop dat de accu wel goed wordt vastgezet........ (enne...plus aan plus en zo)