Wat je al niet kan vinden op de forum's. Ik heb sinds 2 maanden, wegens gebrek aan te rijden kilometers, mijn vorige bolide op diesel verkocht (geen volvo) . Ik heb toen maar een V40 1.8 (B4184s2) gekocht. (zonder garantie, ik werk zelf in de autobranche)
Super fijne wagen. van 2001 (fase II) met 125000 km.
Hier viel mij na enige tijd pas op dat de ventilatie gewoon waardeloos was. Interieurfilter vervangen hielp niets. het forum rondgeneusd en voila!!!
Vlak voor de wintersport ben ik maar begonnen met het demonteren van het dashboard. vadis op de achtergrond erbij. Het dashboard is er eigenliijk snel uit (1 uur en een kwartier) maar dan komt het . het probleem van de verlijming is niet te zien. Het complete dashboard moet dan uit elkaar. popnagels uitboren. met microscopisch torx gereedschap alles uit elkaar draaien, totdat er alleen een bovendeel met kachelbuizen overblijft. Dan moet dit buizendeel van de dashboardbekleding worden 'afgescheurd' . Dit is best eng. het is namelijk een stukje karton met kunststof erop gelijmd... gelukkig zat het niet erg vast . Vervolgens met 1 tube ruitenkit (.45 minuten droog) de kachelbuis vastgekit. het hele circus weer in elkaar gezet. vervolgens weer alles in de auto monteren. Dit monteren duurde wel langer, ongeveer 2,5 uur.
eindresultaat: op wintsport binnen no time een perfecte ontwaseming van de voorruit. Ook maakte mijn kachelmotor op volle snelheid een resonerend geluid. dit geluid is nu ook weg.
de voorruitontwaseming.....
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook wel interesse in de eventuele Pic's, Hiero ist ook ellendig vooral rond deze tijd van het jaar....

[ VOLVO FOR LIVE ]
-
- Starter
aan foto's nemen dacht ik ook aan toen ik het dashboard net weer op zijn plaats had. :shock: :shock: Nee helaas, zelfs als ik een fototoestel naast mij heb liggen tijdens zulk soort klussen (en met mijn autoverleden zijn er echt heel wat klussen geweest) neem ik niet de tijd om een foto te nemen. sorry forum collega's . ik probeer er de volgende keer aan te denken.
- Bostel
- 1st Gear member
Ik wil hier even het stof van af blazen om te vragen of iemand hier info of foto's heeft hoe dit euvel te verhelpen.
Mijn vriendin heeft een S40 uit 2003 waar de voorruitontwaseming ook maar marginaal van werkt. Ook al zet je hem op deze stand, sluit je alle andere roostertjes, dan komt er nog waar zeer weinig lucht uit de roosters aan de voorruit.
Zijn er mensen die hier wat meer info over kunnen geven?
Mijn vriendin heeft een S40 uit 2003 waar de voorruitontwaseming ook maar marginaal van werkt. Ook al zet je hem op deze stand, sluit je alle andere roostertjes, dan komt er nog waar zeer weinig lucht uit de roosters aan de voorruit.
Zijn er mensen die hier wat meer info over kunnen geven?
...
- volvo-s40
- 4th Gear member
Dashboard uitbouwen, alle foamranden vervangen op het kachelhuis.
Dashboard inbouwen.
Leuk klusje, ben je 1 a 2 dagen mee bezig (in en uitbouw)
Foto's en how to van uitbouwen dashboard heb ik op een ander forum staan
succes
Dashboard inbouwen.
Leuk klusje, ben je 1 a 2 dagen mee bezig (in en uitbouw)
Foto's en how to van uitbouwen dashboard heb ik op een ander forum staan

succes
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- YourivdAar
- 2nd Gear member
Hallo!
Ben dit weekend even aan het klussen geweest en heb een aantal dingen opgeknapt aan de v40. Waaronder de vooruitontwaseming. Ik las overal dat er niks aan te doen is en dat het hele dash eruit zou moeten etc.. Na wat foto's gezien te hebben ben ik GOEDE ducktape gaan halen, geen action, en heb het middencosole van het dash eruit getoverd. Dus de knoppen van de kachel, de radio etc. Je kijkt dan als het ware recht tegen de verdelerbak van de verwarming aan. Wat mij gelijk opviel was dat er overal naden zaten die ook heel erg veel lucht door lieten. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd af te plakken, ook zo ver mogelijk naar achteren, dit viel niet mee. Nu blaast de auto de voorruit aanzienlijk sneller schoon als hiervoor. Ik heb nu ook wind aan de passagierszijde. Al met al 2 uurtjes rustig hobbien en je vooruitontwaseming is klaar voor de winter. Ik heb helaas geen foto's gemaakt maar het spreekt bijna voor zich!
Groeten,
Youri
Ben dit weekend even aan het klussen geweest en heb een aantal dingen opgeknapt aan de v40. Waaronder de vooruitontwaseming. Ik las overal dat er niks aan te doen is en dat het hele dash eruit zou moeten etc.. Na wat foto's gezien te hebben ben ik GOEDE ducktape gaan halen, geen action, en heb het middencosole van het dash eruit getoverd. Dus de knoppen van de kachel, de radio etc. Je kijkt dan als het ware recht tegen de verdelerbak van de verwarming aan. Wat mij gelijk opviel was dat er overal naden zaten die ook heel erg veel lucht door lieten. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd af te plakken, ook zo ver mogelijk naar achteren, dit viel niet mee. Nu blaast de auto de voorruit aanzienlijk sneller schoon als hiervoor. Ik heb nu ook wind aan de passagierszijde. Al met al 2 uurtjes rustig hobbien en je vooruitontwaseming is klaar voor de winter. Ik heb helaas geen foto's gemaakt maar het spreekt bijna voor zich!
Groeten,
Youri
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016