de voorruitontwaseming.....
Geplaatst: 17.02.2008 - 12:57
Wat je al niet kan vinden op de forum's. Ik heb sinds 2 maanden, wegens gebrek aan te rijden kilometers, mijn vorige bolide op diesel verkocht (geen volvo) . Ik heb toen maar een V40 1.8 (B4184s2) gekocht. (zonder garantie, ik werk zelf in de autobranche)
Super fijne wagen. van 2001 (fase II) met 125000 km.
Hier viel mij na enige tijd pas op dat de ventilatie gewoon waardeloos was. Interieurfilter vervangen hielp niets. het forum rondgeneusd en voila!!!
Vlak voor de wintersport ben ik maar begonnen met het demonteren van het dashboard. vadis op de achtergrond erbij. Het dashboard is er eigenliijk snel uit (1 uur en een kwartier) maar dan komt het . het probleem van de verlijming is niet te zien. Het complete dashboard moet dan uit elkaar. popnagels uitboren. met microscopisch torx gereedschap alles uit elkaar draaien, totdat er alleen een bovendeel met kachelbuizen overblijft. Dan moet dit buizendeel van de dashboardbekleding worden 'afgescheurd' . Dit is best eng. het is namelijk een stukje karton met kunststof erop gelijmd... gelukkig zat het niet erg vast . Vervolgens met 1 tube ruitenkit (.45 minuten droog) de kachelbuis vastgekit. het hele circus weer in elkaar gezet. vervolgens weer alles in de auto monteren. Dit monteren duurde wel langer, ongeveer 2,5 uur.
eindresultaat: op wintsport binnen no time een perfecte ontwaseming van de voorruit. Ook maakte mijn kachelmotor op volle snelheid een resonerend geluid. dit geluid is nu ook weg.
Super fijne wagen. van 2001 (fase II) met 125000 km.
Hier viel mij na enige tijd pas op dat de ventilatie gewoon waardeloos was. Interieurfilter vervangen hielp niets. het forum rondgeneusd en voila!!!
Vlak voor de wintersport ben ik maar begonnen met het demonteren van het dashboard. vadis op de achtergrond erbij. Het dashboard is er eigenliijk snel uit (1 uur en een kwartier) maar dan komt het . het probleem van de verlijming is niet te zien. Het complete dashboard moet dan uit elkaar. popnagels uitboren. met microscopisch torx gereedschap alles uit elkaar draaien, totdat er alleen een bovendeel met kachelbuizen overblijft. Dan moet dit buizendeel van de dashboardbekleding worden 'afgescheurd' . Dit is best eng. het is namelijk een stukje karton met kunststof erop gelijmd... gelukkig zat het niet erg vast . Vervolgens met 1 tube ruitenkit (.45 minuten droog) de kachelbuis vastgekit. het hele circus weer in elkaar gezet. vervolgens weer alles in de auto monteren. Dit monteren duurde wel langer, ongeveer 2,5 uur.
eindresultaat: op wintsport binnen no time een perfecte ontwaseming van de voorruit. Ook maakte mijn kachelmotor op volle snelheid een resonerend geluid. dit geluid is nu ook weg.