Stabilisatorstang – Voorzijde
Geplaatst: 18.02.2008 - 09:15
Sinds een week heb ik een klapperende Volvo 40.
Het geklapper komt van rechtsvoor en is hoorbaar tijdens het rijden op een klinker/oneffen weg of het nemen van hoppels.
Vorig jaar zijn mijn fuseekogels vervangen dus dat is het probleem niet n.a.w. zijn de rubbers versleten van de “links” welke de stabilisatorstang verbinden met de “controle arm”.
Daarom een 2-tal “links” besteld en zullen deze week gemonteerd worden, een koud kunstje en wat de kosten niet echt is.
Maar mocht de stabilisatorstang zelf los zitten dan wordt het kunstje wat lastiger.
Deze loopt namelijk tussen het subframe door en om hierbij te komen dient het subframe (gedeelte) gedemonteerd te worden.
Volgens het Haynes manual zit stabilisatorstang bevestigd aan het chasis / subframe maar het is mij niet geheel duidelijk hoe dit in elkaar zit.
Zit de stabilisatorstang geklemd of is deze in rubbers opgehangen het Haynes manual is niet duidelijk hierin.
Groeten,
Ryan
Het geklapper komt van rechtsvoor en is hoorbaar tijdens het rijden op een klinker/oneffen weg of het nemen van hoppels.
Vorig jaar zijn mijn fuseekogels vervangen dus dat is het probleem niet n.a.w. zijn de rubbers versleten van de “links” welke de stabilisatorstang verbinden met de “controle arm”.
Daarom een 2-tal “links” besteld en zullen deze week gemonteerd worden, een koud kunstje en wat de kosten niet echt is.
Maar mocht de stabilisatorstang zelf los zitten dan wordt het kunstje wat lastiger.
Deze loopt namelijk tussen het subframe door en om hierbij te komen dient het subframe (gedeelte) gedemonteerd te worden.
Volgens het Haynes manual zit stabilisatorstang bevestigd aan het chasis / subframe maar het is mij niet geheel duidelijk hoe dit in elkaar zit.
Zit de stabilisatorstang geklemd of is deze in rubbers opgehangen het Haynes manual is niet duidelijk hierin.
Groeten,
Ryan