Claxon werkt niet, hoewel OK... kabelbreuk?
Geplaatst: 18.02.2008 - 23:23
Mijn 440 wil niet toeteren...
De zekering (27) is ok.
Ik heb de claxon onder de auto uitgehaald, direct met de accu plus en min verbonden: de claxon zelf is prima - hij doet het.
Ik heb de ene claxon-aansluiting verbonden met massa (dat is wat de schakelaar in het stuur ook doet) en er gebeurt niets.
Ik heb de andere claxon-aansluiting direct verbonden met de accu (plus) en dan werkt indrukken van het stuur wel.
Het probleem zit volgens mij dus in de draad van de zekering naar de claxon. Ik vermoed dat die draad in de kabelboom bij de relaiskast de motorruimte ingaat en dan bij de radiateur afgesplitst wordt en via de ventilator naar beneden gaat.
Ik zie nergens een connector die slecht zou kunnen zijn, hoewel de schema's in de Vraagbaak (Olving) wel suggereren dat er een connector in de kabel zit...
Heeft iemand een idee? Zit er een connector in de claxonkabel?
Ik heb nog een paar maanden voor de APK en heb als noodmaatregel bedacht dat ik een nieuwe draad (met een zwevende zekering) rechtstreeks van de plus van de accu naar de claxon kan trekken - dan doet ie 't in elk geval...
Maar 't liefst wil ik de originele toestand herstellen - alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
De zekering (27) is ok.
Ik heb de claxon onder de auto uitgehaald, direct met de accu plus en min verbonden: de claxon zelf is prima - hij doet het.
Ik heb de ene claxon-aansluiting verbonden met massa (dat is wat de schakelaar in het stuur ook doet) en er gebeurt niets.
Ik heb de andere claxon-aansluiting direct verbonden met de accu (plus) en dan werkt indrukken van het stuur wel.
Het probleem zit volgens mij dus in de draad van de zekering naar de claxon. Ik vermoed dat die draad in de kabelboom bij de relaiskast de motorruimte ingaat en dan bij de radiateur afgesplitst wordt en via de ventilator naar beneden gaat.
Ik zie nergens een connector die slecht zou kunnen zijn, hoewel de schema's in de Vraagbaak (Olving) wel suggereren dat er een connector in de kabel zit...
Heeft iemand een idee? Zit er een connector in de claxonkabel?
Ik heb nog een paar maanden voor de APK en heb als noodmaatregel bedacht dat ik een nieuwe draad (met een zwevende zekering) rechtstreeks van de plus van de accu naar de claxon kan trekken - dan doet ie 't in elk geval...
Maar 't liefst wil ik de originele toestand herstellen - alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!