Waarschijnlijk geen nieuw topic, maar ik hoop dat sommige C30 liefhebbers mij toch een handje willen helpen.
Na 3 jaar eigenlijk best tevreden in een VW Golf 1.9d (105pk) te hebben gereden, is het nu tijd om een andere lease-auto uit te zoeken. Deze keer heb ik zelf de keuze. Het afvinklijstje bestaat (eigenlijk bestond

Omdat ik de C30 meteen na de introductie een fantastisch mooie auto vond, ben ik als eerste gaan kijken bij Volvo-dealer. Na een proefrit met een 1.6d summum was ik verkocht. De andere auto's zijn van mijn lijstje verdwenen (A3 duur en oncomfortabel, 147 mooi maar gedateerd, Leon saai van binnen/ teveel golf).
Heb nu een offerte opgevraagd voor een C30 1.6d kinetic met als extra's cruisecontrol, high performance audio, Cordelia 16" AL-velgen en nog wat kleinigheden. Wat betreft kleur ben ik aan het twijfelen: zwart metallic met rode falsterbo bekleding heeft nu mijn voorkeur. Brilliant blue pearl is ook nog een eventuele optie (maar of dit lekker kleurt met de toch wel wenselijke rode bekleding weet ik niet).
Onze "wagenparkbeheerder" gaat nu met mijn offerte langs enkele leasemaatschappijen om prijzen op te vragen. Een deel van de leaseprijs zal op mijn conto komen, dus ik ben gebaat met een lage leaseprijs.
Ik heb toch wat vragen:
- mis ik essentiële opties?
- subjectieve vraag: wat zijn ieders favoriete kleur/bekleding combinaties?
- de auto moet net na de zomer geleverd worden. Zijn er in de tussentijd nog acties te verwachten?
- Hoe staat het met de plannen voor een "bluemotion" C30?
- wat zijn onderhandelingsmogelijkheden als ik de dealer uitzoek?
- wat zijn onderhandelingsmogelijkheden als de leasemij de dealer uitzoekt? (het garandeert natuurlijk wel een lagere leaseprijs)?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Ik zal als tegenprestatie jullie op de hoogte houden van de voortgang!