Hulp bij keuze C30

De opvolger van P1800 en 480
Hulsberry
2nd Gear member

Beste forumleden,

Waarschijnlijk geen nieuw topic, maar ik hoop dat sommige C30 liefhebbers mij toch een handje willen helpen.

Na 3 jaar eigenlijk best tevreden in een VW Golf 1.9d (105pk) te hebben gereden, is het nu tijd om een andere lease-auto uit te zoeken. Deze keer heb ik zelf de keuze. Het afvinklijstje bestaat (eigenlijk bestond ;-)) uit de volgende auto's: 1. C30 1.6d 2. Alfa 147 JTD 3. Audi A3 4.Seat Leon (140pk diesel).

Omdat ik de C30 meteen na de introductie een fantastisch mooie auto vond, ben ik als eerste gaan kijken bij Volvo-dealer. Na een proefrit met een 1.6d summum was ik verkocht. De andere auto's zijn van mijn lijstje verdwenen (A3 duur en oncomfortabel, 147 mooi maar gedateerd, Leon saai van binnen/ teveel golf).

Heb nu een offerte opgevraagd voor een C30 1.6d kinetic met als extra's cruisecontrol, high performance audio, Cordelia 16" AL-velgen en nog wat kleinigheden. Wat betreft kleur ben ik aan het twijfelen: zwart metallic met rode falsterbo bekleding heeft nu mijn voorkeur. Brilliant blue pearl is ook nog een eventuele optie (maar of dit lekker kleurt met de toch wel wenselijke rode bekleding weet ik niet).

Onze "wagenparkbeheerder" gaat nu met mijn offerte langs enkele leasemaatschappijen om prijzen op te vragen. Een deel van de leaseprijs zal op mijn conto komen, dus ik ben gebaat met een lage leaseprijs.

Ik heb toch wat vragen:
- mis ik essentiële opties?
- subjectieve vraag: wat zijn ieders favoriete kleur/bekleding combinaties?
- de auto moet net na de zomer geleverd worden. Zijn er in de tussentijd nog acties te verwachten?
- Hoe staat het met de plannen voor een "bluemotion" C30?
- wat zijn onderhandelingsmogelijkheden als ik de dealer uitzoek?
- wat zijn onderhandelingsmogelijkheden als de leasemij de dealer uitzoekt? (het garandeert natuurlijk wel een lagere leaseprijs)?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Ik zal als tegenprestatie jullie op de hoogte houden van de voortgang!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

na de zomer praat je al wel over modeljaar 2009, medio mei zal duidelijk zijn wat de veranderingen gaan worden
Volvo for life
sbv
6th Gear member

Geef je om vermogen dan zou ik de Seat serieus overwegen.

Mogelijk is het goedkoper in de lease om ipv een kinetic een momentum te nemen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Hulsberry
2nd Gear member

bart simpson schreef:na de zomer praat je al wel over modeljaar 2009, medio mei zal duidelijk zijn wat de veranderingen gaan worden
Wanneer zou ik dan mijn "bestelling" moeten plaatsen? Ik ben bang als ik dat pas in mei doe, dat ik (ook gezien de zomermaanden/vakantie) de C30 te laat binnen heb.
Hulsberry
2nd Gear member

sbv schreef:Geef je om vermogen dan zou ik de Seat serieus overwegen.

Mogelijk is het goedkoper in de lease om ipv een kinetic een momentum te nemen

Ik doe het nu met 105 pk/250Nm (wel een TDI dus wat feller dan de C30-diesel) en dat voldoet prima. Na het rijden met de C30 ga ik toch meer voor comfort/minder herrie in combinatie met lekkere stoelen!

Je laatste opmerking kan ik niet helemaal goed plaatsen. Op de site van directlease (wat ik zo nu en dan gebruik om de leasekosten in te schatten) komt de monumentum op 817 (met metallic lak en high performance audio) per maand en een prijs van 32500. De Kinetic met dezelfde opties en cruisecontrol op 786 en 31000. Dus die zit iets lager. Zijn er andere voordelen om een Monumentum te kiezen?

Andere vraag: wat is handiger: het kiezen van de harde hoedenplank of het "tentje"?
Paul
Geartronic member

Als je leuke actie wilt hebben, de Business Line? Leder en navigatie?
Maar of die actie er nog is in Mei ...

Over hardehoedenplank of het "tentje", als ze willen slaan ze toch al je ruiten eruit. Het liefst gewoon niks erin! Bij collega zijn al een aantal ruiten verdwenen, maar heeft nu gewoon niks, geen zeiltje ofiets.

Succes met wachten!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
kmser
4th Gear member

De momentum bied enkele comfortopties extra, zelfdimmende spiegels, regensensor, cruise control, stuurbediening audio en misschien nog enkele dingen die ik vergeet. Daarbovenop heb je dan nog alu inleg en een andere bekleding.
De harde stijlvoller en misschien iets practischer.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Bart
8th Gear member

Onderhandelen bij de dealer kan zeker wat opleveren, gratis opties of een lagere lease-prijs. En ik zou niet meer buiten een zelfdimmende binnenspiegel en regensensor kunnen....
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Hulsberry schreef:
bart simpson schreef:na de zomer praat je al wel over modeljaar 2009, medio mei zal duidelijk zijn wat de veranderingen gaan worden
Wanneer zou ik dan mijn "bestelling" moeten plaatsen? Ik ben bang als ik dat pas in mei doe, dat ik (ook gezien de zomermaanden/vakantie) de C30 te laat binnen heb.
medio mei bestellen levert een m.y. 2009 op, de info met betrekking tot dat modeljaar is dan ook bekend
Hulsberry
2nd Gear member

Paul schreef:Als je leuke actie wilt hebben, de Business Line? Leder en navigatie?
Maar of die actie er nog is in Mei ...

Over hardehoedenplank of het "tentje", als ze willen slaan ze toch al je ruiten eruit. Het liefst gewoon niks erin! Bij collega zijn al een aantal ruiten verdwenen, maar heeft nu gewoon niks, geen zeiltje ofiets.

Succes met wachten!
Dank je! Maar eerst even de offerte van de leasemij afwachten. Dan kan het wachten inderdaad beginnen. Ben eerlijk gezegd al om moet ik bekennen (ik herken dit door onderweg achter een gespotte C30 te blijven rijden zodat ik alles goed in me kan opnemen ;-)), dus moet me er goed toe zetten om kritisch te blijven!

Ben ook benieuwd als ik wacht tot mei of de levertijd te lang is (en ik in september dus zonder auto of voorloopauto zit).
Hulsberry
2nd Gear member

kmser schreef:De momentum bied enkele comfortopties extra, zelfdimmende spiegels, regensensor, cruise control, stuurbediening audio en misschien nog enkele dingen die ik vergeet. Daarbovenop heb je dan nog alu inleg en een andere bekleding.
De harde stijlvoller en misschien iets practischer.

Ik zit al behoorlijk aan mijn max (wat betreft prijs), dus ik vrees dat ik deze opties (op cruise control na, want dat kan ik echt niet meer missen) moet laten schieten. Of ik moet de dealer zo gek zien te krijgen dat hij er wat gratis acc. bijdoet. In dat geval lijkt me een bodykit ook wel wat ;-)
Hulsberry
2nd Gear member

Koots schreef:Onderhandelen bij de dealer kan zeker wat opleveren, gratis opties of een lagere lease-prijs. En ik zou niet meer buiten een zelfdimmende binnenspiegel en regensensor kunnen....
te overdenken waard dus! En ik zat (zoals ik hierboven al noemde) meer te denken aan een bodykit (het oog wil natuurlijk ook wel wat). Zou de dealer daar intrappen?
Bart
8th Gear member

Kun je altijd proberen natuurlijk. Wat kost zo'n bodykit?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Roach
2nd Gear member

Koots schreef:Kun je altijd proberen natuurlijk. Wat kost zo'n bodykit?
Die kost momenteel 1490 euro inclusief eindpijp en dakspoiler. Ik heb hem van mijn (toekomstige) dealer gratis gekregen, bovenop de 5% korting op de auto af-fabriek. En daarmee was het met de korting nog niet eens gedaan, dus er valt wel degelijk eea te halen!
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Een regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel zijn relatief goedkope opties waar je veel voor terugkrijgt. Aangezien je kiest voor een diesel zul je de kilometers wel maken en zul je van de opties veel plezier hebben.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Hulsberry
2nd Gear member

V70 en C30 schreef:Een regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel zijn relatief goedkope opties waar je veel voor terugkrijgt. Aangezien je kiest voor een diesel zul je de kilometers wel maken en zul je van de opties veel plezier hebben.

Dan ga ik voor deze opties EN de bodykit ;-). Dat spoilertje hoeft voor mij niet eerlijk gezegd...
Paul
Geartronic member

Geef die dan aan mij ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Annoni
2nd Gear member

Niet langer twijfelen ( geloof al niet dat je dat nog heel erg doet.... ) maar voor de C30 gaan. Ik kom ook uit een Golf V en heb ook de Seat overwogen en de BMW 1 maar ben uiteindelijk heeeeeeeel erg blij dat ik de C30 heb gekozen!

Kleur, tja dat is wel zo ongeveer het moeilijkste aan een nieuwe auto uitzoeken. Ik vind de cosmic white nog steeds mooi. Dat blauw zou ik dan weer niet kiezen, zeker niet met rode bekleding. Maar ja, is allemaal heel persoonlijk!

Veel voorpret in ieder geval gewenst!
Roach
2nd Gear member

Ik vond ket kiezen van de kleur ook zo'n beetje het moeilijkst. Ik bedoel, opties wil je zoveel mogelijk, zolang het binnen budget past, dus dat is relatief eenvoudig. Ik vind alleen een C30 mooi in vrijwel alle mogelijke kleuren, dus ik vond dat een stuk lastiger. Uiteindelijk staat hij nu in bestelling in Cosmic White met Flint Grey bodykit, en volledig zwart met aluminium interieur. Hip, doch stijlvol ;). Ik vind het wel belangrijk dat de bodykit enigszins opvalt, en hij is soms wat moeilijk te zien als ik een C30 met javabrown bodykit voorbij zie komen.
Annoni
2nd Gear member

Mooie combinaite Roach =D>
Plaats reactie

Terug naar “C30”