heeft de luchtmassameter effect op het stationair toerental.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

Zo als de topic titel al zegt: Heeft de lmm effect op het stationair toerental.

Want mijn 440 turbo stottert bij stationair toerental.
Als ik het kabeltje van de lmm uittrek dan loopt die mooi stationair, en zodra ik de stekker weer in steek begint die weer te springen in de toeren.

Ook als ik in de versnelling wil uit rollen voornamelijk in de 1e, 2e, 3e(dan loopt die in feite stationair), begint de auto hevig te schokken maar in de 4e en 5e versnellig heb ik daar geen last van :? .

Om het schokken te voorkomen met het uitrollen moet ik de koppeling intrappen.

Ik heb de stationair toerental regelaar/gaskleppenhuis gecontroleerd en schoongemaakt en werkt naar behoren.

Voor de rest rijd de auto gewoon goed.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word onderhand gek van het stationair toerental drama.


Mvg, Jorgo
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Kan inderdaad zijn dat lmm hierinvloed op heeft, probeer eens schoon te maken of een andere van iemand testen.
Het kan ook zijn dat je een VEEL te laag CO gehalte hebt, en dat het afkoppelen van de LMM de injectieunit in een "safe" stand zet, waardoor het mensel rijker wordt.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De LMM kan je doormeten met een multimeter. Deze aansluiten op de connector van de LMM (MAF sensor) met het contact aan. Hij moet dan ong 400ohm aangeven. In deze thread nog veel meer info over het afstellen van de MAF sensor:
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=13166
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Yoghi schreef:Als ik het kabeltje van de lmm uittrek dan loopt die mooi stationair, en zodra ik de stekker weer in steek begint die weer te springen in de toeren.
Niet gehinderd door enige kennis van de LMM, geef je hier nu eigenlijk niet zelf al het antwoord? Je zegt ik heb een probleem en als ik de LMM uitschakel heb ik het probleem niet meer.
Ik zou als ik jou was eerst eens een andere LMM proberen. Het liefst een van een auto waarvan je weet dat hij goed is (geen stotterklachten), maar anders ook van 1 of 2 sloop-auto's. Je weet immers wat je moet loshalen om hem te laten werken, dus ook wat je moet demonteren om te testen. Als hij het dan ineens wel goed doet mèt LMM dan heb je de boosdoener te pakken, als hij het met meer dan 1 vervangend exemplaar (zelfde motor uiteraard just in case dat uitmaakt en liefst meer dan 1 om toeval zoveel mogelijk uit te sluiten) nog steeds niet goed doet dan is het wrsch iets echt aparts en interessants...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”