Pagina 1 van 1

heeft de luchtmassameter effect op het stationair toerental.

Geplaatst: 21.02.2008 - 23:23
door Yoghi
Zo als de topic titel al zegt: Heeft de lmm effect op het stationair toerental.

Want mijn 440 turbo stottert bij stationair toerental.
Als ik het kabeltje van de lmm uittrek dan loopt die mooi stationair, en zodra ik de stekker weer in steek begint die weer te springen in de toeren.

Ook als ik in de versnelling wil uit rollen voornamelijk in de 1e, 2e, 3e(dan loopt die in feite stationair), begint de auto hevig te schokken maar in de 4e en 5e versnellig heb ik daar geen last van :? .

Om het schokken te voorkomen met het uitrollen moet ik de koppeling intrappen.

Ik heb de stationair toerental regelaar/gaskleppenhuis gecontroleerd en schoongemaakt en werkt naar behoren.

Voor de rest rijd de auto gewoon goed.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word onderhand gek van het stationair toerental drama.


Mvg, Jorgo

Geplaatst: 22.02.2008 - 08:26
door wpee
Kan inderdaad zijn dat lmm hierinvloed op heeft, probeer eens schoon te maken of een andere van iemand testen.
Het kan ook zijn dat je een VEEL te laag CO gehalte hebt, en dat het afkoppelen van de LMM de injectieunit in een "safe" stand zet, waardoor het mensel rijker wordt.

Wim

Geplaatst: 22.02.2008 - 09:37
door Iroll
De LMM kan je doormeten met een multimeter. Deze aansluiten op de connector van de LMM (MAF sensor) met het contact aan. Hij moet dan ong 400ohm aangeven. In deze thread nog veel meer info over het afstellen van de MAF sensor:
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=13166

Re: heeft de luchtmassameter effect op het stationair toeren

Geplaatst: 22.02.2008 - 23:02
door SchoutenCC
Yoghi schreef:Als ik het kabeltje van de lmm uittrek dan loopt die mooi stationair, en zodra ik de stekker weer in steek begint die weer te springen in de toeren.
Niet gehinderd door enige kennis van de LMM, geef je hier nu eigenlijk niet zelf al het antwoord? Je zegt ik heb een probleem en als ik de LMM uitschakel heb ik het probleem niet meer.
Ik zou als ik jou was eerst eens een andere LMM proberen. Het liefst een van een auto waarvan je weet dat hij goed is (geen stotterklachten), maar anders ook van 1 of 2 sloop-auto's. Je weet immers wat je moet loshalen om hem te laten werken, dus ook wat je moet demonteren om te testen. Als hij het dan ineens wel goed doet mèt LMM dan heb je de boosdoener te pakken, als hij het met meer dan 1 vervangend exemplaar (zelfde motor uiteraard just in case dat uitmaakt en liefst meer dan 1 om toeval zoveel mogelijk uit te sluiten) nog steeds niet goed doet dan is het wrsch iets echt aparts en interessants...