Automaatbak cvt problemen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
ruben123
Starter

Hallo ik heb een volvo 440 automaat uit '95 1.8 I

Afgelopen week heb ik de bakfilter en olie ververst, nu tijdens het rijden slip de bak ontzettend, het duurt enige tijd voordat de "koppeling" eindelijk oppak en het schakelen gebeurt met stevige schokken.

Vacuum slangetjes zijn ook vernieuwd en ben niet vergeten om de restrictor terug te plaatsen!!

Bak heb ik gepeild tijdens heb lopen voordat ik gereden heb en nadat ik gereden heb, niveau zit op het juiste niveau. Ik heb de filter en olie bij een volvo dealer gehaald. Probleem komt voor zowel warm als koud.

Op de snelweg voelt ie wel goed aan iets meer dan 3000 toeren bij 100/120, geen gekke geluiden of vibraties!

Heeft iemand dit vaker gehad of een oplossing hiervoor??
Iroll
6th Gear member

Welke olie heb je er in gedaan? Er mag alleen maar speciale CVT olie in. In geen geval andere ATF erin gooien, daar help je de bak mee om zeep!
ruben123
Starter

Speciale olie via de volvo dealer, dus niet zomaar elk willekeurige olie!!
Auk
6th Gear member

Tja, het klinkt mij ook als olieprobleem in de oren..

Misschien toch ff naar de dealer gaan? Een CVT laten reviseren kost je geld, dan kun je deze 440 ook afschrijven.. dus maar ff snel doen!

Succes, houdt ons op de hoogte! Kunnen we veel van leren hier!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
SchoutenCC
5th Gear member

Zou je misschien op je bonnetje kunnen kijken wat of daar precies op staat? Zo zijn er bijv. ook voor de 440 twee verschillende automaat-types geweest die om twee verschillende types olie vragen. Mij is altijd geleerd: waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus het is natuurlijk mogelijk dat ook al komt het van de volvo-dealer dat je toch de verkeerde hebt gekregen. Als op je bonnetje expliciet CVT staat wordt die kans natuurlijk kleiner denk ik...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
ruben123
Starter

Denk dat ik achter het foutje ben gekomen, zat geen afdicht ring aan de nieuwe olie filter kan ik mij herinneren. Vandaag de oude filter op het werk bekeken hier zat wel een ringetje om. Lijkt dat hij hierdoor dus langs "lekt" en dus zijn druk niet kan opbouwen. Morgen ochtend gaat ik de filter weer los halen en controleren. Jammer dat dit ringetje er niet standaard op word geleverd of standaard word geleverd door de volvo, maar uiteraad niet goed opgelet van mijzelf!!!
Iroll
6th Gear member

Hoop voor je dat het de oplossing is! Succes.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”