Hallo,
Sinds kort hoor ik, alleen wanneer de motor nog koud is, een soort fluitend geluid uit de motor komen. Als je de motorkap opendoet, komt het ergens van linksboven vandaan.
Het geluid laat zich het best omschrijven als een soort vibrerend stukje metaal (bijv. een stemvork). Het treedt op bij het eerste moment van gasgeven (dus even 'fluit' en als je daarna doordrukt op het gaspedaal is het weer weg). Soms gaat het even door als ik het gas loslaat.
Wat zou dit kunnen zijn ?
Raar fluitend geluid in motor.
- MarkM1983
- 1st Gear member
- Contacteer:
Is het niet gewoon je turbo? Die slaat aan bij ongeveer 2250 toeren en is vooral goed te horen als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Volvo V40 1.9 TDi Phase 1
-
- 2nd Gear member
Nope ik heb geen turbo .. dat kan het niet zijn.
Het is een soort schurend laag piepgeluid dat op het beginmoment van gasgeven (ook in zijn vrij !) zich voordoet. Het lijkt te komen ergens rechtsachter uit de motor (als je ervoor staat met motorklep open).
Het is een soort schurend laag piepgeluid dat op het beginmoment van gasgeven (ook in zijn vrij !) zich voordoet. Het lijkt te komen ergens rechtsachter uit de motor (als je ervoor staat met motorklep open).
-
- 2nd Gear member
Misschien je druklager van je koppeling? Als je je koppelingspedaal intrapt en je hoort het dan niet dan is het je druklager......Als je je pendaal langzaam laat omhoogkomen en het geluid is er weer dan is het je druklager......