Dashboard 940 - update3: rode verlichting (zie pagina2) -

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Exeres
6th Gear member

Het dashboard van de 940 staat er voor gekend, niet echt elegant te zijn met after market radio's. Zo ook is dit bij mij het geval. De radio steekt er dan ook deels uit, door dat opbouw raam.

Afbeelding

Nu ben ik tijdens het zoeken op het internet volgende foto tegengekomen van een dashboard uit een 940.

Afbeelding

Heeft iemand een idee of deze uitvoering ooit leverbaar was op een 940? Of is deze omgebouwd uit een 780? Want na enig zoekwerk, ben ik er wel achtergekomen dat het daar wel mogelijk is om een aftermarket radio perfect in te bouwen.

Afbeelding

Ik ben namelijk op zoek om mijn radio op een iets elegantere manier in te bouwen in mijn dashboard. Ik had al gedacht aan zelf een in bouwraam te maken zodat hij er iets 'dieper' inzakt. Maar er gaat natuurlijk niks boven een Volvo originele manier om dit af te werken! Hopelijk weten jullie meer!

Alvast bedankt!
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Hulzie
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb die in een 940 GLE zitten , danwel zonder hout inleg, maar wel dat type. En ik heb er gewone sony BT radio in zitten en past perfect, zo'n ding met bleu tooth, wel handig.
Hulzie
2nd Gear member
Contacteer:

Afbeelding

Dit is um, met de oude radio erin, die heb ik vervangen en de sony is gewoon glad met de voorkant
Baseman
4th Gear member

Toch even showen, zo kan het namelijk ook:

Afbeelding

En ja, dat is een USB aansluiting, waar ik update smee op de TomTom kan zetten, muziek kan inladen en de MP3-speler mee kan gebruiken.
Ideaal.......
Kost een paar uur, maar dan heb je ook wat.....;-)
Hulzie
2nd Gear member
Contacteer:

Dat is mooi man Baseman.

Heb je daar ook een heldere foto van? Hoort dat bij die radio? Is dat zo'n scherm wat naar beneden klapt?

Ik heb er een Garmin inzitten.
Baseman
4th Gear member

Nee, hoort niet bij de radio.
De radio is gewoon een oude Sony met 10-cd wisselaar in de kofferbak.
Daaronder zit een samenraapsel van twe defecte iPaq3900 series.
Eentje was het scherm van stuk, de ander was de batterij van op (einde levensduur)
Van twee heb ik er 1 gemaakt, de benodigde spullen bijgekocht, TomTom5 erop en in een plank gelijmd.
Werkt (inmiddels weer) uitstekend.
De cover is van zwart leer, plank eronder is gewoon 5mm MDF.

Ik heb er hier over geschreven:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... /node/7708

Een betere fot, heb ik helaas even niet bij de hand.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Exeres
6th Gear member

@ Hulzie: 't Is net dat "bakje" dat ik weg wil. Als je ziet op die andere foto's , zie je dat de radio daar schuin in het dashboard zit, en dat er nog een bakje onder zit ook, en pas daar onder de 12V aansluiting. naar zo iets ben ik dus op zoek. Maar weet iemand in welke uitvoeringen er zo iets leverbaar was? of moet ik op zoek gaan naar een 780, en het van daar uit overplaatsen?

@ Baseman: Cool gedaan! mooie afwerking ook!

Alvast bedankt!
Maarten
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Mathy
2nd Gear member

Hallo Exeres
Exeres schreef:Nu ben ik tijdens het zoeken op het internet volgende foto tegengekomen van een dashboard uit een 940.

Afbeelding

Of is deze omgebouwd uit een 780? Want na enig zoekwerk, ben ik er wel achtergekomen dat het daar wel mogelijk is om een aftermarket radio perfect in te bouwen.
Is inderdaad een 780 radiovak dat ingebouwd is in een 940. In Duitsland en in Zweden rijdt er ook een 940 rond met een 780 radiovak.

Als je goed kijkt, zie je dat het niet helemaal past aan de bovenkant. En de gaten aan de bovenkant moeten schijnbaar verlengt worden.

Groetjes

Mathy

PS voor het Zweedse forum zul je je moeten aanmelden en inloggen, maar da's geen probleem. Als je weet dat je daarvoor "bli medlem" moet kiezen. De forumtaal kun je omzetten naar Engels. En iedere Zweed die na 1940 geboren is, spreekt tenminste een beetje Engels.
Exeres
6th Gear member

Ben gisteren in een aantal Volvo garage's in de buurt geweest, en overal hetzelfde verhaal: "Dat is nooit geleverd op een 940". Dus Mathy..je hebt gelijk..moet dus overgebouwd zijn uit een 780. In Sint Niklaas hadden ze wel een in bouwraam, maar daar paste mijn radio niet in, dat was namelijk voor alleen Volvoradio's. Dus thuisgekomen en zelf beginnen knutselen. Met voorlopig volgend resultaat:
Afbeelding Afbeelding
Bedoeling is nog om het, zoals Bas, te overtrekken met een soort leder.

Ondertussen, toen ik toch in de Volvo garage was, een paar lampjes meegebracht om mijn dashboard terug wat licht te doen geven, alsook mijn 'armkastje' tussen de twee zetels. Had'k enkel nog een lampje over, van vroeger de 12V aansluiting, maar die is reeds weg. Heb'k dat lampje maar aan mijn contact bevestigd, en wordt mn sleutel altijd mooi verlicht :D
Afbeelding
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Exeres
6th Gear member

Vandaag leder gekocht en normaal gezien wordt het dit weekend afgewerkt! 't lapje is wel wat groter dan datgeen wat ik nodig heb, dus 'k denk er aan om nog wat andere dingen van leder te voorzien..bv de "plastiek" aan mn verwarmingsknoppen enzo..maar is dit eigelijk wel mogelijk? want met die kleine verticale stukjes weet ik niet zo goed wat te doen...iemand ervaring hiermee?
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Exeres
6th Gear member

Gisteren dan toch de tijd gevonden om alles een beetje op zn plaats te krijgen. 'k moest natuurlijk weer heel mn boeltje afbreken om terug aan dat plaatje te kunnen..maar al zeg ik het zelf..het resultaat mag er wel wezen..

Afbeelding Afbeelding

Achteraf bekeken is het eigenlijk niet zo veel werk voor zo'n mooi resultaat te hebben. Dus mocht je't ook van plan zijn...meer uitleg hoe alles op zn plaats is geraakt, lees je op mn blog. Of je kan't me gewoon vragen ook hé :D
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Baseman
4th Gear member

Exeres schreef:.....maar al zeg ik het zelf..het resultaat mag er wel wezen..
Netjes!.

Ik ga binnenkort weer een stapje verder.
Ik ben namelijk eigenwijs en heb dus een bigfront gekocht, voor in mijn 940.
Normaal gesproken past dat niet, maar ik zal bewijzen dat het zonder sloopwerk/zaagwerk gaat lukken.
Bij de dealer kun je namelijk voor 47 euro excl. het hele middendeel van het 960-dashboard aanschaffen, ter vervanging van het huidige plastic, de rails voor de bigfront zitten daar al in.
Dat is mooi, want dat ziet er weer net iets netter uit.
Dan moet de navigatie wel plaats maken voor de radio, ik twijfel of ik dat wel wil.......hoeel, als het past, past wellicht een HU-nogwat met RTI er ook wel in...ik zie wel.

Vooralsnog ziet het er bij jou wel weer net uit.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Mooi Bas.
Komt dat ook als project bij de V700 vereniging?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Baseman
4th Gear member

Msuidgeest schreef:Komt dat ook als project bij de V700 vereniging?
Uiteraard. Ik neem aan dat je bedoelde, een omschrijving van wat dat grapje kost en hoe je het erin krijgt? Ja dus.
Ik heb op deze site nog geen FAQ kunnen ontdekken, behalve het forum zelf, dus kennisborgen doe ik zéker op het V700V-forum, anders gaat het toch maar verloren.
Mathy
2nd Gear member

Hallo Bas

Als je een HU-1205 in wilt bouwen, is dit misschien een interessant draadje.

BTW hou kom je na de inbouw van een bigfront nog bij je relais?

Groetjes

Mathy
Baseman
4th Gear member

Mathy schreef:
BTW hou kom je na de inbouw van een bigfront nog bij je relais?
Er zit geen bak in dat stuk dashboard en als je de radio eruit trekt, heb je een behoorlijk (want bigfront) gat in je dashboard, waardoor ik volgens mij makkelijk bij de relais kan.
volvo_sport
1st Gear member

Hallo ,
datzelfde heb ik ook al eens geprobeert , gaat niet lukken zonder zaagwerk
de zekeringenkast zit in de weg. maar toch nog veel succes.
Volvo V70 2.5T pacific blue pearl 360000 KM
Baseman
4th Gear member

volvo_sport schreef:Hallo ,
datzelfde heb ik ook al eens geprobeert , gaat niet lukken zonder zaagwerk
de zekeringenkast zit in de weg. maar toch nog veel succes.
Dat klopt.
Maar waarom gaat iedereen die dat geprobeerd heeft, in zijn auto zitten zagen, als de onderste 5 cm van de radiobehuizing helemaal leeg is?

Juist. Ik niet, dus ik zet twee achterplaatjes van de radio in een hoek van 90 graden, en zo creeer ik extra ruimte, zodat ie precies past.
Helaas blijkt de radio stuk te zijn, dus dat moet ik eerst fixen.
Exeres
6th Gear member

Da's ff een tegenslag..maar ik kijk al uit naar de foto's :D
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Exeres
6th Gear member

Hej baseman: Hoe staat het ondertussen met je dubbel din in bouw?
Heb vandaag mn Garmin "ingebouwd". Kabeltjes mooi weggestoken en laten uitkomen uit mn verluchtingsrooster aan mn voorruit. Stroom neem ik uit een 12v aansluiting die ik in mn handschoenkastje heb ingebouwd. Zo kan ik altijd de adapter nog uittrekken mocht het ooit nodig zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”