Stroomstoring
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
De problemen stapelen zich weer lekker op. Sinds 2 dagen valt tijdens het rijden de stroom uit in m'n auto. Het duurt slechts 1 a 2 seconden en de auto blijft gewoon doorrijden, maar de rest van de electra valt helemaal stil (verlichting, radio, alles). Kortom: wat nu weer?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Nope, ik was vanavond even bij een garage. Was het eerste waar ze aan dachten. Polen zitten vast.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik heb het zelfde aan de hand gehad, stekker verbindingen onder het dashboard, ook kabelverbindingen, nakijken
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Een van de 1e dingen die je bij een 400 serie moet doen als je er een hebt gekocht is ALLE stekkerverbindingen en massa aansluitingen schoonmaken met contact spray en weer terug monteren met een beetje vaseline. Daar voorkom je een hele hoop ellendige storingen mee! dat kost je een middagje werk, maar voorkom je dagenlang zoeken naar electrische storingen mee.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Alle massa aansluitingen en stekkers onder de motorkap zijn schoongemaakt en terug gemonteerd met vaseline.
@ wim: welke stekkerverbindingen moet ik specifiek in de gaten houden?
@ wim: welke stekkerverbindingen moet ik specifiek in de gaten houden?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Het is waarschijnlijk toch de zekeringkast. Morgen ga ik een andere halen.
Is er iemand op het forum die een overdekte ruimte heeft en deze morgenmiddag even ter beschikking kan stellen? Het is nogal slecht weer voor een dergelijke klus. Ik zou heel erg geholpen zijn!
Is er iemand op het forum die een overdekte ruimte heeft en deze morgenmiddag even ter beschikking kan stellen? Het is nogal slecht weer voor een dergelijke klus. Ik zou heel erg geholpen zijn!
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Vaak is het gewoon een kwestie van alle zekeringen vervangen en de contacten goed schoonmaken. Soms lijken zekeringen heel, maar als je ze toch vervangt blijken ze niet goed te zijn geweest, door ouderdom bijv. Vervangen van de hele kast is denk ik niet nodig, ik zou dat eerst eens proberen als je vermoed dat het daaraan ligt. En dat zou best eens kunnen, die korte storingen lijken op een slecht contact te duiden.
Of, zoals Wim al zei, de stekkers achter het dashboard.
Of, zoals Wim al zei, de stekkers achter het dashboard.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik bedoel alle stekkers die achter de afdekkap bij de voeten van de bestuurder zitten. Je komt er lastig bij maar ook deze, schoonmaken , invetten en weer monteren.
Vergeet niet het aardpunt helemaal bovenin in deze ruimte! Zit "naast" de zekeringen kast aan de binnenzijde, ga gewoon liggen bij de voetenbak en kijk even met een zaklamp omhoog, zit een aardpunt ergens. Kabels kunnen los zitten en de hele constructie kan gecorrodeerd zijn.
Succes!
Vergeet niet het aardpunt helemaal bovenin in deze ruimte! Zit "naast" de zekeringen kast aan de binnenzijde, ga gewoon liggen bij de voetenbak en kijk even met een zaklamp omhoog, zit een aardpunt ergens. Kabels kunnen los zitten en de hele constructie kan gecorrodeerd zijn.
Succes!
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Er is ooit een relais doorgebrand, dat is blijkbaar nooit gemaakt maar verder nooit een probleem geweest. Dus het vermoeden dat de zekeringkast vervangen moet worden is wel degelijk ergens op gebaseerd.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Het is gelukt om de zekeringkast te vervangen, maar wat een werk zeg! Helaas doet mijn linkerkoplamp het nu niet (lampje is niet stuk), dus moet nog ff kijken of ik het probleem kan vinden (relais niet helemaal goed aangesloten denk ik).
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Ik kan het probleem niet vinden. Linkerkoplamp en mistlampen doen niks. Alles zit goed aangesloten. Relais omgewisseld, levert niks op. Iemand een suggestie?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47
meten of je uberhaubt wel stroom op je kabels krijgt daar... iets moet niet goed zijn aangesloten. is het misschien een optie de stroom van je re koplamp iig door te leggen naar je li koplamp, wel zo veilig als tijdelijke oplossing....
suc6 gr.
suc6 gr.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
rechter en linker koplamp hebben aparte zekeringen volgens mij.
Kijk even de aansluitingen van alle zekeringen na
Kijk even de aansluitingen van alle zekeringen na
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Inmiddels werken de koplampen wel, maar heb voor- en achterlicht moeten voorzien van een zwaardere zekering. En m'n mistlampen doen het nu ook niet. Ik moet zondag met deze auto naar het buitenland, maar maak me nu een beetje zorgen. Ik heb iets niet goed aangesloten, maar wat? Is er iemand die me kan helpen? het mooiste zou zijn om er een vergelijkbare auto naast te zetten en de verschillen te zoeken. Of wellicht wil iemand een foto nemen van zijn zekeringkast (en dan bedoel ik uiteraard de bedrading aan de onderkant daarvan).
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Mijn auto is nu echt overleden, hij wil helemaal niet meer starten. Bij het relais stort ie helemaal in elkaar. Iemand een idee?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Is de accu nog wel vol met al jouw getest?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.