460 = dood
Vanochtend wilde mijn vrouw met de auto naar werk, maar de 460 wilde niet starten. Accu leeg.
Voor ik een nieuwe accu ga kopen vraag ik mij af of het niet de dynamo is. Hoe kan ik daar achter komen?
(ja, nieuwe accu kopen en als die niet bijlaadt, dan is het de dynamo).
dank,
iapyx
460 dood: accu of dynamo?
-
- 2nd Gear member
het is verholpen: nieuwe accu
aanduwen ging niet en op startkabels reageerde hij helemaal niet.
daarna de accu [merk:Bären] gemeten en die gaf 0,3 V aan, niets dus.
Een nieuwe accu gehaald vlakbij. Het was een beetje een gok of het daaraan lag, maar aangezien het toch al tijd werd voor een nieuwe heb ik dat alvast gedaan. Oude eruit gehaald, nieuwe er in. Was zo gebeurd. Toen even laten nakijken/meten of het misschien toch aan de dynamo lag. Maar die is nog prima.
Het bedrijf waar ik de accu haalde was verbaasd dat is sowieso nog redelijk lang met die accu heb gedaan. Zijn ervaring met het merk Bären was dat ze binnen de garantie van twee jaar al kapot gingen.
De dynamo zal volgens hem nog 30.000 km meekunnen. (teller staat nu op 133.000 km)
iapyx
aanduwen ging niet en op startkabels reageerde hij helemaal niet.
daarna de accu [merk:Bären] gemeten en die gaf 0,3 V aan, niets dus.
Een nieuwe accu gehaald vlakbij. Het was een beetje een gok of het daaraan lag, maar aangezien het toch al tijd werd voor een nieuwe heb ik dat alvast gedaan. Oude eruit gehaald, nieuwe er in. Was zo gebeurd. Toen even laten nakijken/meten of het misschien toch aan de dynamo lag. Maar die is nog prima.
Het bedrijf waar ik de accu haalde was verbaasd dat is sowieso nog redelijk lang met die accu heb gedaan. Zijn ervaring met het merk Bären was dat ze binnen de garantie van twee jaar al kapot gingen.
De dynamo zal volgens hem nog 30.000 km meekunnen. (teller staat nu op 133.000 km)
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3