Volvo 440 1.8i 94'

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Hallo mensen,

Ik heb pas geleden een volvo 440 gekocht en heb er bijna geen problemen mee alleen een paar kleine dingetjes (althans dat denk ik)

Ik heb er vandaag weer even mee gereden,maar nu heb ik het volgende probleem. Het gas blijft telkens hangen bij 2000 toeren... als ik het pedaal even met me voet naar me toe trek is het weer weg,Waar kan dit aan liggen? Gas pedaal lam ofzo of is het iets anders? En ook nog een los slangetje gevonden,heb ik maar even foto's van gemaakt :)

Foto van mijn moter:
Afbeelding

En ik vond ook nog een losse slang:
Afbeelding

Foto van waar de slang met touw achtig spul eromheen heen gaat:
Afbeelding

Graag hoor ik van een van jullie!

Vriendelijke Groeten,

Wiebe
glitz
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59

heeft er geen lpg ingezeten? Ik heb ooit een 1.7 gehad die had ervor ook op gas gelopen dat was echt een drama.
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Hey Glitz,

Nee er heeft geen LPG ingezeten :)

-Wiebe
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Je zou de gaskabel kunnen volgen en kijken hoe de veer eruit ziet. Als deze lam/uitgerekt is zou je dat eens kunnen proberen.
Bij mijn Renault 11 was dat het probleem, ik weet echter niet of dit bij een injectieblok ook van toepassing kan zijn...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Headlong schreef:Je zou de gaskabel kunnen volgen en kijken hoe de veer eruit ziet. Als deze lam/uitgerekt is zou je dat eens kunnen proberen.
Bij mijn Renault 11 was dat het probleem, ik weet echter niet of dit bij een injectieblok ook van toepassing kan zijn...
Afbeelding

Als je die bedoelt,Als je die overhaalt dan schiet die meteen terug dus dat moet geen probleem zijn... heb er voor de zekerheid maar even wat wd40 op gedaan :)

- Wiebe

Iemand die weet wat die slangen voor nut hebben die ik op me andere foto's had laten zien? :D
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

wat zit er aan de andere kanten van de slang vast?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Als het dezelfde is, bij mij zit er een wat dunnere slang ingeklemd die naar (de onderkant van) het luchtfilterhuis leidt. Probeer die eens na te lopen?
De slang begint als ik me goed herinner aan de rechterkant onder dat zwarte blok.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Hey zark3,
Ja bij zit er ook een dunnere kabel die in de dikkere kabel past.maar waarvoor dient dat kabeltje eigenlijks of weet jij dat niet?
Groetjes Wiebe
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Passen de slangen in elkaar? Zulke constructies zie je vaker.
Zuigen ze

Ga even langs bij een dealer, kost niets even checken.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

heb 't zelfde, auto loopt prima overigens. De dunnere slang zuigt volgens mij iig vacuum als de motor loopt. Is overigens dacht ik niet zozeer een slag maar een dun metalen buisje ofniet, correct me if i'm wrong... Heb 'm er zelf gewoon weer ingedrukt en klem eromheen gedaan. Ook wel benieuwd wat de functie hiervan is.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Lijkt het toevallig hierop? Dit is voor de onderdrukleiding - bovenste plaatje is hoe je de onderdruk controleert, onderste hoe je de aanzuig-luchtklep controleert
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Het is dat ja :D
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”