Pagina 1 van 2
Distributieriem
Geplaatst: 03.03.2008 - 15:24
door Pompidoe
Hoi,
Ik heb net mijn rekening gekregen voor een groot onderhoud 120.000 km.
Dit houdt in dat de distributieriem vervangen wordt. En ook de waterpomp wisten ze me te vertellen...
Verder nog remblokjes, ruitenwissers en nazicht Airco.
En dit alles voor de som van 1100 euro, echt een koopje!
Ik heb al 30 een wagen, maar voor onderhoud heb ik nog nooit zoveel betaald. Met mijn vorige (opel) 370.000 km gereden, en 500 euro was de dikste rekening.
Is dit normaal?
Dennis
Geplaatst: 03.03.2008 - 15:38
door YannickvanRooyen
Grootste deel is waarschijnlijk gewoon de uren, materiaal kost niet zo gek veel.. daarom doe ik dit soort dingen lekker zelf..
ff cultuurverschilletje; "nazicht airco" wtf?
Iig, ruitenwissers, blokjes en distributie ligt er als je met zn tweeen bent met een half middagje op.. en dan ben je misschien 300 euro aan materiaal kwijt..
Geplaatst: 03.03.2008 - 15:48
door Pompidoe
bij vriesweer werkte de airco niet (ik laat ze anders steeds opstaan) en bij terug inschakelen stonk de lucht verschrikkelijk. Ik neem aan dat de filters gereinigd zijn?
Onderhoud:
Zelf doen is geen optie: geen plaats, geen technische kennis, geen materiaal...
Is het normaal dat de waterpomp ook vervangen wordt?
Geplaatst: 09.03.2008 - 11:38
door JW71
De waterpomp wordt soms preventief vervangen omdat daarvoor net als voor de distributie riem de halve motor gesloopt moet worden. Ik dacht overigens dat de riem er pas later uit hoefde bij de C30, S40 en V50. KWam er een tijdje terug achter dat het voor de V50 1.6D pas na 240.000 km is.
Wij hebben sinds een tijdje ook een astra als 2-de auto, 60.000 km beurt van 750 euro, zo'n hoge rekening heb ik van Volvo nog nooit gehad, ook niet na vervangen distibutie riem (V40) al kwam die wel in de buurt.
Geplaatst: 09.03.2008 - 12:28
door Pompidoe
ok,
ben al over de ergste pijn heen. (scheiden van mijn zuurverdiende euro's)
het volgende onderhoud zal in een kleinere werkplaats gebeuren, want de showroom, receptionnistes enz moeten ook betaald worden, maar dan liefst niet door mij!
gr,
Dennis
Geplaatst: 24.03.2008 - 11:32
door zwitsipoe
Pompidoe, in welke garage gebeurde het onderhoud ?
Re: Distributieriem
Geplaatst: 24.03.2008 - 11:44
door bart simpson
Pompidoe schreef:Dit houdt in dat de distributieriem vervangen wordt. En ook de waterpomp wisten ze me te vertellen...
Als we naar regulier onderhoud kijken had die riem (en dus ook die waterpomp) nog helemaal niet aan de beurt geweest, pas met 10 jaar en/of het dubbele aantal kilometers, zou daarover toch even een gesprek aangaan met die dealer, elke beurt nieuwe banden geeft je ook maximale zekerheid, het is alleen niet nodig en maakt rijden nodeloos kostbaar.
Re: Distributieriem
Geplaatst: 31.03.2008 - 21:31
door Fat Rat
bart simpson schreef:Pompidoe schreef:...
Als we naar regulier onderhoud kijken had die riem (en dus ook die waterpomp) nog helemaal niet aan de beurt geweest, pas met 10 jaar en/of het dubbele aantal kilometers, zou daarover toch even een gesprek aangaan met die dealer, elke beurt nieuwe banden geeft je ook maximale zekerheid, het is alleen niet nodig en maakt rijden nodeloos kostbaar.
Hangt het vervangen van de riem ook niet sterk met het motortype samen, of is dat voor alle gelijk??
Geplaatst: 31.03.2008 - 21:33
door bart simpson
de benzines zijn volgens mij allemaal gelijk
Geplaatst: 31.03.2008 - 22:06
door Fat Rat
ik geloof je direct, maar zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat de 5 cillinders andere distributieriemvervangingsinterval zouden hebben...
Geplaatst: 31.03.2008 - 22:07
door C 30 T5
Pompidoe schreef:ok,
ben al over de ergste pijn heen. (scheiden van mijn zuurverdiende euro's)
het volgende onderhoud zal in een kleinere werkplaats gebeuren, want de showroom, receptionnistes enz moeten ook betaald worden, maar dan liefst niet door mij!
gr,
Dennis
Kom je bij de Volvo specialist met je volgende beurt en die ziet dat zo ongeveer alles is gedaan, doet er de komende tijd alleen wat filters en olie in en, dan zeg je dat je bij de Volvo specialist veel minder kwijt bent voor onderhoud.
Ja zo lus ik er ook nog wel eentje :shock:
Geplaatst: 22.04.2008 - 20:26
door Ramon&Ramon
Ja en die kleinere garages weten het wel:)
Die weten net zoveel van een Volvo als mijn schoonmoeder!:)
Geplaatst: 27.04.2008 - 11:33
door LeonW
Hobby mag geld kosten he

Geplaatst: 28.04.2008 - 08:07
door erwinh
Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Geplaatst: 28.04.2008 - 08:16
door Bob
Een tijdje geleden kreeg ik een overzicht van een Volvo garage betreffende de werkzaamheden voor een 120000 beurt voor een S60.
De kosten bedroegen geloof ik €660,==. Ik heb helaas het overzicht weggedaan, meer uit frustratie.
Voor dit geld wordt er heeeeeeeel veeeeel gekeken en weinig vervangen.
En in dit bedrag zat geen distributie/waterpomp.
Dus ja, die prijzen zijn bij Volvo normaal.
Geplaatst: 15.05.2008 - 20:14
door ALF
erwinh schreef:Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Ketting is toch achterhaald of komt dat weer terug?!
Geplaatst: 15.05.2008 - 20:38
door bart simpson
PALF schreef:erwinh schreef:Ik dacht dat er geen distributieriem in m'n V50 zat maar een ketting. En dat die eigenlijk nooit vervangen hoeft te worden. Ik heb 136.000 km op de teller en moet volgens het dashboard info voor een reguliere servicebeurt langs de dealer. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Ketting is toch achterhaald of komt dat weer terug?!
komt zomaar niet terug
Geplaatst: 18.05.2008 - 12:16
door onslow
Ik heb reeds een lekke krukaskering gehad bij 187000 km V50 momentum (2.0D). Doordat er olie op de distributieriem terecht is gekomen moest ook de riem vervangen worden en daarmee ook de waterpomp. Al met al heeft me dit grapje 620 € gekost en valt me niet tegen moet ik zeggen. Dit is gedaan bij een ford-dealer omdat hij daar toevallig stond voor de APK, dus voor een ieder misschien een tip. Motoren van PSA gewoon bij ford of Citroen laten repareren.
Geplaatst: 18.05.2008 - 13:25
door LeonW
onslow schreef:Ik heb reeds een lekke krukaskering gehad bij 187000 km V50 momentum (2.0D). Doordat er olie op de distributieriem terecht is gekomen moest ook de riem vervangen worden en daarmee ook de waterpomp. Al met al heeft me dit grapje 620 € gekost en valt me niet tegen moet ik zeggen. Dit is gedaan bij een ford-dealer omdat hij daar toevallig stond voor de APK, dus voor een ieder misschien een tip. Motoren van PSA gewoon bij ford of Citroen laten repareren.
of niet.
Geplaatst: 21.05.2008 - 12:55
door BG_V50
Denk dat je beter eens een deftig woordje met die dealer spreekt,
ik heb hier trouwes al heel wat verschillende getallen gezien voor een gewoon onderhoud (jaarlijks of 30 km), ik betaal een goei 140-150 euro per keer, en die steken grotendeels in die synthetische olie.
Dus mijn volvo delaer lijkt me helemaal geen zakkenvuller te zijn in vergelijking met getallen die ik hier al gezien heb.
Motor is een 2.0D, dus een ford-peugeot, onmogellik dat ze bij Volvo meer zouden vragen dan bij Ford lijkt me trouwens.