Kan iemand mij zeggen of een 850 t5 2.0 uit 94 een mechanische inspuiting heeft , of is die electronisch geregeld?
:roll:
850 2,0 t5 1994
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14.01.2007 - 21:48
ahzo, electronisch
Hier vlakbij staat een T5 te koop, heb ev. interesse maar dan moet er wel LPG in.
En met Bosch electronica gaat dat goed samen,
heb ik mij laten vertellen.
Alleen, ik moet wel veel jaren rijden om
het voordeel eruit te halen tov diesel,
als ik erop nareken.
Is die 211 pk in toom te houden op de voorwielen?
Ik stel me ook voor dat het bochtenwerk minder stabiel is,
of ben ik mis?
Hier vlakbij staat een T5 te koop, heb ev. interesse maar dan moet er wel LPG in.
En met Bosch electronica gaat dat goed samen,
heb ik mij laten vertellen.
Alleen, ik moet wel veel jaren rijden om
het voordeel eruit te halen tov diesel,
als ik erop nareken.
Is die 211 pk in toom te houden op de voorwielen?
Ik stel me ook voor dat het bochtenwerk minder stabiel is,
of ben ik mis?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ga een proefritje maken, dan is dat meteen duidelijk.S40_1900TD schreef:Is die 211 pk in toom te houden op de voorwielen?
Ik stel me ook voor dat het bochtenwerk minder stabiel is,
of ben ik mis?
Bosch electronica heeft weinig van doen i.v.m. lpg.
doe er wel een goeie lpg installatie in, er zijn wel meer gevallen waar het niet goed gaat i.v.m. het vermogen.
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Let op met deze motoren!!!
Ik heb net weer een zelfde auto uit 1995 staan.
De klant kwam met een vage turbo klacht.
ECU uitgelezen maar geen fouten.
Computer-test-kast er aan gehangen en deze gaf aan dat cilinder 3 beduidend minder vermogen gaf dan de andere.
Lektest gedaan: cilinder 3 zeer slecht en 5 matig.
Motor uit elkaar gehaald en een kras in de cilinderwand van cilinder 3 en een gebroken zuigerveer.
Cilinder 5 had ook een lichte kras.
De klant stelde voor om een sloopmotor te halen en deze in de auto te plaatsen.
Deze motor die 1300.00 EURO moest kosten bleek bij statische tests al slechter te zijn dan de oude motor.
Nu heeft de klant besloten om de motor toch maar weer te reviseren.
Kost maar iets meer, maar je weet wel wat je hebt.
Voor je een dergelijke auto koopt is het verstandig om de motor door een auto-diagnose-center te laten testen.
Dit kan op een later tijdstip hoge kosten besparen.
Hugo
Iwema LPG
Ik heb net weer een zelfde auto uit 1995 staan.
De klant kwam met een vage turbo klacht.
ECU uitgelezen maar geen fouten.
Computer-test-kast er aan gehangen en deze gaf aan dat cilinder 3 beduidend minder vermogen gaf dan de andere.
Lektest gedaan: cilinder 3 zeer slecht en 5 matig.
Motor uit elkaar gehaald en een kras in de cilinderwand van cilinder 3 en een gebroken zuigerveer.
Cilinder 5 had ook een lichte kras.
De klant stelde voor om een sloopmotor te halen en deze in de auto te plaatsen.
Deze motor die 1300.00 EURO moest kosten bleek bij statische tests al slechter te zijn dan de oude motor.
Nu heeft de klant besloten om de motor toch maar weer te reviseren.
Kost maar iets meer, maar je weet wel wat je hebt.
Voor je een dergelijke auto koopt is het verstandig om de motor door een auto-diagnose-center te laten testen.
Dit kan op een later tijdstip hoge kosten besparen.
Hugo
Iwema LPG
Doe de Classic Car EURO Challenge (zet een EURO munt op je motorblok en kijk hoe lang hij blijft staan; zo test of je motor goed loopt).
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
In Nederland zijn er maar een paar bedrijven die dit doen.
Als je in je regio op zoek gaat kun je er misschien wel een vinden maar ik kan je zo geen namen noemen.
Vrijwel alle auto's die bij ons binnen komen hang ik aan de computer-tester om een beeld te vormen van eventuele problemen welke aanwezig zijn.
Dit zijn geen ANWB testen.
Ik test meestal binnen 1 uur het volgende:
- Compressie (alleen bij koude motor)
- Cilinder-balans
- Vonktijd
- Vonkspanning
- Vonkvoltageverschillen tussen de bougies
- Vervroeging bij stationair, op toeren, vacuum, etc.
- Versleten verdeler: lagers, assen, etc.
- Ontsteking: kabels, bobine, verdelerkap, rotor, versterkingsmodule, etc
- Carburateur-balans
- Dynamo
- Startmotor
- Emissies
- Etc.
Hugo
IwemaLPG
Als je in je regio op zoek gaat kun je er misschien wel een vinden maar ik kan je zo geen namen noemen.
Vrijwel alle auto's die bij ons binnen komen hang ik aan de computer-tester om een beeld te vormen van eventuele problemen welke aanwezig zijn.
Dit zijn geen ANWB testen.
Ik test meestal binnen 1 uur het volgende:
- Compressie (alleen bij koude motor)
- Cilinder-balans
- Vonktijd
- Vonkspanning
- Vonkvoltageverschillen tussen de bougies
- Vervroeging bij stationair, op toeren, vacuum, etc.
- Versleten verdeler: lagers, assen, etc.
- Ontsteking: kabels, bobine, verdelerkap, rotor, versterkingsmodule, etc
- Carburateur-balans
- Dynamo
- Startmotor
- Emissies
- Etc.
Hugo
IwemaLPG