Bij het koud wegrijden en schakelen in zijn 1, 2 en 3 verstomt de dieselratel en gaat kort over in een gerekt geluid dat het best is te vergelijken met een plank die trilt wanneer je er met de vlakschuurmachine over heen gaat (geen geklepper maar meer mwhaeaea (lage a) . Dit duurt kort, het lijkt of de motor zich (ondanks beheerst doortrappen van het gaspedaal) wat inhoudt en zich daarna hervindt en de bekende ratel weer produceert. Is de motor warm, dan doet zich dat allemaal niet (meer) voor.
Nu was ik vorige week in Slowakije en daar heb ik een paar keer getankt. Vanwege de koude is de diesel is daar wat anders samengesteld dan hier. Kan het daarmee samenhangen of ...............
schuren ipv ratelen
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
omdat het voor u forummers blijkbaar ook niet makkelijk is, hierbij mijn tussenstand:
iemand die met mijn auto reed, dacht dat het ' een veertje in de vernellingsbak ' is, niet iets om je zorgen over te maken .........
iemand die met mijn auto reed, dacht dat het ' een veertje in de vernellingsbak ' is, niet iets om je zorgen over te maken .........
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27379
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Denk niet dat de motor iets inhoud als het een veertje in de versnellingsbak is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Veertjes in de versnelingsbak die geluid maken is inderdaad niets om je zorgen om te maken :shock:
Als je echt ongerust bent zou ik er toch wel naar laten kijken en dan niet iemand die veertjes hoort in de bak, wat natuurlijk altijd kan.
Het is algemeen bekend dat in oost europa de brandstoffen wel wat anders zijn van kwaliteit als in het westen. De ervaringing leert meestal dat het filter eerder vervuilt/verstopt raakt als er veelvuldig brandstof wordt getankt in het oosten.
Meestal resulteerd dit in vermogenverlies met optrekken omdat er niet genoeg brandstof door kan.
Gezien de KM stand + 197000 zou ik het inspuitmoment laten kontroleren dit geeft ook vreemde klachten als dit niet goed staat ( bij de wat oudere TDI motoren van VW dan )
Als je echt ongerust bent zou ik er toch wel naar laten kijken en dan niet iemand die veertjes hoort in de bak, wat natuurlijk altijd kan.
Het is algemeen bekend dat in oost europa de brandstoffen wel wat anders zijn van kwaliteit als in het westen. De ervaringing leert meestal dat het filter eerder vervuilt/verstopt raakt als er veelvuldig brandstof wordt getankt in het oosten.
Meestal resulteerd dit in vermogenverlies met optrekken omdat er niet genoeg brandstof door kan.
Gezien de KM stand + 197000 zou ik het inspuitmoment laten kontroleren dit geeft ook vreemde klachten als dit niet goed staat ( bij de wat oudere TDI motoren van VW dan )
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
kostbaar geintje, wanneer daaraan iets mankeert?zou ik het inspuitmoment laten kontroleren
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
het was de distributieriem, er was olie op gekomen vanachter de pakking van de krukas, gaat ie van slippen en dat gaf het geluid van een vlakschuurmachine die grip verliest, lastig want hij was pas 60 dkm oud
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
een distributie riem die gaat slippen?Dat kan natuurlijk nooit,want dan zou de motor in de prak lopen,in de war met de multi riem misschien?
Idd, mooi verhaal van de garage, maar dat gaat echt niet.
Heb je de riem en kering ook nog? Hoe zag dat er uit?
Heb je de riem en kering ook nog? Hoe zag dat er uit?
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
keerring bedoel je?kering
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
of de broekriem... :lol!:de multi riem misschien
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
slip zat er nog in nadat de multiriem en spanrollen waren vervangen, nadat (wat men zegt) de distributieriem was vervangen, loopt ie weer als een zonnetje. Wat ik vooraf zag was een wieltje, onder een kapje rechts naast het kapje van de motor, daarachter zat zwart vet dat was vrij gekomen, de riem trilde (dat bedoelde ik met slippen) bij een bepaald toerental. Begreep dat opnieuw spannen van de riem uit den boze is. Kunnen we hier wat mee, of klinkt het allemaal nog stommer dan ik het zelf al vindt?een distributie riem die gaat slippen?Dat kan natuurlijk nooit,want dan zou de motor in de prak lopen,in de war met de multi riem misschien?
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
lijkt me het onjuiste plaatje. Ik sta voor de auto, doe de klep open, voor mij is het motorblok met kap, links zit de spanrol, naast de kap van het motorblok zit een kapje waaronder de krukas zit, dat kapje ging eraf, over de krukas loopt de distributieriem (zegt men) achter de krukas was het niet schoon, maar zwart. Op jou plaat zou het de grootste cirkel rechtsboven kunnen zijn, maar ik twijfel aan de juistheid, het is een 2.5 D van 6-2000
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat plaatje is van een oud type motor van voor 2000
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 11:21
linkerplaatje, bovenste rondje Alex, daarachter zat de olie, riem trilde bij bepaald toerental, vervangen zijn:
stootblok fussee, brandstofpompriem, distriebutieriem, 3 spanrollen (40, 50 en 60 euro (de week ervoor was er al een van 130 euro vervangen, hoeveel spanrollen zijn er ?), looprol, waterpomp, 2x nokkenaskering, bout krukaspoelie, 5 liter koelvloeistof......
raar verhaal, dit topic ?
stootblok fussee, brandstofpompriem, distriebutieriem, 3 spanrollen (40, 50 en 60 euro (de week ervoor was er al een van 130 euro vervangen, hoeveel spanrollen zijn er ?), looprol, waterpomp, 2x nokkenaskering, bout krukaspoelie, 5 liter koelvloeistof......
raar verhaal, dit topic ?
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten