Pagina 1 van 2
schuren ipv ratelen
Geplaatst: 04.03.2008 - 08:22
door Kobus gaat naar Appelscha
Bij het koud wegrijden en schakelen in zijn 1, 2 en 3 verstomt de dieselratel en gaat kort over in een gerekt geluid dat het best is te vergelijken met een plank die trilt wanneer je er met de vlakschuurmachine over heen gaat (geen geklepper maar meer mwhaeaea (lage a) . Dit duurt kort, het lijkt of de motor zich (ondanks beheerst doortrappen van het gaspedaal) wat inhoudt en zich daarna hervindt en de bekende ratel weer produceert. Is de motor warm, dan doet zich dat allemaal niet (meer) voor.
Nu was ik vorige week in Slowakije en daar heb ik een paar keer getankt. Vanwege de koude is de diesel is daar wat anders samengesteld dan hier. Kan het daarmee samenhangen of ...............
Geplaatst: 10.03.2008 - 11:27
door Kobus gaat naar Appelscha
omdat het voor u forummers blijkbaar ook niet makkelijk is, hierbij mijn tussenstand:
iemand die met mijn auto reed, dacht dat het ' een veertje in de vernellingsbak ' is, niet iets om je zorgen over te maken .........
Geplaatst: 10.03.2008 - 11:35
door bartv70
???????????????
BartV70
Geplaatst: 10.03.2008 - 11:43
door Fredhead
Denk niet dat de motor iets inhoud als het een veertje in de versnellingsbak is
Geplaatst: 10.03.2008 - 13:10
door C 30 T5
Veertjes in de versnelingsbak die geluid maken is inderdaad niets om je zorgen om te maken :shock:
Als je echt ongerust bent zou ik er toch wel naar laten kijken en dan niet iemand die veertjes hoort in de bak, wat natuurlijk altijd kan.
Het is algemeen bekend dat in oost europa de brandstoffen wel wat anders zijn van kwaliteit als in het westen. De ervaringing leert meestal dat het filter eerder vervuilt/verstopt raakt als er veelvuldig brandstof wordt getankt in het oosten.
Meestal resulteerd dit in vermogenverlies met optrekken omdat er niet genoeg brandstof door kan.
Gezien de KM stand + 197000 zou ik het inspuitmoment laten kontroleren dit geeft ook vreemde klachten als dit niet goed staat ( bij de wat oudere TDI motoren van VW dan )
Geplaatst: 12.03.2008 - 19:05
door Kobus gaat naar Appelscha
zou ik het inspuitmoment laten kontroleren
kostbaar geintje, wanneer daaraan iets mankeert?
Geplaatst: 12.03.2008 - 21:26
door C 30 T5
Als je nog de classic TDI hebt van VW is het een kwestie van afstellen.
Even bellen en je weet het !
Geplaatst: 24.04.2008 - 12:02
door Kobus gaat naar Appelscha
het was de distributieriem, er was olie op gekomen vanachter de pakking van de krukas, gaat ie van slippen en dat gaf het geluid van een vlakschuurmachine die grip verliest, lastig want hij was pas 60 dkm oud
Geplaatst: 24.04.2008 - 14:40
door Ramon&Ramon
een distributie riem die gaat slippen?Dat kan natuurlijk nooit,want dan zou de motor in de prak lopen,in de war met de multi riem misschien?
Geplaatst: 24.04.2008 - 18:16
door Gast
Idd, mooi verhaal van de garage, maar dat gaat echt niet.
Heb je de riem en kering ook nog? Hoe zag dat er uit?
Geplaatst: 24.04.2008 - 23:21
door oudegroen
kering
keerring bedoel je?
Geplaatst: 24.04.2008 - 23:23
door oudegroen
de multi riem misschien
of de broekriem... :lol!:
Geplaatst: 25.04.2008 - 17:03
door Gast
betweter
Geplaatst: 29.04.2008 - 19:51
door Kobus gaat naar Appelscha
een distributie riem die gaat slippen?Dat kan natuurlijk nooit,want dan zou de motor in de prak lopen,in de war met de multi riem misschien?
slip zat er nog in nadat de multiriem en spanrollen waren vervangen, nadat (wat men zegt) de distributieriem was vervangen, loopt ie weer als een zonnetje. Wat ik vooraf zag was een wieltje, onder een kapje rechts naast het kapje van de motor, daarachter zat zwart vet dat was vrij gekomen, de riem trilde (dat bedoelde ik met slippen) bij een bepaald toerental. Begreep dat opnieuw spannen van de riem uit den boze is. Kunnen we hier wat mee, of klinkt het allemaal nog stommer dan ik het zelf al vindt?
Geplaatst: 29.04.2008 - 20:11
door Gast
Ik hoop dat ik het goede plaatje heb. Zeg het maar welke was het?

Geplaatst: 01.05.2008 - 08:16
door Kobus gaat naar Appelscha
lijkt me het onjuiste plaatje. Ik sta voor de auto, doe de klep open, voor mij is het motorblok met kap, links zit de spanrol, naast de kap van het motorblok zit een kapje waaronder de krukas zit, dat kapje ging eraf, over de krukas loopt de distributieriem (zegt men) achter de krukas was het niet schoon, maar zwart. Op jou plaat zou het de grootste cirkel rechtsboven kunnen zijn, maar ik twijfel aan de juistheid, het is een 2.5 D van 6-2000
Geplaatst: 01.05.2008 - 11:30
door Gast
Wat is het volledige typenummer van de motor?
Geplaatst: 01.05.2008 - 14:39
door Ramon&Ramon
dat plaatje is van een oud type motor van voor 2000
Geplaatst: 01.05.2008 - 17:25
door Gast
Dan gok ik op deze:

Geplaatst: 02.05.2008 - 18:37
door Kobus gaat naar Appelscha
linkerplaatje, bovenste rondje Alex, daarachter zat de olie, riem trilde bij bepaald toerental, vervangen zijn:
stootblok fussee, brandstofpompriem, distriebutieriem, 3 spanrollen (40, 50 en 60 euro (de week ervoor was er al een van 130 euro vervangen, hoeveel spanrollen zijn er ?), looprol, waterpomp, 2x nokkenaskering, bout krukaspoelie, 5 liter koelvloeistof......
raar verhaal, dit topic ?