Hallo,
Ik ben nieuw hier, en ik heb een Volvo S40 (03-2001) 1.8 benzine.
Het probleem is dat, ondanks dat ik de benzinetank heb volgegooid, de benzinemeter maar blijft zakken.
De benzinemeter staat nu continue op zijn laagste punt, het waarschuwings-lampje brand en er staat 'FUEL'in het display.
Ik heb het volgende zonder succes geprobeerd:
- De accupolen tegen elkaar aangehouden voor een reset...
- De tankdop een tijdje losjes dichtgedraaid, voor het geval dat de tank vacuum had getrokken...
Nu geeft mijn dealer aan dat de vlotter hoogstwaarschijnlijk kapot is.
Aangezien deze volgens hem zit ingebouwd in de tank, dient de hele brandstoftank vervangen te worden...
Aangezien dit 'geintje' me 550 euro zal kosten, wil ik hier nog vragen of dit echt de enigste oplossing is...
Alvast bedankt,
Randal
S40 defecte vlotter => nieuwe brandstoftank?!
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Vlotters zijn los te koop, ik heb de toevallig laatst ergens gezien (Weet helaas niet meer waar). Het feit dat ze los te koop zijn verklapt wel dat ze ook los in/uit-gebouwd moeten kunnen worden.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.03.2008 - 14:54
Bij mijn dealer werd me verteld dat bij de S40 de tank, de pomp en de vlotter samen één onderdeel vormden.
Uit ervaring weet ik dat Volvo-dealers wel vaker alleen grote onderdelen vervangen, terwijl het probleem enkel in een klein deel daarvan zit...
Maar begrijp ik het nu goed dat de tank, de pomp en de vlotter dus toch (op een normale manier) van elkaar zijn te scheiden?!
Uit ervaring weet ik dat Volvo-dealers wel vaker alleen grote onderdelen vervangen, terwijl het probleem enkel in een klein deel daarvan zit...
Maar begrijp ik het nu goed dat de tank, de pomp en de vlotter dus toch (op een normale manier) van elkaar zijn te scheiden?!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06
Je heb toch een s40 clasis
advies vlotter demonteren via de achterbank(zit gedeelte verwijderen)
dan berijk jr een afdicht plaat 4 pakers eruit 2 slangen en stekker los makken
breek de leiding niet af !!!
grootte moer los vlotter er uit meestal is er een draaid los op nieuw solderen en omgekeerde wijzen monteren (advies eerst tank bijna leeg rijden)
als er geendraaid los moet je de vlotter vervangen
advies vlotter demonteren via de achterbank(zit gedeelte verwijderen)
dan berijk jr een afdicht plaat 4 pakers eruit 2 slangen en stekker los makken
breek de leiding niet af !!!
grootte moer los vlotter er uit meestal is er een draaid los op nieuw solderen en omgekeerde wijzen monteren (advies eerst tank bijna leeg rijden)
als er geendraaid los moet je de vlotter vervangen
The Boz
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.03.2008 - 14:54
Ik neem aan van wel, zowiezo is toch elk model van vóór 2004 een classic?! :-ktheboz schreef:Je heb toch een s40 clasis
Ik heb een Volvo S40 uit maart 2001 (Phase II)
Hier heb ik wat aan, geweldige info bedankt!!theboz schreef:...
advies vlotter demonteren via de achterbank(zit gedeelte verwijderen)
dan berijk jr een afdicht plaat 4 pakers eruit 2 slangen en stekker los makken
breek de leiding niet af !!!
grootte moer los vlotter er uit meestal is er een draaid los op nieuw solderen en omgekeerde wijzen monteren (advies eerst tank bijna leeg rijden)
als er geendraaid los moet je de vlotter vervangen
Moet wel even wachten, ik heb namelijk net tank de volgegooid en moet dan weer zien in te schatten wanneer de tank bijna leeg is... :?
Ik heb wel nog één vraagje, zijn er speciale vlotters voor de S40/V40?
Waar kan ik daar voor terecht....
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.03.2008 - 14:54
Helaas, volg ik je niet helemaal:
Bedoel je dat de vlotter enkel inclusief pomp is te krijgen bij de Volvo-dealer? En dat er verschil is tussen de vlotter van een diesel en benzine?
(Zoals gezegd, is bij mijn Volvo dealer dus de tank met pomp en vlotter enkel in zijn geheel verkrijgbaar...)
@Thuurc: Heb je losse vlotters voor de S40 gezien?!
Bedoel je dat de vlotter enkel inclusief pomp is te krijgen bij de Volvo-dealer? En dat er verschil is tussen de vlotter van een diesel en benzine?
(Zoals gezegd, is bij mijn Volvo dealer dus de tank met pomp en vlotter enkel in zijn geheel verkrijgbaar...)
@Thuurc: Heb je losse vlotters voor de S40 gezien?!
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Waarschijnlijk zit er gewoon een draadje los! Is een bekend probleem (kijk maar eens op problemcar). Rij de tank leeg tot 1/4 (dagteller). Je kan idd zoals the boz heeft beschreven de vlotter/opnemer en pomp (een unit) makkelijk demonteren. Kijk dan naar de aansluiting van de opnemer. Daar zitten de draadjes gesoldeerd, hoogstwaarschijnlijk zit er daar een los. Kan je zo weer solderen. Let wel: weet waar je mee bezig bent! Laat dit anders door een vakman uitvoeren.
V40
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.03.2008 - 14:54
Hoi,
Vandaag maar even gekeken...
Alles ging goed tot de ik de grote kunstof moer wilde losdraaien, er is namelijk geen beweging in te krijgen!!
Ook als ik druk op het witte gedeelte en/of met een doek extra grip probeer te krijgen, krijg ik de zwarte moer met geen mogelijkheid in beweging.
Heeft er iemand tips, of is er speciaal gereedschap voor?
(=> diameter zal tussen 10 a 13 cm zitten)
Hier een fotootje ter illustratie:

Vandaag maar even gekeken...
Alles ging goed tot de ik de grote kunstof moer wilde losdraaien, er is namelijk geen beweging in te krijgen!!
Ook als ik druk op het witte gedeelte en/of met een doek extra grip probeer te krijgen, krijg ik de zwarte moer met geen mogelijkheid in beweging.

Heeft er iemand tips, of is er speciaal gereedschap voor?
(=> diameter zal tussen 10 a 13 cm zitten)
Hier een fotootje ter illustratie:

- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Je moet idd de ring voorzichtig losdraaien. Kan met kunstof hamer (rustig tikken) en geschikt blokje hout met bijv. neopreen (om beschadiging tegen te gaan). Lukt dan echt! Zorg voor voldoende ventilatie, en haal de - van je accu van te voren los!!!
Als de ring los is, trek je de pomp en opnemer er zo uit en zie je vrij snel het probleempje...dat is eigenlijk nog het minste werk!
Als de ring los is, trek je de pomp en opnemer er zo uit en zie je vrij snel het probleempje...dat is eigenlijk nog het minste werk!
V40
- RobertV
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23.03.2008 - 00:17
Randal,
Ik had een zelfde probleem.
Na de informatie uit dit forum en de garage heb ik het volgens de hierboven beschreven stappen kunnen repareren. Er bleek een draadje gebroken te zijn van de vlotteraansluiting in de unit. opnieuw moeten solderen. klaar. En gelukkig geen hoge kosten.
Voordat je de pomp gaat demonteren kun je ook de kabel met connector los maken en met een ohm meter kijken of je een weerstand meet over de vlotteraansluitingen op de unit. Dit zou in de orde van 0-200ohm moeten liggen. de vlotteraansluitingen zijn de pinnen A en C, oftewel de twee dunnere draadjes op de connnector . Meet je geen weerstand, dan heb je mogelijk hetzelfde probleem van het losse draadje in de pompunit.
Als je dan toch aan het meten bent, dan kun je op de losse stekker met het contact aan op de zelfde pinnen ongeveer 5 volt meten. Weet je meteen of de meetelectronica ook in orde is.
Kreeg van de garage wel de tip mee om de kunstof moer tijdelijk terug te schroeven als de unit langere tijd is verwijderd. De uitmonding van de tank zou kunnen uitzetten waardoor monteren lastiger wordt. Uit voorzorg maar gedaan.
Ik had een zelfde probleem.
Na de informatie uit dit forum en de garage heb ik het volgens de hierboven beschreven stappen kunnen repareren. Er bleek een draadje gebroken te zijn van de vlotteraansluiting in de unit. opnieuw moeten solderen. klaar. En gelukkig geen hoge kosten.
Voordat je de pomp gaat demonteren kun je ook de kabel met connector los maken en met een ohm meter kijken of je een weerstand meet over de vlotteraansluitingen op de unit. Dit zou in de orde van 0-200ohm moeten liggen. de vlotteraansluitingen zijn de pinnen A en C, oftewel de twee dunnere draadjes op de connnector . Meet je geen weerstand, dan heb je mogelijk hetzelfde probleem van het losse draadje in de pompunit.
Als je dan toch aan het meten bent, dan kun je op de losse stekker met het contact aan op de zelfde pinnen ongeveer 5 volt meten. Weet je meteen of de meetelectronica ook in orde is.
Kreeg van de garage wel de tip mee om de kunstof moer tijdelijk terug te schroeven als de unit langere tijd is verwijderd. De uitmonding van de tank zou kunnen uitzetten waardoor monteren lastiger wordt. Uit voorzorg maar gedaan.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.03.2008 - 14:54
Sorry voor mijn late reactie... :oops:
En bedankt voor de reacties! :notworthy:
Lostikken met een hout blokje ging goed, en het probleem is nu inderdaad verholpen door het solderen van één los draadje bij de pomp. Dat is dus 550 euro verdiend! :
Ik ga wel navragen wat de Volvo-garage dan gedaan heeft. Toen ik de auto met minder dan een halfvolle tank moest aanleveren, zijn hun vervolgens tot de conclusie gekomen dat heel de tank vervangen diende te worden?
Hier nog wat foto's:



Groeten,
Randal
En bedankt voor de reacties! :notworthy:
Lostikken met een hout blokje ging goed, en het probleem is nu inderdaad verholpen door het solderen van één los draadje bij de pomp. Dat is dus 550 euro verdiend! :
Ik ga wel navragen wat de Volvo-garage dan gedaan heeft. Toen ik de auto met minder dan een halfvolle tank moest aanleveren, zijn hun vervolgens tot de conclusie gekomen dat heel de tank vervangen diende te worden?
Hier nog wat foto's:



Groeten,
Randal
- RobertV
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23.03.2008 - 00:17
Als ik naar je foto's kijk zie ik bij de laatste foto een vergelijkbare situatie. Het draadje lijkt te zijn afgeknepen.
Nadat ik het had gerepareerd was het vorige week na een lange rit wederom raak.
Ik kan natuurlijk niet zien wat er in de tank gebeurd, maar ik heb nu uit voorzorg de draad maar via een omweg naar het contactpunt gelegd.
Verwacht zelf dat een mogelijk vacuüm, of klotsende benzine de oorzaak vormt.
Nadat ik het had gerepareerd was het vorige week na een lange rit wederom raak.
Ik kan natuurlijk niet zien wat er in de tank gebeurd, maar ik heb nu uit voorzorg de draad maar via een omweg naar het contactpunt gelegd.
Verwacht zelf dat een mogelijk vacuüm, of klotsende benzine de oorzaak vormt.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Jammer, als ik dit eerder gezien had kon ik je een link geven. Ik had vorige maand nog een How-To geschreven voor een Amerikaans forum om brandstof pomp te vervangen.
Als iemand ooit nodig heeft, hier is de link:
http://s40concepts.net/forum/index.php?t=msg&th=14505
Als iemand ooit nodig heeft, hier is de link:
http://s40concepts.net/forum/index.php?t=msg&th=14505
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.