Distributieriem vervangen
-
- 7th Gear member
90000km of 5 jaar.
het is handig als je het goede antwoord geeft!
het is handig als je het goede antwoord geeft!
- T.S.
- 1st Gear member
Mij is verteld 6 jaar of 90.000 (voor de TD) MAARRR
Klopt helemaal, de mijne is recent (te vroeg) gesprongen en dat is VEEL duurder dan wat vroeger vervangen!Better be safe than sorry!
Tim S. - Volvo nr. 2: 460 1.9 TD, 1996
- Headlong
- 2nd Gear member
Hierop inspringend; mocht ik de 460 Turbo Automaat, beschreven in hetzelfde genaamde topic, besluiten te kopen zal de distributieriem vervangen moeten worden.
Hij is voor het laatst vervangen bij 78k (ongeveer) en de auto staat nu op 192k. Ik zou hem dan mee moeten nemen vanuit Overijssel naar Ede (gld). Een rit van ongeveer een uurtje. De auto staat te koop bij een dealer en daar ga ik die riem niet laten vervangen. Zouden jullie er mee terug rijden of daar eerst in de omgeving bij een garage dat laten vervangen...?
Hij is voor het laatst vervangen bij 78k (ongeveer) en de auto staat nu op 192k. Ik zou hem dan mee moeten nemen vanuit Overijssel naar Ede (gld). Een rit van ongeveer een uurtje. De auto staat te koop bij een dealer en daar ga ik die riem niet laten vervangen. Zouden jullie er mee terug rijden of daar eerst in de omgeving bij een garage dat laten vervangen...?
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
- Iroll
- 6th Gear member
Dat is al behoorlijk overtijd, al 20k. Als je hem gekocht hebt zou ik er geen meter meer mee rijden. Ik denk dat je moet onderhandelen met de dealer dat het gewoon gedaan wordt als je hem koopt. Als de distr.riem knapt kost het op zijn minst een paar kleppen, en die zijn vrij prijzig voor een turbo, zo'n €60 per stuk plus nieuwe kopbouten, koppakking en nog eens de arbeidskosten. En dan heb je nog geluk als het alleen bij een paar kleppen blijft, de zuigers en nokkenas kunnen ook beschadigd raken en dan is het in feite een totall loss!
- Headlong
- 2nd Gear member
Hij staat bij een Toyota dealer willen het dan alleen uitbesteden aan de lokale Volvo dealer à €450,-
Via mijngarage.nl gaat het voor €275,- (Gates riem + nieuw spanrollen)
Ik zou het natuurlijk kunnen laten doen bij een Mijn Garage-garage in Overijssel...
Via mijngarage.nl gaat het voor €275,- (Gates riem + nieuw spanrollen)
Ik zou het natuurlijk kunnen laten doen bij een Mijn Garage-garage in Overijssel...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
- GKD
- 1st Gear member
Zo'n riem vervangen? Bij mij was het in 2 uurtjes gepiept (inclusief nieuwe loop & spanrollen).