Voorruit vervangen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ruud H.
1st Gear member

Volgende week vrijdag wordt mijn voorruit vervangen door Car-glas. De ruit zit vol met pitjes door steenslag. Ik ga er vanuit dat de monteur zijn vak goed verstaat maar toch zou ik van jullie willen weten of er puntjes zijn waar je extra op moet letten bij het laten vervangen van een raam. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee?

Gr. Ruud
480S60
4th Gear member
Contacteer:

Laat de ruit altijd door een originele ruit vervangen. Doen ze dit niet dan loop je zelf garantie problemen omdat je zelf opdracht voor de vervanging gegeven hebt. Laat daarnaast de ruit exact conform voorschriften vervangen. Mochten er nadien problemen ontstaan (lekkages, roestvorming ik noem maar wat) dan kan je dit altijd geclaimd krijgen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
ren
1st Gear member

en let op dat ze klemmentjes van je daklijst niet slopen, anders blijft je lijst loskomen en als dan de wind er onder slaat en kan deze knikken en dan ben je ong 72 e armer.(als je nieuw koopt)
850 GLT 2.5 20v´93
V40 1.8i 16v G3 ´97
V40 1.9 td 115pk ´04
IguanaV40
1st Gear member
Contacteer:

De ruiten van Carglass zijn goed. De "originele" ruiten zoals de meeste dat noemen zijn niks minder van kwaliteit als een ruit zonder volvo logo. Ze komen allemaal van de zelfde lopende band af zo gezegd.
Meestal vervangen ze de daklijstklemmen als er een paar stuk gaan, zodat deze weer goed klemmen. Benadruk in elk geval goed dat ze de plekken blanke lak die ze soms achterlaten met afsteken van de kitrand goed bijwerken met roestprimer. Dit voorkomt dat het op die plekken na verloop van tijd gaat roesten met vaak als gevolg een spontane scheur in je ruit.
Volvo V40 1.8 16v uit 1997
Ford Fiësta XR2i 1.8 16v uit 1992(131pk)
Volvo 460Turbo(verkocht)
Honda civic 1.3 12v uit 1985(verkocht)
laheije
4th Gear member

Car-glas is een slecht keuze, ruiten gaan vaak lekken omdat ze niet lang genoeg de kit laten drogen. Ze sturen je gerust weg met een tape op de ruit die zij er op hebben geplakt om de boel op zijn plaats te houden.
Tip rij niet weg voordat de kit aangedroogd is en de ruit niet meer kan schuiven(plus min 1 uurtje)
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
IguanaV40
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb zelf 3,5jaar gewerkt bij Carglass en ik weet dus hoe ruiten vervangen worden en van welke kwaliteiten de ruiten zijn. Het lekken van de ruit heeft niks te maken met de droogtijd van de kit!!
Het lekken komt vooral doordat de kitbaan niet goed is aangedruk en daardoor niet goed op de sponning hecht. je hebt bij elke auto een verschil in de hoogte en breedte van de kitbaan die je moet aanleggen en als de monteur dit niet goed doet dan is er kans op lekkage idd. De droogtijd van de kit is idd wel belangrijk. Als je 1 airbag hebt dan is dit een half, heb je er twee dan is dit een uur. Dit is om te voorkomen dat er bij een ongeluk je voorruit eruit klapt door de airbags die er dan uit komen. Er wordt dan druk opgebouwd door de uitklappende airbag en als de kit nog niet genoeg droog is dan kan het zijn dat de ruit eruit vliegt. Voordat de kit helemaal uitgehard is ben je zeker anderhalve week verder!! In het filiaal waar ik werkte werd er strikt aan deze tijden gehouden mits de bestuurder haast had en eerder weg wilde, dan werd er natuurlijk wel vertelt van de droogtijden die eigenlijk in acht genomen moeten worden, dus op eigen verandwoording zeg maar.
Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt door Carglass maar dat is denk ik bij elke glasboer wel zo. Fouten maken is menselijk. Vaak hebben mensen gelijk een slechte mening over een bedrijf als ze 1 keer slecht geholpen zijn helaas. Ik kan je verzekeren dat Carglass erg met klant tevredenheid bezig is en hun monteurs krijgen een een zeer uitgebreide interne opleiding.

Het is natuurlijk niet de bedoeling om Carglass de hemel in te prijzen, ik geef alleen mijn mening omdat ik weet hoe er in ons filiaal gewerkt werd. Er zullen altijd mindere vestigingen zijn.

just my 2 cents
Volvo 460Turbo(verkocht)
laheije
4th Gear member

Dit is dan een van de betere Carglass vestigingen zullen we maar zeggen.
Huub
Ruud H.
1st Gear member

Jongens, bedankt voor jullie reactie. De monteur komt morgen ochtend en hij kan lekker binnen aan de gang op mijn werk. met het drogen van de kit zal het wel lukken, het is meestal rond de 18 graden binnen.

Gr. Ruud
MDA
5th Gear member

ren schreef:en let op dat ze klemmentjes van je daklijst niet slopen, anders blijft je lijst loskomen en als dan de wind er onder slaat en kan deze knikken en dan ben je ong 72 e armer.(als je nieuw koopt)
Yep... vooral als het hard waait... dan heb je ook meteen schade aan de lak daar waar de daklijst dubbelgevouwen is. Als dat bij beiden lijsten gebeurt, dan heb je 250 euro schade :(
(ik spreek uit ervaring... helaas...)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Ruud H.
1st Gear member

Monteur is net geweest. Hij heeft het heel netjes gedaan. niks stuk gegaan, primer gebruikt en netjes gekit. auto nog even een paar uur binnen laten staan en dan moet alles goed komen.

ps. bedank voor jullie reakties

Gr. Ruud
rev
3rd Gear member

Wat zijn nu eigenlijk de kosten van zo'n ruit laten te vervangen, de mijne is ook aan vervanging toe.

greetz Jan
laheije
4th Gear member

Bij wa extra kost het niets, althans bij mijn verzekering.
Huub
Ruud H.
1st Gear member

Bij mijn verzekering (Fortis) al-risk verzekering, had ik een eigen risico van € 75.00. Je kan dit terug vinden op je groenekaart. Het is wel weer heerlijk rijden met glashelder zicht.

Gr. Ruud :tongue1:
Volvo V40 1.8 1998
BlackWolf
3rd Gear member

IguanaV40 schreef: Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt door Carglass maar dat is denk ik bij elke glasboer wel zo. Fouten maken is menselijk. Vaak hebben mensen gelijk een slechte mening over een bedrijf als ze 1 keer slecht geholpen zijn helaas.

just my 2 cents
Here comes my well paid 2 cents…. :roll:

Een foutje oké, twee… mwaaa kan ook maar drie, vier, vijf enz? Dan ben je wel klaar met Carglass, ik ben zelf technicus en waar gewerkt wordt vallen spaanders maar er is een grens natuurlijk.

Hier komt ie, ik ben tussen de zomer van 2006 tot 2007 tig keer terug geweest naar Carglass. Eerst toen ik een nieuwe raam kreeg zag ik een dag later dat mijn dashboard was beschadigd, ik ging terug en volgens de monteur was het niet hun fout, ik heb netjes proberen uitleggen dat het waarschijnlijk door hun snijdraad was gebeurd maar dat mocht niet baten, ik dacht het is amper te zien dus ik ga niet verder zuren tot drie maanden later midden in de nacht schrik van mijn leven kreeg want mijn dakstrip schoot los en kwam tegen mijn zijruit met een enorme klap, ik reed 120km/h en door dakrails bleef de dakstrip hangen en klapperen tegen mijn zijruit, volgende dag naar Carglass en ik had een clip verloren deze hebben ze geplaats en stip opgeslagen volgens hen was het goed maar ik vond het niets, want dakstip had een rare knik bovenin. Volgende dag schoot het dus weer los, toen heeft Carglass een beetje kit tussen gedaan met een plakband vastgeplakt, ik moest volgende dag het plakband weghalen. Het ging weer paar maanden goed tot ik een keer mijn top snelheid wou proberen na paar tuningen, toen ik 240km/h reed schoot de dakstrip weer los! Dus ik kon mijn top snelheid niet testen en jullie willen niet weten wat zo een klein stripje doet als je met zo een snelheid rijd, ik dacht dat mijn auto koppeltje wilde duiken, het was weer in de nacht gebeurd en ik had deze keer duct-tape bij me dus ik kon normaal naar huis rijden i.p.v. 50km/h op de snelweg zoals vorige keer. Volgende dag een beetje geïrriteerd naar Carglass gegaan en kreeg nog een stomme opmerking van “het kan gebeuren hè… Als je 240km/h rijd…” toen schoot bij mij een draadje los dus ik heb even mijn gal uitgespuwd. Deze keer was mijn lak ook een beetje beschadigd op mijn spiegel en dak het was wel weg te poetsen. Ik moest paar dagen wachten want mijn dakstrip was niet meer goed, ik kreeg paar dagen later een nieuwe dakstrip en een ervaren monteur heeft de dakstrip terug gemonteerd, volgens hem was de raam niet goed geplakt en was het aan een kant wat hoger en ik moest weer paar dagen wachten voor een nieuwe raam, oude raam was zonder probleem afgehaald en kit werd netjes afgehaald (achteraf niet goed genoeg) alles leek deze keer goed te gaan. Tijd later schoot de strip weer los! …zucht… maar deze keer was het op zaterdag avond gebeurd en maandag middag was ik weer afgekoeld toen ik bij Carglas kwam, monteur begreep er niets van, hij heeft deze keer weer extra kit en klippen gebruikt die origineel niet op horen, deze klippen werden onder het glas geschoven dus ik had drie extra klippen tussen de originele. Het ging weer paar maanden goed en toen weer op de snelweg hoor ik iets knarsen en ik zie zo een scheur in mijn raam komen, want zo een klip onder de raam had te veel druk op het glas veroorzaakt door de wind onder de dakstrip. Ik was nu helemaal klaar met Carglass, ik heb ze volgende dag gebeld en op de hoogte gesteld dat ik nu verder ga met mijn verzekering… Ik kreeg een schade expert toegewezen van mijn verzekering, we hebben een afspraak gemaakt bij Carglass filiaal, hij heeft mijn verhaal eerst buiten aangehoord en beste man kon niet begrijpen hoe slordig Carglass was met dit probleem, toen heeft de schade expert filiaal manager met een monteur bijgehaald en hij is heel kort geweest, Carglass moest weer een strip een vooruit bestellen, na montage zou hij komen kijken. Zo gezegd zo gedaan, expert heeft het grondig nagekeken en vroeg of ik nu tevreden was, ik kon geen antwoord geven want ik vertrouwde Carglass voor geen meter meer. Nu is het 8 maanden verder ik ben tussendoor naar vakantie geweest met de auto en veel kilometers gemaakt, alles zit gelukkig nog op zijn plaats…

Dus als iemand bij mij over Carglass begint moet je niet raar vinden dat ik dan negatief advies geef, volgende keer ga ik naar de dealer als ik een steen op mijn voorruit krijg, ik moet dan eigen risico betalen, maar dat neem ik voor lief… Een dealer monteert veel minder ramen dan Carglass maar ik ga echt niet meer proberen bij Carglass… :cry:
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
IguanaV40
1st Gear member
Contacteer:

BlackWolf schreef:
IguanaV40 schreef: Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt door Carglass maar dat is denk ik bij elke glasboer wel zo. Fouten maken is menselijk. Vaak hebben mensen gelijk een slechte mening over een bedrijf als ze 1 keer slecht geholpen zijn helaas.

just my 2 cents
Here comes my well paid 2 cents…. :roll:

*knip* in een erg vervelend verhaal.

Dus als iemand bij mij over Carglass begint moet je niet raar vinden dat ik dan negatief advies geef, volgende keer ga ik naar de dealer als ik een steen op mijn voorruit krijg, ik moet dan eigen risico betalen, maar dat neem ik voor lief… Een dealer monteert veel minder ramen dan Carglass maar ik ga echt niet meer proberen bij Carglass… :cry:
Ik begrijp je helemaal en kan erg goed begrijpen dat je na zo'n vervelende ervaring met Carglass niet meer terug gaat.
Dit zijn dan gelukkig ook hoge uitzonderingen. Natuurlijk veroorzaakte wij in ons filiaal ook wel eens schade aan een dashbord of wat dan ook maar dat werd dan ook toegegeven. Als we dat niet deden als monteur zijnde en de filiaalmanager kreeg later een klacht van de klant dan was die monteru het haasje. Wat ik erg vervelend vind om te lezen is dat er gelijk ontkent wordt dat er schade gemaakt is door de monteur. Dit kan gebeuren en hoort netjes opgelost te worden. Helaas was dit bij jou niet het geval en heb je er veel problemen mee gehad.
Gelukkig is het toch goed gekomen.
Volvo 460Turbo(verkocht)
IguanaV40
1st Gear member
Contacteer:

Per ongeluk 2 keer geplaatst na een error melding van het plaatsen.
Volvo 460Turbo(verkocht)
ajschot
3rd Gear member

Ow hmmm nou Autotaalglas kan er ook wat van....

2 sterretjes, " we proberen deze ochtend nog bij u langs te komen" nou ja 6,5 uur later kwamen ze hoor... en ja ondertussen was het langzaam gaan scheuren dus de ruit moest vervangen worden (lekker voor hun rekening!!) nu goed...
vandaag vervangen, " meneer doordat we wat roest hebben weggehaald omdat de ruit aleens vervangen is ben ik uitgeschoten met de staalborstel en er zijn wat lichte krasjes ontstaan die ga ik zo voor u wegwerken." Lichte krasjes??? vlak van 5 bij 3 cm waar er bijna geen lak meer over is!!!
Nou goed dat kreeg hij natuurlijk niet weggewerkt. " Brengt u de auto donderdag maar langs dan zorg ik da het goed komt, de buren (autoschadeherstelbedrijf) gaan we dit wegwerken met spotrepair" euhmmm... mijn vraag aan jullie:
Dit zal je toch altijd blijven zien of niet??

Dan als ik eindelijk na bijna 2 uur op mijn werk (duurde 1 ur en 3 kwartier voor ze het hadden gefixed. Zie ik dat het niet bij die plekken gebleven is. Overal rondom mijn ruit krassen en kleine deukjes/putjes.
Ik weer bellen met Autotaalglas, "Meneer dat kan niet or ons komen eigenlijk, want alleen met de borstel, ja dat kan wel eens gebeuren dat we uitschieten. Maar die krassen zijn vreemd dat kan niet door ons komen. Weet u we kijken donderdag wel en ik ga nog wel even met de monteur overleggen."
Ik vind het hoogst amateuristisch. Daarnaast hadden ze mijn dashboard en de middenconsole niet schoongemaakt en hadden ze alleen het vloertje en de stoelen uitgezogen.
We gaan donderdag zien wat ze gaan doen maar ik moet niet accoord gaan met die spotrepair gebeuren toch?
Ik heb ook mijn verzekeringsmaatsschappij al gebeld en deze zouden de klacht opnemen en ze wilden weten wat er als oplossing gedaan word en hoe, de meneer aan de telefoon vond het wel slordig als ze dit op gaan lossen zodat je de schade blijft zien.

Wie van jullie heeft ervaring met dit soort zaken en wie van jullie weet in hoeverre dit inderdaad netjes kan worden opgelost?
Overgens zit er ook een ratelend gelijmd bij de ruit wat eerst niet was weet iemand of dit gewoon de lijm is die nog niet helemaal uitgehard is??
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
laheije
4th Gear member

Hoge uitzonderingen, hoge uitzonderingen als iets goed gaat zul je bedoelen.

Dit zijn dan gelukkig ook hoge uitzonderingen
joepdesign
2nd Gear member
Contacteer:

Ik herken het probleem van autototaalglas!

Voorruit moest vervangen worden en ook mijn bijrijdersportierruit, na een inbraak.

Toen ik de auto weer kwam ophalen bleek:

- De voorruit nergens in de rubbers aan te sluiten,
- Daklijsten waren geblutst (met het monteren)
- Diepe krassen op het dak van het verwijderen van de daklijsten
- Deuk in het dak (waarschijnlijk van het monteren van de daklijsten)
- Panama sloot niet aan, hier kon je door naar de motor kijken
- A-stijlkapjes waren besmeurs met vieze vingers
- En achteraf bleek de voorruit niet gecentreerd te zijn.

Ik heb dit alles vast laten stellen door een schade-expert en mijn autoverzekering op de hoogte gesteld, omdat zij mij door verwezen naar Autototaalglas te tijde van de inbraak.

Gelukkig hebben ze het redelijk goed opgelost. Redelijk!!!

- Nieuwe voorruit geplaatst
- Dak uitlaten deuken en compleet gespoten
- a-stijl kapjes gereinigd
- Alles sluitend gemonteerd zonder kieren ook de panama
- Nieuwe daklijsten gemonteerd

Ik was dus opzich best blij toen ik hem weer op kwam halen. Maar ja:
"sorry meneer", we moeten het dak wel opnieuw polijsten, omdat we met de kitspuit zijn uitgeschoten en nu is er een waas op uw nieuwe lak ontstaan. Dit kunnen we echter pas over 2 weken doen als de lak is uitgehard. Ow en ook het klipje van de parkeerbonhouder is helaas afgebroken, maar een nieuwe is al besteld. Wanneer kunnen we weer een afspraak maken. Alsof ik die auto elke dag kan missen!

Verder blijkt nu ook dat het raam van de rechter portier voor niet helemaal open gaat en als je hem sluit dan kraakt ie ff... Lang leven glasboeren

Maar goed, binnenkort dan maar weer een afspraakje maken
ajschot
3rd Gear member

jaja dat is dus bij mij ook dat kraken als ik over een hobbeltje rijd, nou heb mijn autoverzekering gebeld en die willen graag weten of alles naar wens is dan wel word opgelost. Ze hebben aangegeven er werk van te maken als Autotaalglas niet met een goede oplossing komt. Trouwens zijn mijn lijsten ook niet goed geplaatst!!! paar doppen zijn gewoon los. IK ga morgen ochtend nog even langs de dealer om te vragen om bevestiging.
Bij mij is overgens ook wel wat kit hier en daar ge morst en wat oude warme rubberresten zo lijkt het wel! even wat foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”