Ben een beetje dom geweest. Gisteren gemerkt dat één van m'n jeans (voor de hollanders : spijkerbroeken) blauwe vlekken heeft gemaakt op m'n wit leder, voornamelijk op de zijwangen.
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit het beste kan wegkrijgen ? Heeft er iemand ook tips om m'n leder te beschermen zodat dit nog niet eens voorvalt ?
Alvast bedankt !
Leer is vuil
- kmser
- 4th Gear member
Water en een zeemvel (vochtig, niet nat) helpen. Eventueel een beetje witte (natuurlijke) zeep. In de winkel zijn er veel producten specifiek voor leer.
Er zullen ook mensen zijn de zeggen dat je geen zeep mag gebruiken, maar wij hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Geen jeans meer dragen, dan heb je er geen last meer van.
Er zullen ook mensen zijn de zeggen dat je geen zeep mag gebruiken, maar wij hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Geen jeans meer dragen, dan heb je er geen last meer van.

V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- patrice
- 3rd Gear member
heb net hetzelfde voor, iedere maand gewoon is met een vochtig doek kuissen en dat komt het zeker in orde, tot nu toe geen enkel specifiek produkt gekocht, de laatste keer heb ik ook gewoon een beetje zeep gebruikt en dat lukte perfect!
gewoon regelmatig doen, dan neemt dat nog geen minuutje in beslag!
gewoon regelmatig doen, dan neemt dat nog geen minuutje in beslag!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
-
- 2nd Gear member
dat pakketje is mss goed voor kleine vlekjes maar ik vind dat het totaal niet werkt,Poolrev schreef:Volvo heeft een onderhoudspakketje voor leer, gebruiken wij ook in de V70 van m 'n pa en werkt uitstekend.
ik zelf heb een product van een autobekledings bedrijf en dat is echt een wondermiddel. ik vertik het van geen jeans te dragen, ik kuis wel elke week mijn leer en voedt het met hetzelfde product.
- denivan
- 2nd Gear member
Heeft dat product van het autobekledingsbedrijf ook een naam toevallig ?Kev_C30 schreef:dat pakketje is mss goed voor kleine vlekjes maar ik vind dat het totaal niet werkt,Poolrev schreef:Volvo heeft een onderhoudspakketje voor leer, gebruiken wij ook in de V70 van m 'n pa en werkt uitstekend.
ik zelf heb een product van een autobekledings bedrijf en dat is echt een wondermiddel. ik vertik het van geen jeans te dragen, ik kuis wel elke week mijn leer en voedt het met hetzelfde product.
Het product dat volvo verkoopt, hangt daar hun eigen naam op of is dat van een ander merk ?
- patrice
- 3rd Gear member
als je regelmatig (minstens om de twee weken) gewoon is kuist met water ,zal al die produkten volgens mij niet nodig zijn, na bijna 1 jaar is mijn calacite cream als nieuw, nu ga ik wel is een produkt kopen, maar gewoon om mijn leer soepel te houden!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- Bombina
- 3rd Gear member
Voor diegenen die wel een professioneel product van een bedrijf willen hebben -dat niet van Volvo is- en daarover het eea willen lezen, verwijs ik graag naar de site van http://www.colourlock.nl/
Zij hebben speciale middeltjes tegen jeansvlekken. Op de site veel info over het gebruik van de producten.
Ik ben er zelf via dit forum terecht gekomen en spul gekocht. Overigens geen jeans-reiniger. Iemand anders toevallig wel?
Ik ben er zeer over te spreken, en ook mijn buurvrouw die radeloos aan mij vroeg hoe ze het leer van haar Alfa schoon kon krijgen, en vervolgens aan de slag ging met de reiniger van Colourlock.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen enkele link met dit bedrijf, afgezien van het feit dat ik nu 1x klant bij hun ben geweest.
Succes!
Zij hebben speciale middeltjes tegen jeansvlekken. Op de site veel info over het gebruik van de producten.
Ik ben er zelf via dit forum terecht gekomen en spul gekocht. Overigens geen jeans-reiniger. Iemand anders toevallig wel?
Ik ben er zeer over te spreken, en ook mijn buurvrouw die radeloos aan mij vroeg hoe ze het leer van haar Alfa schoon kon krijgen, en vervolgens aan de slag ging met de reiniger van Colourlock.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen enkele link met dit bedrijf, afgezien van het feit dat ik nu 1x klant bij hun ben geweest.
Succes!
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
-
- 2nd Gear member
Voor het schoonmaken van leder gebruik ik enkel groene zeep, dit is een natuurproduct en dit gebruik ik ook om het stoffen dak van onze Golf Cabriolet te reinigen.
Voor kale plekken in het leder gebruik ik producten van "De Leerlooier" uit Den Haag. Zij kunnen aan de hand van een kleurmonster, precies de kleur van je leder leveren in een flesje. Dit is een kwestie van opbrengen met een sponsje en het ziet er weer als nieuw uit.
Zie foto: Dit is het leder van onze Golf Cabriolet van 1996 (ruim 11 jaar oud dus).

De onderste foto is een afbeelding van tijdens de behandeling, hier zie je nu nog duidelijk kreukels zitten, deze worden ook min of meer opgevuld, maar dit krijg je nooit helemaal weg, deze wang was dus behoorlijk kaal, nu weer netjes!
Voor kale plekken in het leder gebruik ik producten van "De Leerlooier" uit Den Haag. Zij kunnen aan de hand van een kleurmonster, precies de kleur van je leder leveren in een flesje. Dit is een kwestie van opbrengen met een sponsje en het ziet er weer als nieuw uit.
Zie foto: Dit is het leder van onze Golf Cabriolet van 1996 (ruim 11 jaar oud dus).
De onderste foto is een afbeelding van tijdens de behandeling, hier zie je nu nog duidelijk kreukels zitten, deze worden ook min of meer opgevuld, maar dit krijg je nooit helemaal weg, deze wang was dus behoorlijk kaal, nu weer netjes!
-
- 2nd Gear member
awel das iets frans, zij importeren dat speciaalvoor hun behandelingen maar verkopen het ook aan particulieren.denivan schreef:Heeft dat product van het autobekledingsbedrijf ook een naam toevallig ?Kev_C30 schreef:dat pakketje is mss goed voor kleine vlekjes maar ik vind dat het totaal niet werkt,Poolrev schreef:Volvo heeft een onderhoudspakketje voor leer, gebruiken wij ook in de V70 van m 'n pa en werkt uitstekend.
Het product dat volvo verkoopt, hangt daar hun eigen naam op of is dat van een ander merk ?
uit mijn hoofd weet ik niet de naam maar ik laat het zo snel mogelijk weten
- denivan
- 2nd Gear member
Heb dit gekocht bij onze volvodealer :
Heb even wat getest en het is al iets beter geworden, maar nog niet 100 % . Heb nu ergens gelezen dat de enige reden dat men reinigen met zeep afraadt, is omdat dan de toplaag van het leeg verwijderd wordt en daardoor gemakkelijker scheurtjes etc ontstaan.
Maar als je na het reinigen met zeep (natuurlijk niet overdadig) onmiddellijk een voedingsproduct gebruikt (zoals hierboven getoond), zou het helemaal geen kwaad kunnen en hou je het leer netjes.
Dit weekend ga ik m'n eigen tactiek eens uitproberen en dan laat ik jullie iets weten of 't gelukt is of niet
Gold Class Leather Cleaner and Conditioner
Onze award winnende Meguiar’s reiniger en verzorger in-één verwijdert alledaags vuil, voedt en beschermt leer zonder zijn natuurlijke look en glans te veranderen.
414ml - € 14.99

Maar als je na het reinigen met zeep (natuurlijk niet overdadig) onmiddellijk een voedingsproduct gebruikt (zoals hierboven getoond), zou het helemaal geen kwaad kunnen en hou je het leer netjes.
Dit weekend ga ik m'n eigen tactiek eens uitproberen en dan laat ik jullie iets weten of 't gelukt is of niet

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
wij krijgen de r-desgin bekleding, moeten we daar ook mee uitkijken? mijn zusje van 2 jaar oud drinkt wel is wat in de auto en ze morst ook wel is..
[quote]mijn zusje van 2 jaar oud drinkt wel is wat in de auto en ze morst ook wel is..
Beide zal ze dus moeten afleren.....
Beide zal ze dus moeten afleren.....
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hebben we verder geen andere keus?
- Bart
- 8th Gear member
Jullie hadden ook het off-black leer kunnen kiezen...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ja kan nog wel denk ik, want my 2009 word in de 3e week van mei gebouwd dus.. Maar het witte gedeelte is ook leer he, is makkelijk om schoon te maken.
- Cocky
- 3rd Gear member
ik heb in mijn wagen nog niet anders dan jeans gedragen en mijn gebroken wit lederen zetels hebben nog geen repaint ondergaan hoor
mss ander merk broeken kopen? die minder afgaan? Heb je ze wel voor de eerste keer dat je ze waste in een emmer met water met een scheutje azijn bij gestoken om de broeken kleurvaster te maken? in elk geval met SOS international, Coolcat en 501's nog geen miserie gehad
Ik probeer het probleem van de andere kant op te lossen...
greetz

greetz
Life is short, live it fast.