ervaring met Latitude Tour HP?

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
nicolo
1st Gear member

Ik rijd met XC70 MY 07, 16 inch velgen met de gekende Scorpions STR. Al iemand ervaring met de Michelin Latitude Tour HP op zijn XC? Zou bijzonder veel comfort moeten bieden, en dat zoek ik nu net. Vind de XC70 soepel geveerd (drempels!), maar de Scorpions stug afrollen op oneffenheden. (volgens de bandenboer wegens verstevigde flanken voor 4x4 wagens) Had op mijn V70 Michelin Pilot HP: stuk comfortabeler.
redikim
2nd Gear member

Er zijn Michelin Latitude banden leverbaar.
Alleen zijn dat H banden en eigenlijk schrijft volvo Scorpion STR banden voor in de V.
Steeds vaker komen er klachten over deze banden en in veel gevallen al heel snel na aflevering of montage van nieuwe banden.
Als ik in de lijst bij Volvo kijk mogen er H banden gemonteerd worden van Michelin, in de H codering maar met een loadindex van 102H.
De ervaringen binnen onze dealerorganisatie zijn daar heel erg goed mee.
Comfort, slijtage en afrolgeluiden zijn een heel stuk beter en acceptabeler voor de klant dan die van een Pirelli STR.

Zeker een aanrader.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.

S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé

Life is better lived together
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”