Vragen over de werkplaats.

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Hoi allemaal,

ik zou graag willen weten wat het normale uurtarief is dat de Volvodealer hanteert. Ook wil ik weten wat je als leek kan doen als je het niet eens bent met de dealer?

De situatie is als volgt:
Ik heb last van wat rammeltjes in mijn nieuwe Volvo en ben naar de dealer geweest. Hele dag bezig geweest en volgens de dealer bleek het te liggen aan het feit dat de versterker niet goed teruggeschroeft was door een derde en dat ze hiervoor een rekening moesten maken. Het klopte dat er een derde aan had gezeten want ik heb mijn bluetooth carkit elders laten installeren, maar was redelijk zeker dat hij heel (echt heel) stevig vastgeschroeft werd. Maar ik heb geen verstand van auto's en was al blij dat alles opgelost was en heb de rekening gewoon betaald. Er werd mij verzekerd dat er geen rammeltje meer was. Dat was gisteren. Vanochten merkte ik dat er wel degelijk nog een rammeltje aanwezig is. Ik heb nu dus gewoon de rekening betaald waar ik nu nog meer aan twijfel en heb nog steeds last van een rammeltje in mijn auto.

Ik heb nul komma nul verstand van auto's dus als ze technisch gaan praten, kan ik me niet echt verdedigen. Ik ben het nu ook niet meer zo eens met de rekening die ik betaald heb, maar hoe moet ik nou bewijzen dat het niet komt doordat de versterker niet goed vast zat?

Ik ben best tevrreden met mijn Volvo en de service is tot dit incidentje ook ok geweest.

Hebben jullie misschien goede adviezen voor me? Is er eigenlijk wel kans dat ik het bedrag dat ik betaald heb nog terugzie? Het is nog geen honder Euro, maar het gaat even om het principe. Ik voel een vieze nasmaak.

Ik heb de dealer nog niet gebeld, omdat ik niet precies weet hoe ik dit moet aanpakken.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Een hele dag bezig voor nog geen 100 euro lijkt me wel goedkoop :)

Maar je hebt toch gewoon garantie op reparaties? Deze reparatie is blijkbaar niet goed uitgevoerd, dus de dealer moet het in orde maken lijkt me, zonder extra kosten.
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Nee, alleen 1 uur viel niet onder de garantie. Ze hebben nog wat andere dingen uitgezocht die wel onder de garantie vielen.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja, maar ik bedoel dat op die uitgevoerde reparatie gewoon BOVAG voorwaarden van toepassing zijn. Je hebt dus 3 maanden garantie op die reparatie. Het feit dat er weer wat gaat rammelen (binnen de 3 maanden) valt onder die garantie.
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

€100,- is vrij duur voor 1 uur werkloon. Ik betaal bij de Volvodealer in Assen €60,- ex btw per uur.


Verder heb je idd gewoon garantie op de reparatie van "het rammeltje oplossen" waarvoor je die €100,- hebt betaald.

Dus gewoon naar de dealer terug gaan en zeggen: "beste mensen mijn Volvo rammelt nog dus daar moet nog maar even opnieuw naar worden gekeken." En daar zal je dan geen rekening voor krijgen. ;)


Krijg je dat wel dan moet je de baliemedewerker maar eens vragen wat voor oplichtingspraktijken ze daar allemaal uitvoeren.
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Ok, zal ik doen. Het is niet dat ik 100 Euro veel geld vind, maar meer dat de dealer de schuld geeft aan het feit dat de versterker niet goed was teruggezet door een derde en daardoor dat gedeelte in rekening brengt. Dit kan ik niet tegenspreken met bewijs, maar het feit dat ondanks dat ze zeggen dat de rammel hiermee verholpen was, de rammel er nog steeds zat, zet me aan het twijfelen. Was het wel de versterker? Want als het uiteindelijk niet daardoor kwam, hoort het onder normale omstandigheden onder de garantie te vallen. Daar zit ik meer mee.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”