Vragen over de werkplaats.
Geplaatst: 18.08.2005 - 17:16
Hoi allemaal,
ik zou graag willen weten wat het normale uurtarief is dat de Volvodealer hanteert. Ook wil ik weten wat je als leek kan doen als je het niet eens bent met de dealer?
De situatie is als volgt:
Ik heb last van wat rammeltjes in mijn nieuwe Volvo en ben naar de dealer geweest. Hele dag bezig geweest en volgens de dealer bleek het te liggen aan het feit dat de versterker niet goed teruggeschroeft was door een derde en dat ze hiervoor een rekening moesten maken. Het klopte dat er een derde aan had gezeten want ik heb mijn bluetooth carkit elders laten installeren, maar was redelijk zeker dat hij heel (echt heel) stevig vastgeschroeft werd. Maar ik heb geen verstand van auto's en was al blij dat alles opgelost was en heb de rekening gewoon betaald. Er werd mij verzekerd dat er geen rammeltje meer was. Dat was gisteren. Vanochten merkte ik dat er wel degelijk nog een rammeltje aanwezig is. Ik heb nu dus gewoon de rekening betaald waar ik nu nog meer aan twijfel en heb nog steeds last van een rammeltje in mijn auto.
Ik heb nul komma nul verstand van auto's dus als ze technisch gaan praten, kan ik me niet echt verdedigen. Ik ben het nu ook niet meer zo eens met de rekening die ik betaald heb, maar hoe moet ik nou bewijzen dat het niet komt doordat de versterker niet goed vast zat?
Ik ben best tevrreden met mijn Volvo en de service is tot dit incidentje ook ok geweest.
Hebben jullie misschien goede adviezen voor me? Is er eigenlijk wel kans dat ik het bedrag dat ik betaald heb nog terugzie? Het is nog geen honder Euro, maar het gaat even om het principe. Ik voel een vieze nasmaak.
Ik heb de dealer nog niet gebeld, omdat ik niet precies weet hoe ik dit moet aanpakken.
ik zou graag willen weten wat het normale uurtarief is dat de Volvodealer hanteert. Ook wil ik weten wat je als leek kan doen als je het niet eens bent met de dealer?
De situatie is als volgt:
Ik heb last van wat rammeltjes in mijn nieuwe Volvo en ben naar de dealer geweest. Hele dag bezig geweest en volgens de dealer bleek het te liggen aan het feit dat de versterker niet goed teruggeschroeft was door een derde en dat ze hiervoor een rekening moesten maken. Het klopte dat er een derde aan had gezeten want ik heb mijn bluetooth carkit elders laten installeren, maar was redelijk zeker dat hij heel (echt heel) stevig vastgeschroeft werd. Maar ik heb geen verstand van auto's en was al blij dat alles opgelost was en heb de rekening gewoon betaald. Er werd mij verzekerd dat er geen rammeltje meer was. Dat was gisteren. Vanochten merkte ik dat er wel degelijk nog een rammeltje aanwezig is. Ik heb nu dus gewoon de rekening betaald waar ik nu nog meer aan twijfel en heb nog steeds last van een rammeltje in mijn auto.
Ik heb nul komma nul verstand van auto's dus als ze technisch gaan praten, kan ik me niet echt verdedigen. Ik ben het nu ook niet meer zo eens met de rekening die ik betaald heb, maar hoe moet ik nou bewijzen dat het niet komt doordat de versterker niet goed vast zat?
Ik ben best tevrreden met mijn Volvo en de service is tot dit incidentje ook ok geweest.
Hebben jullie misschien goede adviezen voor me? Is er eigenlijk wel kans dat ik het bedrag dat ik betaald heb nog terugzie? Het is nog geen honder Euro, maar het gaat even om het principe. Ik voel een vieze nasmaak.
Ik heb de dealer nog niet gebeld, omdat ik niet precies weet hoe ik dit moet aanpakken.