Paul schreef:Ik zal het morgenochtend eens gaan testen, denk alleen voorlopig met een USB-Stick en met Ipod Nano
Met sticks heb ik geen problemen gehad, en ik hoor/lees veel verhalen van mensen met een Ipod, die lijken het allemaal prima te doen.
Een stick gebruikt veel minder stroom, en een Ipod heeft zelf een accu om pieken mee op te vangen.
Een USB HDD met accu zou vast ook goed werken
Kent iemand een USB hub die 5v of 12v power kan gebruiken om de poorten weer mee te poweren? Dan zou je met 1 hub die extra stroom uit de accu haalt via de 12v aansluiting meerdere USB apperaten van stroom kunnen voorzien en genoeg stroom leveren om de HDD mee te boosten.
Moet wel ook echt een usb hub zijn, dus niet van die 12v naar 2x12v en 2x usb dingen, die bestaan wel, maar die kan je dan weer niet aan de USB aansluiting verbinden
Want als ik het met een boosted USB hub kan doen kan ik misschien het detectie probleem oplossen, een USB hub boost pas (levert stroom) als de USB connectie probeert te syncen, en dus pas als de radio luisterd. Ik heb nu het probleem dat met de extra 12v voeding naar de HDD hij te vroeg of te laat (kom er niet helemaal achter wat er precies misgaat) stroom krijgt waardoor de radio pas ziet dat hij er is als ik hem even los van de usb aansluiting trek en er gelijk weer in prop. Als ik dat probleem nu kan oplossen vind ik eht niet erg om extra stroom uit een 12v te halen.
Volgens mij is bij het draaien van de sleutel naar I krijgt de HDD stroom van de 12v, spinned, zoekt vind niets (de radio is nog aan het booten) en stopped met roepen, dan komt de radio en hoort dus niets meer. Eruit, erin, usb handshake probeert weer, ah nu wel een radio, en laden maar.
Ik moet dus of een vertraging leveren aan de 12v waardoor hij 3 sec later stroom krijgt, of zorgen dat na het booten van de radio hij pas doorgeeft aan de HDD dat er een usb host is. Nu gaat dat te snel.
Of natuurlijk een HDD vinden die minder stroom nodig heeft.
Of een USB plug met accu

wel een usb door geef plug, maar dan met accu om stroom pieken op te vangen.... hmmm nog de meest reeele optie, even zoeken
Jammer dat eht allemaal NET niet wil

Ik heb trouwens weer geen problemen met resume van nummers. 99% van de tijd gaat hij gewoon netjes verder.