Tikkend geluid achter koplamp?

Geproduceerd bij NedCar in Born
V401.8
3rd Gear member

Ik hoorde een licht tikkend geluid ergens in de buurt achter de rechter koplamp.
Het kwam niet van de motor...
Daar zit toch niks?
Wat kan dat zijn?
theboz
2nd Gear member

stelmotor koplamp die geen eindaanslag meer heeft (stuk)
haal de stekker van de koplampversteller los als geluid dan weg advies motor vervangen
The Boz
eXite
4th Gear member

Hm, een kapotte stelmotor heb ik ook gehad, maar dan moet wel de hele koplampunit vervangen worden..
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Bart Giesen
5th Gear member

eXite schreef:Hm, een kapotte stelmotor heb ik ook gehad, maar dan moet wel de hele koplampunit vervangen worden..
Euh dat lijkt me bijzonder ongeloofwaardig.
V401.8
3rd Gear member

Hoe zit het nu kan ik niet alleen het motortje vervangen?
Zuipschuit
2nd Gear member

het motortje is los te vervangen. Ik heb hier onderdelen van een koplampen uit een phase 1 liggen. Ook heb ik nog 2 stelmotoren voor de koplamp phase 1 liggen.
Dus in geval nood, kan ik je wel matsen.
eXite
4th Gear member

Bart Giesen schreef:
eXite schreef:Hm, een kapotte stelmotor heb ik ook gehad, maar dan moet wel de hele koplampunit vervangen worden..
Euh dat lijkt me bijzonder ongeloofwaardig.
Sja bij mij is het onder garantie gebeurd, was dan wel een new s40, maar neem aan dat ze niet voor de lol een hele unit gaan vervangen...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
V401.8
3rd Gear member

Is het moeilijk om het motortje te vervangen?

Ik hoorde het net trouwens niet met de motor uit (wel contact aan)!
Ik neem aan dat het dan ook moet werken.
Het getik dat ik eerder hoorde was een vrij snel getik.
Zou het dan misschien toch iets anders zijn?
Auk
6th Gear member

Wanneer het geluid achter je koplamp vandaan komt is het misschien handig je motorkap ff open te trekken en eens te luisteren of het ook écht van de lampunit af komt.

Koplamp is simpel uit elkaar te halen, motortje is er ook eenvoudig uit te halen, maar volgens mij wel wat priegelwerk zoals ik me kan herinneren. Heb het een keer bij een ph2 S40 moeten doen.. dat motortje deed helemaal niks meer.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
laheije
4th Gear member

Dit klinkt niet ongeloofwaardig maar het is ongeloofwaardig en dus niet waar.
Hoe kom je aan deze onzin?
Als je het niet weet hoe dan je mond en zet de mensen niet op een dwaalspoor.
En wil je aan het gesprek deelnemen schrijf dan iets in de trant van ik weet het niet precies maar ik wil toch mee praten.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Auk
6th Gear member

laheije schreef:
Dit klinkt niet ongeloofwaardig maar het is ongeloofwaardig en dus niet waar.
En wil je aan het gesprek deelnemen schrijf dan iets in de trant van ik weet het niet precies maar ik wil toch mee praten.
Huub
Sorry dat ik me er even mee bemoei, maar ik vind deze opmerking toch een beetje te ver gaan als je het mij vraagt.

Mensen gaan ten slotte op een forum om hun ervaringen te delen met elkaar en om te kunnen discussiëren over verschillende onderwerpen. Ookal wordt er hier en daar veel onzin geschreven door mensen die denken dat ze het weten... daar kun je niks tegen doen. Anders ga je maar naar de dealer! Dat is nu eenmaal het nadeel van een forum.

De koplamp van een S40/V50 zit wat moeilijker in elkaar dan een koplamp van een oudere P1 of P2 type S40/V40... die twee kun je niet met elkaar vergelijken.

Daarnaast is het waarschijnlijk goedkoper om bij de mk II S40 een geheel nieuwe unit te installeren dan zo'n unit uit elkaar halen + weer in elkaar zetten.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
laheije
4th Gear member

Er was sprake van een v40 1.8 en als die stelmotoren heeft kan je ze ook vernieuwen. Het kan zijn dat jonge auto`s dat niet hebben, maar naar mijn mening kan je ieder motortje vervangen.
En hier wordt zo veel nonsens vertelt dat je af en toe denkt van hoe komt iemand op het idee.
Huub
V401.8
3rd Gear member

Ik heb nog eens goed gekeken. Het snelle getik lijkt toch echt ergens bij de koplamp (rechts) vandaan te komen. Vreemde is dat zodra ik een klein beetje kort gas geeft het geluid weg is en blijft voor een tijdje.
Het komt op een gegeven moment wel weer terug.
Rara?
Bart Giesen
5th Gear member

Schiet me iets te binnen wacht effe opzoeken
Bart Giesen
5th Gear member

Kan het het koolstoffilter niet zijn? Zit ook een klep in die kan tikken..
eXite
4th Gear member

laheije schreef:Dit klinkt niet ongeloofwaardig maar het is ongeloofwaardig en dus niet waar.
Huub
Nou Huub, prachtig als het bij de oude S40 lampen wel kan, ik beweer ook niet dat het niet kan, maar bij de lampen van een new S40 kan het niet. Tenminste, in zoverre dat je geen losse stelmotoren kunt bestellen bij Volvo. Deze informatie heb ik van de magazijnchef van mijn dealer.

Op een forum ontstaan wel vaker zijsporen van informatie die niet perse direct gerelateerd is aan het initiele onderwerp. Als iemand straks hetzelfde probleem heeft (en de zoekfunctie gebruikt) dan weet diegene in ieder geval wat hem te doen staan als zijn new S40 met een dergelijk probleem kampt.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
laheije
4th Gear member

Nou kan je ook niet alles geloven wat een volvo dealer vertelt, dat is op het forum ook vaker ter sprake gekomen.
Weet je de dealers verkopen meestal een geheel nieuw onderdeel in plaats van een stukje van dat onderdeel als je begrijpt wat ik bedoel.
Logisch want de waarde(lees winst) is dan hoger.
Ik zal ook niet beweren dat elk onderdeel te bestellen is maar het lijkt mij toch dat
bij de dealer maar direct word verteld neen mijnheer dat is niet los te verkrijgen.
Maar daar moet je je niet door laten afschepen, want sommige dealers doen er alles aan om de door jou zuur verdiende geld afhandig te maken, ik heb zo in mijn leven al heel wat meegemaakt met betrekking tot garage`s en handelaren.
Ik heb zo mijn eigen mening over deze gasten.
Huub
Bart Giesen
5th Gear member

Lijkt mij stug hoor, iedere koplamp met hoogteregeling, kan de stelmotor van vervangen worden;
-enkel koplamp: 3345721
-dual koplamp: 30864592

Stekker ontkoppelen, kwartslag draaien en eruit pakken. Heb der volgens mij nog wat liggen.

-Maar ontkoppel de stekker eens van de verstelling.
-Daarna ook goed luisteren naar koolstoffilter (achter bumper).
-Luister eens goed naar daar waar de multiriem over loopt...
eXite
4th Gear member

laheije schreef:Nou kan je ook niet alles geloven wat een volvo dealer vertelt, dat is op het forum ook vaker ter sprake gekomen.
Weet je de dealers verkopen meestal een geheel nieuw onderdeel in plaats van een stukje van dat onderdeel als je begrijpt wat ik bedoel.
Logisch want de waarde(lees winst) is dan hoger.
Ik zal ook niet beweren dat elk onderdeel te bestellen is maar het lijkt mij toch dat
bij de dealer maar direct word verteld neen mijnheer dat is niet los te verkrijgen.
Maar daar moet je je niet door laten afschepen, want sommige dealers doen er alles aan om de door jou zuur verdiende geld afhandig te maken, ik heb zo in mijn leven al heel wat meegemaakt met betrekking tot garage`s en handelaren.
Ik heb zo mijn eigen mening over deze gasten.
Huub
Ja, ik ben ook niet van gisteren en weet ook dat iedere ondernemer geld probeert te verdienen waar mogelijk, maar de koplamp in kwestie is in geheel kosteloos onder garantie vervangen. Lijkt mij dat als ze de stelmotor hadden kunnen vervangen, dat ze dat dan wel gedaan hadden...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
V401.8
3rd Gear member

Ik heb in een boek opgezocht waar het koolstoffilter zit.
Ik heb het idee dat het af en toe snelle tikken hier vandaan komt.

Hoort het koolstoffilter te tikken?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”