Mijn auto is uitgerust met abs. Ik weet dat elke keer na het starten het systeem zichzelf controleerd. Maar heb het idee dat de ABS-controle bij mij een absurd hard schavend geluid maakt. Komt dit anderen bekend voor of moet ik mijn auto eens na laten kijken? Verder rijdt de auto trouwens prima en verschijnt er geen waarschuwingsteken.
dank
ABS
- volvo for life
- 2nd Gear member
Ik heb ook abs maar ik hoor niks, het dashboard zit wel een lampje maar dat gaat alleen branden bij storingen.
Ik denk dat er niks aan de hand is, maar als je het niet zeker weet zou ik het zeker laten nakijken, dat kan je een hoop onkosten besparen.
Ik denk dat er niks aan de hand is, maar als je het niet zeker weet zou ik het zeker laten nakijken, dat kan je een hoop onkosten besparen.
Volvo 940 Estate Automaat
Range Rover Vogue SE Westminster
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
abs maak zelf geen geluid het is er gewoon passief aanwezig.
Ik zou meer kijken naar de remschijven en of blokken of bijde.
Wat namelijk gebeurt is dat na een bepaal de tijd meestal na ongeveer 150000 á 200000km de schijven zo ingeremt zijn dat er een rand ontstaan is die tegen de zijkant van de blokken schuurt :?
Ik zou meer kijken naar de remschijven en of blokken of bijde.
Wat namelijk gebeurt is dat na een bepaal de tijd meestal na ongeveer 150000 á 200000km de schijven zo ingeremt zijn dat er een rand ontstaan is die tegen de zijkant van de blokken schuurt :?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik geloof inderdaad dat na het starten het systeem zichzelf controleerd en dat er een tik te horen of te voelen is.
VOor de rest heb ik geen ABS dus kan niet vertellen hoe het precies wel of niet moet zijn :razz:
VOor de rest heb ik geen ABS dus kan niet vertellen hoe het precies wel of niet moet zijn :razz:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
- R.M.B.
- 2nd Gear member
In de handleiding staat dat het systeem deze comtrole uitvoert rond de 30 km p / u. Dus dat staat vast alleen vond ik dus dat dat geluid zo hard was en vroeg ik me af of dit normaal is. Blijkbaar komt dit dus niet bij alle ABS uigevoerde 440's voor.
- volvo for life
- 2nd Gear member
Dat heb ik ook gelezen in het instructieboekje, alleen is het bij mij bijna niet te horen. Maar hij is wel voorzien van abs.In de handleiding staat dat het systeem deze comtrole uitvoert rond de 30 km p / u. Dus dat staat vast alleen vond ik dus dat dat geluid zo hard was en vroeg ik me af of dit normaal is. Blijkbaar komt dit dus niet bij alle ABS uigevoerde 440's voor.
Volvo 940 Estate Automaat
- Rsport
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ook ABS op mijn 480T, maar geen geluiden.
Heb je dat geluid altijd al gehad of is het iets van de laatste tijd, in het laatste geval zou ik het laten nakijken door de dealer, zo niet kun je altijd eens vragen of dat hoort, wat het kan zijn en of het kwaad kan
Heb je dat geluid altijd al gehad of is het iets van de laatste tijd, in het laatste geval zou ik het laten nakijken door de dealer, zo niet kun je altijd eens vragen of dat hoort, wat het kan zijn en of het kwaad kan