Ik wil een paar andere deuren in mijn Volvo 144 zetten. Het zijn deuren met inliggende handgrepen (ik weet niet of dat uitmaakt).
Graag wil ik de oude sloten overzetten op de "nieuwe" deuren. Bij de nieuwe deuren heb ik namelijk geen sleutel.
Ik heb de bekleding van de deuren losgehaald. De bekleding zit alleen nog vast bij de draaihendel voor het raam. Hoe kan ik deze verwijderen?
Kan ik de sloten daarna makkelijk losmaken?
Heeft iemand tips?
Alvast dank!
Sloten deuren 144
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Je hoeft al die boel toch helemaal niet open te maken? Er zit een boutje in de deur (de "kopse kant") boven het slot. Als je die losdraait kun je de cilinder er zo uittrekken.
Trouwens: de raamslinger zit van achter vast met een soort haarspelveer(Dus tussen de ring en de deurbekleding): ik druk hem altijd met een schroevendraaier terug. De pest voor dat veertje, maar ja met terugbuigen wil het meestal wel weer werken. Er schijnt een speciale tang voor te zijn, maar die heb ik nog nooit gezien?gebruikt.
Trouwens: de raamslinger zit van achter vast met een soort haarspelveer(Dus tussen de ring en de deurbekleding): ik druk hem altijd met een schroevendraaier terug. De pest voor dat veertje, maar ja met terugbuigen wil het meestal wel weer werken. Er schijnt een speciale tang voor te zijn, maar die heb ik nog nooit gezien?gebruikt.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Iroll
- 6th Gear member
Het stellen van een deur is een ramp, haal in ieder geval de deur van de scharnieren en niet de deuren met scharnieren verwijderen. Hopen dat je andere deuren er dan pas in komen te zitten. Je stelt de deuren door het scharnier op de carrosserie te verplaatsen, maar dat is een onzalig werkje, ben je maar zo met zijn tweeen uren zoet mee. Lukt je niet in je eentje.