metertjes voor een leek

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
paultje
Starter

deze kersverse eigenaar van een 240 gl uit '91 vraagt zich af wat voor meters er alemaal beschikbaar zijn om de auto mooi op te maken. Daarnaast moeten ze ook enig nut dienen uiteraard. Oh ja, en wat kost dat zo'n beetje?

kan ik het spul ook makkelijk zelf plaatsen (ben niet zo handig met auto's zelf)
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ik weet niet wat er standaard in een 240 zit, maar ik neem aan dat er een snelheidsmeter/kilometerteller, benzinemeter en watertemperatuurmeter inzitten. Je kan verder denken aan een toerenteller (ca 150 €) en meters voor oliedruk.,olietemperatuur, voltage, amperage (allen rond de 35€) en verder zijn er nog temperatuurmeters voor binnen/buiten, klokjes etc. Om wat voorbeelden te zien kan je kijken op bv. www.dutchpowertrading.nl Denk bij het opleuken van je voiture ook aan de buitenkant, wat ver/breedstralers en dat soort zaken.
Alles is zelf aan te leggen, maar je moet er wel een beetje gevoel voor hebben
ruuds70
5th Gear member

Bij de 240 heb je de mogelijkheid om maximaal vijf metertjes te plaatsen in de vierkantjes naast de luchtroosters en de bovenste radioruimte.
De metertjes die Volvo aanboodt waren: toerentellertje 325 (als je de grote klop in het instrumentarium had) of op die plek een klokje, Voltmeter 130, Oliedrukmeter 305, Olietemperatuurmeter 205, Buitentemperatuurmeter 350, klokje voor de parkeerverwarming.
De prijzen destijds zijn de bedragen achter ieder metertje.

groet
Ruud
The Driver
2nd Gear member

Vergeet ook de : Econometer niet en voor de turbo : de turbodrukmeter.
Voorgaande prijzen zijn dan wel guldens, maar gezien ook die prijzen, verklaart het wel, waarom je ze zo weinig ziet.
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

Misschien een wat late reactie, maar hier wat uitleg over het aansluiten van sommige metertjes!!!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”