Hallo,
S40 Ph '3' (bj 2003):
Ik heb afgelopen week mijn schokbrekers achter vervangen (incl. rubbers ofzoiets). Maar nu heb ik ineens last van een krakende veer linksachter als ik over een bobbelige weg of drempel rijd.
Wat zou dit kunnen zijn ? Is het te verhelpen door wat in te smeren ? Ik ga sowieso terug naar de dealer, maar ben ook wel benieuwd of zij evt. iets niet goed kunnen hebben gedaan.
Schokbrekers vervangen - nu kraakt veer achter.
-
- 5th Gear member
Rubbers bedoel je de doorslagrubbers mee?
Maar rammel? Kraakt? Zit de veer niet los?
Maar rammel? Kraakt? Zit de veer niet los?
-
- 2nd Gear member
Ja,
Met 'rubbers' bedoel ik de montagerubbers waarmee de schokbrekers bevestigd zijn (ofzoiets .. dat legde ze me uit, heb er geen verstand van helaas.) .
Maar het rammelt niet .. de veer kraakt gewoon heel erg. Ik wil eigenlijk gewoon tegen de dealer kunnen zeggen 'voordat jullie de schokbrekers hebben vervangen kraakte hij niet, nu wel , dus fix het maar. '
Dus ik vraag me even af , of ze evt iets fout gedaan kunnen hebben, of iets over het hoofd hebben gezien.
Met 'rubbers' bedoel ik de montagerubbers waarmee de schokbrekers bevestigd zijn (ofzoiets .. dat legde ze me uit, heb er geen verstand van helaas.) .
Maar het rammelt niet .. de veer kraakt gewoon heel erg. Ik wil eigenlijk gewoon tegen de dealer kunnen zeggen 'voordat jullie de schokbrekers hebben vervangen kraakte hij niet, nu wel , dus fix het maar. '
Dus ik vraag me even af , of ze evt iets fout gedaan kunnen hebben, of iets over het hoofd hebben gezien.
-
- 2nd Gear member
Ok naar dealer geweest.
Linksachter kraken de stabilisatorstangetjes (1 of 2 stuks). Waarschijnlijk versleten rubber ofzo. De dealer adviseerde me om dan meteen alle 4 (de verticale) stangetjes te vervangen achter en de auto opnieuw uit te lijnen. Kosten 680 euro !!!!!
Is dit normaal ? Kan dit niet goedkoper op een of andere manier ? Iemand een idee ?
Linksachter kraken de stabilisatorstangetjes (1 of 2 stuks). Waarschijnlijk versleten rubber ofzo. De dealer adviseerde me om dan meteen alle 4 (de verticale) stangetjes te vervangen achter en de auto opnieuw uit te lijnen. Kosten 680 euro !!!!!
Is dit normaal ? Kan dit niet goedkoper op een of andere manier ? Iemand een idee ?
- Frumpy
- 5th Gear member
Er zal wel sprake zijn van een miscommunicatie, want 680 euro voor 4 verticale stabistangetjes en uitlijnen zou oplichting zijn.SanderS40 schreef:Ok naar dealer geweest.
Vierwielsuitlijning in het duurste geval 60 euro?
Wat zullen stabistangen van een S40 kosten, 35 euro p.st?
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 2nd Gear member
Nou dat idee had ik dus ook, maar het bedrag heb ik hier op papier voor me liggen. Dit is wat gevraagd wordt. (arbeidsloon c.a. 3 uur , 4x stabilisatorstangetjes, wat bouten , en uitlijnen).
Een van de stangetjes die vervangen moet worden is deze :
http://www.scantechusa.com/UserControls ... s&carName=
En dan zoeken op '30620785'
De andere zit er vlakbij. Ook zo'n verticaal ding.
Een van de stangetjes die vervangen moet worden is deze :
http://www.scantechusa.com/UserControls ... s&carName=
En dan zoeken op '30620785'
De andere zit er vlakbij. Ook zo'n verticaal ding.
-
- 2nd Gear member
Ik weet niet wat die stangetjes precies kosten, maar wel dat ze ONGEVEER 100 euro per stuk kosten (exclusief montage)

Meten is weten, als je weet wat je meet !!
-
- 2nd Gear member
Aah ik heb ze gevonden .. vervangen moet worden :
2x partnr 30620786 (http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=2352)
en 2x partnr 30620785 zie vorige post, is ook zo'n stangetje
Materiaalkosten zijn dus c.a. 175 euro. Dit moet incl. montage toch goedkoper kunnen dan 680 euro !
2x partnr 30620786 (http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=2352)
en 2x partnr 30620785 zie vorige post, is ook zo'n stangetje
Materiaalkosten zijn dus c.a. 175 euro. Dit moet incl. montage toch goedkoper kunnen dan 680 euro !
-
- 5th Gear member