Pagina 1 van 2

Terug van weggeweest..

Geplaatst: 02.04.2008 - 01:13
door Michel740Turbo
Ik heb het hier een tijdje laten afweten. Druk gehad, problemen prive, werk gedoe en veel reizen.
Zo nu terug bij af en dit keer met volle moed langs start :D

De 440 gaat morgenochtend met pijn de deur uit. En met de 740 ga ik verder en zal compleet opgeknapt worden. Ik heb er nu meer tijd voor tussen het reizen door.

Morgen ga ik nadat de 440 afgezet is bij Penders de 740 langs de Glasgarage brengen voor een nieuwe voorruit, want deze is afgekeurd. Als deze gefixed is hoop ik nog wat tijd te hebben om naar ET door te crossen voor de auspuff, want deze kan ook echt niet meer. Het zal een Ferrita gaan worden. Al had ik eerst een Simons in gedachte, maar toch overwogen voor RVS te gaan. En dan hopen dat het weer mee zit (lees droog is), want dat moet natuurlijk geproefd worden :razz:

Ook gelijk maar de trekhaak er onder vandaan trappen, want de bedrading er van was al gaar en na honderd keer mijn schenen er aan gestoot te hebben ben ik hem zat. Gelijk kijken of ik de bumper ook weer in orde kan brengen, want het is nu een lelijk groot gat er onder.

Nu ook bezig de teller te fixen, blijkt een bekend issue te zijn. En de tere onderdelen er van maken het een rottig klusje. Net met het klokje de naald vern*#kt :evil: En natuurlijk als je denk dat er nog lijm is, die kwijt zijn. Goed, ook dat komt goed met een beetje geduld.

Eind deze week gaan de achterschokdempers, een wielager en fusee kogels na 22 jaar trouwe dienst op de schop. Remslangen waren ook niet veel meer, dus ook gelijk die meenemen voor de APK met een heerlijk vers remsapje er bij. Dit ga ik vrijdag of zaterdag laten gebeuren.
Dan hopen dat hij echt door de keuring komt, Co meting was de laatste keer schokbarend goed. Ze hadden nog nooit zo'n oude auto met zo'n goede meting gezien. Ik moet zeggen dat hij boven gemiddeld zuinig rijdt, 1 op 9 meestal.

Plannen voor later:
-de termokoppeling van de koelvan te vervangen( voor misschien een electrische).
-rubbers preventief vervangen.
-toch omlaag.
-misschien de bekende 16'ers er onder (kom even niet op de naam).
-olietemp en drukmeters aansluiten.

De rest van het uiterlijk zal ook een vervolg krijgen :)

Dit is hem trouwens voor de gene die hem vergeten zijn :D
Afbeelding

Geplaatst: 02.04.2008 - 11:31
door Michael Oud
Welkom terug! Succes met je plannen!

Geplaatst: 02.04.2008 - 12:09
door Exeres
Dat zijn grote plannen met je 740! en zijn het de Hydra's dat je bedoeld? of die van mij? ;-)

Veel succes en je mag er zeker van zijn dat we het blijven volgen!!

grtz
Maarten

Geplaatst: 02.04.2008 - 16:10
door Michel740Turbo
Zo de voorruit zit er in. Ik kreeg een 940 ruit die iets luxer is met een verduistering rond de spiegel. Maar auw auw auw wat een bende onder die oude ruit. Begijp nu ook waarom hij lekte. De ruit is ooit eens eerder vervangen, maar heel slecht gedaan. Waarschijnlijk zelf ofzo. Ik denk dat er schade aan de lak is gebracht. Ook niet in de primer gezet waar door de lijm nooit gehecht. Vervolgens de ruit omkit met allerlij kitjes waar door het water nooit heeft weg kunnen lopen... Gevolg een hoop roest en etter.
Ook zat de ruit scheef en te strak tegen de klipjes aan één kant.

Ik ben er de hele tijd bij gebleven en hier en daar wat geholpen. Ook het kozijn is nu schoon als schoon we hem konden krijgen. Toch zal ik er in de snelle toekomst er wat aan moeten doen. Het beste is de ruit er weer uitsnijden en dan het kozijn stralen en met tin glad maken om het daarna goed af te primeren.

Daarna om dat de km-teller het nosteeds niet naar de volvo buren gelopen om wat gegevens en tips op te vragen over het systeem.
Volgens kan de bedrading wel een breken op het cardan wat het geflipper zou kunnen betekenen. Het beste is de bedrading door te meten.
Dit dus gedaan alle bedradin van cardan tot tellerhuis is 100% goed, 0 ohm. Ook op gevraagd wat het voor de sensor moet zijn, 30 ohm dus.
Na meten, nope geen shoegem en oneindig.
Is er misschien iemand die dit nog even na kan meten die wel een werkende teller heeft?? Want die dingen schijnen 80 euro te kosten bij de dealer met een mogelijkheid dat deze op back-order staan :x

Maar nu ben ik vooral blij dat de er een goede ruit in zit. Morgen de rest van de onderdelen halen en hopen dat die sensor nog even een teken van leven geeft voor het keuren :roll:


Dank voor de weder verwelkoming.
Inderdaad, die bedoel ik. Ze zijn wel niet zo mooi als de Polars, maar zeker niet verkeerd. Beter als die ik nu heb :)

Geplaatst: 02.04.2008 - 17:04
door Exeres
Michel740Turbo schreef: Inderdaad, die bedoel ik. Ze zijn wel niet zo mooi als de Polars, maar zeker niet verkeerd. Beter als die ik nu heb :)
Heb je't dan over de Hydra's of over Gemini's :D

Geplaatst: 02.04.2008 - 17:48
door Michel740Turbo
Ik verwees eigenlijk naar de Hydra's, maar die van jou mogen er ook zijn. Alleen ben ik niet zo'n fan van moervormige wieldopjes.
Zijn die ook 16" dan?

Geplaatst: 02.04.2008 - 17:57
door Michael Oud
Mijn ruit moet er ook nog een keer uit. Doordat de vorige eigenaar schijnbaar in een bosrijke omgeving woont(woonde?) en wassen maar onnodig vond, is het vuil rond de voorruit gaan schuren en heeft twee kleine roestplekjes veroorzaakt. Niets ernstigs, maar ook niet zoals 't hoort.

Geplaatst: 02.04.2008 - 18:10
door Exeres
Gemini's zijn idd ook 16" enja..die 'wieldopjes'..was er in het begin ook niet zo'n fan van..maar als je ze op de auto ziet liggen, valt het echt niet op. kheb ze dan ook voor n prijsje kunnen kopen :D Voordeel van deze doppen is wel dat ze vastdraaien (en ook van aluminium zijn ipv plastiek) Nuja..eigenlijk horen ze onder een 740..maar dat stoort niet echt onder een 940 ;-)

Geplaatst: 02.04.2008 - 18:41
door Michel740Turbo
Exeres schreef:Nuja..eigenlijk horen ze onder een 740..maar dat stoort niet echt onder een 940 ;-)
Je mag ze ook wel ruilen hoor. Draco's horen ook onder een 740, maar als dat niet stort neem ik de dopjes ook wel voor lief :wink: :razz:

Geplaatst: 04.04.2008 - 01:50
door Michel740Turbo
Vandaag weinig progressie :(
Had een paar onderdelen verwacht. Helaas krijg ik die in de loop van mogen of misschien pas zaterdag.
Dus heb ik de volgende dingen ondernomen.

Mijn achterklep wilde soms niet open op de cv. Dit door dat de deur opener vast liep soms, dus ingeknepen bleef. Ook was wared de lampjes van de kenteken verlichting een beetje vanslag. Dus heb ik het zwarte deel van de achter klep gehaald (waarom ben ik altijd dopje 13 kwijt) hoop gekloot. Uit eindelijk de greep/lampjes er af. zie ik wat roest oder het gebeuren. inderdaad veel wasstraten denk ik. dus nooit het vuil er tussen uit gespoeld. alles was vies en ook hier weer kit resten. Had de vorige eigenaar aandelen in Bizon. Binnen alles schoon gemaakt en de handgreep gangbaar gemaakt. Aardig wat corrosie en het asje zat muur vast. Ook waren de fittinkjes van de lampjes uitgeleeft en groen van corrosie. Na dit alles schoon gemaakt te hebben, incl de lamp kapjes. jemig die ware gewoon zwart van binnen. Alles weer terug gemonteerd. Nu werkt alles weer prima. Joy :)

Morgen uitlaat ophalen. Denk dat ik er morgen een sleuteldagje met een goede vriend van maak aangezien de rest van de onderdelen ook binnen moete komen.


@Cojones: sorry was over je reply heen gelezen. Ja dat had deze ruit ook. Sommige mensen waarderen hun auto niet zo. Jammer.... Ik hoop dat het meevalt onder de ruitlijsten. Het zal denk niet zo erg als bij mij zijn, maar bladeren en zand doen een hoop :?

Geplaatst: 04.04.2008 - 01:59
door Michael Oud
Nachtbraken! Joechei!

Ik verwacht sowieso niets doorgerot. Vanaf 1989 zouden alle 700 en 900's immers verzinkt zijn. Maar oppervlakte roest kan altijd. Maargoed, dat is iets voor volgend jaar.

Geplaatst: 04.04.2008 - 02:12
door Michel740Turbo
Je moest eens weten. (muziekant enzo) :razz:

Ja die van mij is volgens mij ook verzinkt maar ja dat is ook maar oppervlakkig hè. Wat wil je na 22 jaar. Het valt ook wel mee geen gaten enzo. Toch is het een beetje een domper.

Als je je ruit gaat vervangen raad ik de Glasgarage aan, niet duur en qualiteits spul. Plinkton ruiten en klant vriendelijk. Kan carglas niet tegen op, alles voor 215 euro :wink:

Geplaatst: 04.04.2008 - 11:28
door Michael Oud
Probleem is alleen dat wanneer ik de ruit er uit laat halen, meteen het dak, de a stijlen en volgens mij ook de voorschermen gespoten moeten worden. Ik denk niet dat ze dat bij glasgarage doen? ;)

Geplaatst: 04.04.2008 - 11:40
door Michel740Turbo
De glasgarge waar ik ben geweest is schadegarage aangesloten bij de glasgarage :wink:

Geplaatst: 04.04.2008 - 12:58
door Michael Oud
Hmm... dát zou een uitkomst zijn! Hoe dan ook, is iets voor volgend jaar. Maar wel iets wat gedaan moet worden aan deze toekomstige klassieker. Want stiekem denk ik dat ze dat wel gaan worden.

Geplaatst: 04.04.2008 - 13:43
door Michel740Turbo
Ja die van mij moet nog 3 jaartjes 8) dan mag hij zijn jubileum vieren. Ik vind dan een opknap beurte wel opzijn plaats :)

Geplaatst: 04.04.2008 - 22:55
door Michel740Turbo
Zo was weer een geslaagt dagje.
Morgen dit maar eens onder mijn auto plaatsen :D
Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 05.04.2008 - 00:32
door Michael Oud
Ferrita toch? Ziet 'r goed uit! Als ik zo brutaal mag zijn, "kwanta kosjta"?

Geplaatst: 05.04.2008 - 02:03
door Michel740Turbo
Het was prijzig, maar vergeleken bij volvo parts zeker de moeite.
Iets meer als 400 bij ET.
BTW leuke shop :)

Geplaatst: 05.04.2008 - 08:56
door Michael Oud
Oh, dat is nog wel de moeite inderdaad. ET is dope inderdaad, heb er mijn voorbumper vandaan. Enthousiaste gasten!