Zie de volgende link voor een artikel in de Spits over het kraken van slotcodes:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... _draa.html
Autokrakers gebruiksaanwijzing
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik heb het net in 3 tellen schuin gelezen (de pdf van de presentatie bedoel ik dan), en ik ben niet onder de indruk...
Ten eerste: dat je een (deels)encrypted communicatiesysteem met een aantal slimme algorimtes kunt kraken is geen schokkend nieuws. Nadat je het signaal van een sleutel met een GigaHertz (digitale) oscilloscoop hebt onderschept (kost al gauw 10.000 euro), en er veeeeeel aan hebt gerekend ('Much off-line number crunching' = lees uuuuuren een zwaar netwerk laten rekenen), dan kun je verstandig gaan gokken naar de code. Dan nog heb je 10 tot 30 samples nodig en een PC voor het kraken voor 1 sleutel (een half uur werk, waarin de eigenaar zo aardig is om 30 keer zijn auto te openen en te sluiten in jouw nabijheid).
Offfff.... een autodief pakt een baksteen en breekt je ruitje (ca. 10 seconden werk, 20 cent voor de baksteen bij de gamma). Want dat van die sleutel geldt natuurlijk alleen voor de deur en het alarm. Je moet de auto daarna nog starten (startonderbrekers etc).
Al met al: als je buurjongen een informatica-opleiding doet, zich al twee jaar specialiseert in cryptografie, thuis een dure oscilloscoop heeft en uuuuren de tijd heeft kan ie je volvo openen zonder de sleutel.
Ten eerste: dat je een (deels)encrypted communicatiesysteem met een aantal slimme algorimtes kunt kraken is geen schokkend nieuws. Nadat je het signaal van een sleutel met een GigaHertz (digitale) oscilloscoop hebt onderschept (kost al gauw 10.000 euro), en er veeeeeel aan hebt gerekend ('Much off-line number crunching' = lees uuuuuren een zwaar netwerk laten rekenen), dan kun je verstandig gaan gokken naar de code. Dan nog heb je 10 tot 30 samples nodig en een PC voor het kraken voor 1 sleutel (een half uur werk, waarin de eigenaar zo aardig is om 30 keer zijn auto te openen en te sluiten in jouw nabijheid).
Offfff.... een autodief pakt een baksteen en breekt je ruitje (ca. 10 seconden werk, 20 cent voor de baksteen bij de gamma). Want dat van die sleutel geldt natuurlijk alleen voor de deur en het alarm. Je moet de auto daarna nog starten (startonderbrekers etc).
Al met al: als je buurjongen een informatica-opleiding doet, zich al twee jaar specialiseert in cryptografie, thuis een dure oscilloscoop heeft en uuuuren de tijd heeft kan ie je volvo openen zonder de sleutel.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
maar wegrijden ho maar...
Volvo for life
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Idd, dan moet je de transponder (lees bijna zelfde chip als de ov chip, alleen dan beter bevieligd) nog uitlezen en kopieren. En zonder sleutel veel succes toegewenst.bart simpson schreef:maar wegrijden ho maar...
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33131
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
snie goe!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra